Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Materiaal opvang plaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Materiaal opvang plaat

    hoi,

    Ik ben nog steeds bezig met het speelhoekje te maken voor Kyra.
    Het gaat om een kort muurtje naast de kooi waar ik nu 2 stokken aan bevestigd heb en wat touw e.d.
    Nu hangt dat allemaal vrij boven de vloer (laminaat) en het is niet echt de bedoeling dat Kyra daar haar behoefte vrij kan laten vallen
    Dus moet er iets komen om dat op te vangen.

    Simpel weg lijkt mij een plank met een randje erom en houtsnippers een idee. Maar onbehandeld hout biedt geen bescherming tegen de viezigheid e.d.
    Dus moet het behandeld worden. Maar waarmee? Het beste lak wat ik vond bevatte nog steeds 90ml oplosmiddelen op 1 liter. Nu weet ik niet of dat nog steeds te veel is.
    Of een plank met een laagje fineer... maar dat zal met een gaai ook maar tijdelijk zijn.

    Of ik moet iets anders kiezen. Bijvoorbeeld een plexiplaat met daarom heen een rand van bijvoorbeeld hout (bevestigd met bouten ipv schroeven).

    Doel is wel dat het licht is, makkelijk schoon te houden/maken en veilig voor de gaai. o ja... het moet ook nog te monteren zijn

    Heeft iemand hier tips over?

  • #2
    hallo,

    een mooie en doeltreffende en duurzame oplossing is naar mijn idee,

    plaatje trespa met een houten opstand.

    houten opstand niet behandelen en dan als te erg vuil of vernield is vervangen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Wat denk je van zo'n plaat die je onder je wasmachine kan leggen?

      Of gewoon een krant

      Comment


      • #4
        Ik heb onder mijn bak een doorzichtige plaat van plastic weet niet of dit wat is? Of ze er op gaat lopen? Als ze alleen haar behoeft erop hoeft te doen is zon plaat wel wat. Bij Ikea gekocht is eigenlijk voor onder je bureau stoel. Kost wel 20€ en anders zon opvangbak zelf maken daar heeft Dijkkamp al een mooi voorbeeld neergezet. Sucses!
        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
        sigpic

        http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

        Comment


        • #5
          @assie; is dat niet een hele grote teil, met hoge randen?

          ok, ik had het er niet bij verteld maar hij zal ongeveer 1 meter lang moeten zijn en 60 cm breed met een hoek eruit waar de kooi net invalt want die blijkt toch net iets breeder te zijn door de plinten.

          Hij moet ook aan de wand bevestigd worden en dan ook nog eens opklapbaar zodat de kooi van zijn plek kan
          hehehe lekker veel eisen

          Maar wat is trespa? is dat een soort plexiglas?

          Ik wil dus ook zeoliet gaan gebruiken, zeker daar zodat het niet de kamer in stuift
          Zou dat sterk genoeg worden?

          Comment


          • #6
            ik heb het gewoon nan plexsie glas gemaakt van een groote plaat van de doe het zelf en met warmte de randen gebogen en zo kun je hem op de cm presies zo groot maken als je wilt. en als je hem met een schanier vast zet met een ondersteunende uitklapbaare arm kun je hem in en uit klapen. en bied hij bescherming als hij is opgelapt tegen het rond fliegend fruit en groente.
            ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
            dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

            Comment


            • #7
              Bespreek het eens met hem. Ze kunnen vaak ook op maat wat voor je maken.


              http://home.tiscali.nl/julsavogelben...0parkieten.htm

              Henk

              Comment


              • #8
                Kan je geen oude konijnebak/caviabak nemen,volgens mij kan je er best een hoek uitzagen

                hebbie al foto's

                Comment


                • #9
                  Sorry voor late reactie

                  en bedankt voor jullie reacties.
                  Een vriend van me kwam met een goed idee... Ik kan prima 1 maken van hout en dan toch gewoon op de grond, wellicht op kleine wieltjes en als de opvangbak niet nodig is, kan hij zo onder de kooi gerold worden. De maat die ik nog heb, past tussen de wielen van de kooi door dus dat is dan eigenlijk wel heel ideaal.

                  Dus ik ga het toch maar op die manier doen... lijkt me toch praktischer
                  Bedankt voor het meedenken hierover.

                  Nee, er zijn nog geen foto's. Ondanks dat ik nog geen opvangbak heb, heb ik Kyra al wel in haar speelhoekje gehad, een paar keer. En dat gaat hartstikke goed. Ze is er nog maar 2x vanaf gevlogen. Maar het is nog lang niet af. Ik ben volgende week jarig en ik hoop dan een aantal dingen van mijn verlanglijstje te krijgen waardoor het nog mooier aangekleed kan worden en dan volgt kerst natuurlijk nog

                  Comment


                  • #10
                    hihi en is sint ook nog lief geweest ? kido heeft keurig zijn sint kado uitgepakt hihihi en is nu trotse eigenaar van een bol vol met eetbaar sloop papier. hihihihi
                    ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                    dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                    Comment


                    • #11
                      ik heb geen kinderen dus ik vier geen sinterklaas... daarom vier ik samen met mijn moeder en mijn zus kerst.

                      Maare... eetbaar slooppapier? klinkt interessant... vooral dat woordje sloop erbij

                      Comment


                      • #12
                        ja eetbaar sloop papier.
                        het is eigelijk voor hamster enz bedoeld. maar het word gemaakt van rijst het zijn dus eigelijk rijstvelen maar dan in strookjes van 10 cm lang en 5mm breed.
                        ik heb het hier bij de welkoop gekocht. maar zullen er vast meer zijn die het verkoopen.

                        ps mocht je het aanschafen kijk even goed of je die van rijst gemaakt hebt en niet gewoon papier.
                        ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                        dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                        Comment


                        • #13
                          ok, thnx for the tip

                          Comment


                          • #14
                            trouwens... in deze topic heb ik fotos geplaatst

                            http://www.grijsje.nl/gedrag-grijze-...speelhoek.html

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X