Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PELLETS ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • PELLETS ?!

    Gegroet iedereen,

    Ik heb een eenvoudig vraagje ivm pellets. Mijn grijze roodstaart krijgt sochtends een bakje pellets, en savonds een bakje zaad en tussendoor fruit/groenten. Gevarieerd genoeg dus, zou ik zo denken. Tenminste, dat zou ik denken wanneer hij zijn pellets op at. Ik heb eerst geprobeerd om de pellets te pletten en door de zaadmengeling te doen, zowel droog als een beetje vochtig dat het blijft plakken. Dan at hij helemaal niks meer. Dan enkel de pellets vochtig, at hij ook niet. Dan gewoon de pellets (Harrisons High Potency Coarse) droog, de hele brokken in het bakje. En wonder boven wonder, hij at ze gewoon op. Althans dat dacht ik; hij pakte de pellets eruit en beet ze in stukken maar laat precies heel het goedje vallen. Na een paar uur ligt de bodem van de kooi vol met stukken pellets, met nog een aantal volledig pellets tussen ook. Hij pakt ze dus wel, bijt ze stuk maar eet ze niet volledig op (denk ik toch). Hoe krijg ik hem zo ver om de pellets niet alleen stuk te bijten maar ook volledig op te eten?

    Alvast bedankt...

  • #2
    hallo,

    ik heb hetzelfde probleem gehad.
    ik heb pellets van harrison.

    wat ik gedaan heb is gewoon alleen pellets in zijn kooi, en verder niks, dus ook geen zaad.
    en jelle kreeg vanzelf honger, ja en dan maar pellets eten.

    ze vinden natuurlijk zaad en andere dingen het lekkerst, en daarom had ik hetzelfde probleem.
    nu eet ie netjes zijn pellets op, anders krijgt ie geen zaad.

    probeer het eens.
    hij gaat het heus wel eten als ie honger krijgt.
    hoop dat het werkt, zie maar, succes, groetjes christina

    Comment


    • #3
      dat niets anders geven is toch wel er rigoureus vind ik. Voor het slapen moeten ze echt hun krop vol hebben hoor. Zoek nog maar eens op dit forum en anders bij http://www.koppiekrauw.com/
      op deze site staat nog veel meer papegaaien kennis ter ondersteuning.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
        dat niets anders geven is toch wel er rigoureus vind ik. Voor het slapen moeten ze echt hun krop vol hebben hoor. Zoek nog maar eens op dit forum en anders bij http://www.koppiekrauw.com/
        op deze site staat nog veel meer papegaaien kennis ter ondersteuning.
        ja misschien wel rigoureus, maar een vogel gaat echt niet honger zitten lijden hoor....
        als ie echt honger heeft gaat ie vanzelf eten.
        dus als er dan pellets liggen dan eet ie die wel.
        en een krop vol voor het slapengaan??
        een vogel gaat niet gelijk dood hoor als ie een nachtje geen eten heeft.

        het was maar een tip die bij mij goed werkte.
        het duurde maar 2 dagen toen at ie zijn pellets.

        Comment


        • #5
          Knoeien is gewoon de normale gewoonte van een papegaai die overvloedig te eten krijgt. Zou je maar 5 Harrison brokjes geven ipv 20, dan krijgt ie vanzelf door dat het beter is om niet zo veel te morsen, want dan blijf je met honger zitten.

          5 brokjes is natuurlijk te weinig, maar dan geef je een uurtje later er nog eens 5, enzovoorts.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
            dat niets anders geven is toch wel er rigoureus vind ik. Voor het slapen moeten ze echt hun krop vol hebben hoor. Zoek nog maar eens op dit forum en anders bij http://www.koppiekrauw.com/
            op deze site staat nog veel meer papegaaien kennis ter ondersteuning.
            RIAB, wel grappig dat je die website aanhaald. koppiekrauw.nl
            want lees maar eens bij hun papegaaien, en dan naar timo.
            en lees maar eens hoe hun het doen bij 30 november - 1 december - 2 december enz.

            honger.......geen ander eten dan pellets, timo 25 gram afgevallen......en hij gaat later toch pellets eten.....

            dus weet niet waar je het over hebt, maar de site die jij aanhaald staat juist dat je door moet zetten.
            lees maar even........

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X