Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overwinteren...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Overwinteren...

    Hallo,

    Zoals sommige wel weten hebben wij een grijzeroodstaart en rose kaketoe. Beide hebben tot mei van dit jaar bij ons binnen gestaan als huiskamer vogel. In mei van dit jaar zijn ze naar buiten gegaan en zitten in de voliere (foto). Tijdens de nachten zitten ze in de schuur die ik afsluit om buren ruzie te voorkomen. de schuur is opgebouwd uit enkel steense muurtjes, hout plat-dak en ramen met daarvoor tempex om te verduisteren/ isoleren. het buiten verblijf zit onder een veranda tussen 3 muren in gesloten. Een deel van de voliere zullen we bij koud weer afdekken met een kleed zodat ze de luwte goed kunnen opzoeken. Ik heb een flink aantal dikke takken in de voliere geplaatst zodat ze hun potjes goed met hun veren dek kunnen bedekken.

    Nu denken wij er alles aan gedaan te hebben om de vogels mee te laten groeien met het nederlandse klimaat. En de omstandigheden zo ideaal mogelijk te maken. Het voer hebben we sinds deze week ook iets aangepast. Ze kregen altijd pellets met 10% zaden. Dit hebben we nu naar 30% verhoogd zodat ze wat meer vet binnen krijgen. Deze week wil ik ook wat eivoer gaan toevoegen zodat ze voldoende kracht hebben voor de komende winter. Maag kiezel en grit is altijd aanwezig.

    onze vraag is. kunnen we nog meer doen? is het aan te raden een verwarming in de schuur te installeren? wat voor een is efficiënt/ veilig en zuinig in gebruik?

    Kortom, we worden graag gerustgesteld en geadviseerd zeg maar... bedankt.

    Groet Sam
    Bijgevoegde Bestanden
    Groet Sam,

  • #2
    De meningen zijn hierover verdeeld.
    Persoonlijk vind ik dat vogels op zijn minst toch wel een graad of 10 omgeveingswarmte
    moeten hebben in de winter.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo Sam,

      Op zich is er weinig mis mee,maar toch paar tips.

      De ruimte tussen het dak en de muur in de zijgevel is dat open,zo ja zou ik dicht maken de wind kan er toch misschien wel vies koud over heen vallen.
      Houd de vogels gewoon even goed in de gaten.


      Kunnen de vogels overdag zelf kiezen waar ze willen zitten binnen of buiten?
      Zou de temperatuur onder nul kunnen komen in het binnen verblijf?
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        De vogels kunnen behoorlijk goed tegen de kouden. Ik zie dat ze goed tochtvrij zitten dat is perfect .
        Persoonlijk zou ik wel een vorstbegrenzer in het nachthok plaatsen. Zelf had ik hem altijd op 5 graden staan.

        Met deze toevoeging met name de rosé goed in de gaten houden. Rosé kaketoes neigen naar vervetting met alle ellende van dien.

        Henk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
          Persoonlijk zou ik wel een vorstbegrenzer in het nachthok plaatsen. Zelf had ik hem altijd op 5 graden staan.
          ik zal daar eens naar opzoek gaan. Wat voor 1 gebruik je zelf henk?

          QUOTE="Henk Draaijer;357779"]Met deze toevoeging met name de rosé goed in de gaten houden. Rosé kaketoes neigen naar vervetting met alle ellende van dien. Henk[/QUOTE]

          Ja dat weten we, we kennen de risico's. We zullen de zaden in de loop van feb. Maart ook weer gaan afbouwen en dan weer op een streng dieet.


          Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          . De ruimte tussen het dak en de muur in de zijgevel is dat open,zo ja zou ik dicht maken de wind kan er toch misschien wel vies koud over heen vallen.
          Ja die ruimte is dicht. Kozijn van met glas erin...

          Bedankt...
          Groet Sam,

          Comment


          • #6
            Vandaag eentje gehaald. Bedankt voor de hulp...

            ik denk dat dit kan helpen.
            Bijgevoegde Bestanden
            Groet Sam,

            Comment


            • #7
              Tot nu toe een top winter...! Als het om temperatuur gaat dan...
              Groet Sam,

              Comment


              • #8
                Wat een mooi verblijf en heerlijke tuin hebben jullie
                Gr. Kim

                Comment


                • #9
                  Bedankt, we kijken uit naar het voorjaar zodat we hem ook weer kunnen gebruiken.
                  Groet Sam,

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X