Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Papegaai last van rode kale plekken onder vleugel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Papegaai last van rode kale plekken onder vleugel?

    Goedenavond,

    Ik heb een grijze roodstaart papegaai en de laatste weken gaat het steeds slechter met haar.
    Onder haar vleugel heeft ze last van kale "rode" plekken (zie foto hieronder).
    1 week geleden (maandag) zijn wij bij de dierenarts geweest en hij gaf aan dat het een infectie was. We hebben antibiotica meegekregen (zie foto hieronder) die ze 2x per dag (1 ml) moet krijgen. Dit probleem zou snel overgaan maar dat gebeurt niet. Wij hebben de antibiotica gegeven maar ik heb gemerkt dat het plekje groter en erger begint te worden. Nu beginnen wij ons meer zorgen te maken, want ze verliest ook langzaam veertjes. Weet iemand misschien wat dit is?

    Extra informatie:
    Het gedrag van mijn papegaai is nog steeds hetzelfde. Ze ziet er vrolijk uit, praat veel en eet goed en gevarieerd. Haar kooi bevindt zich in de woonkamer, dus er is bijna altijd wel iemand bij haar. Ze krabt wel heel vaak aan dit plekje onder haar vleugel met haar snavel.

    Leeftijd: 16 jaar.

    Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

    Foto's:

    Schermafbeelding 2018-12-09 om 20.34.12.jpg Rood plekje

    Schermafbeelding 2018-12-09 om 20.34.23.jpg Antibiotica
    Last edited by artem11; 09-12-18, 20:48.

  • #2
    ben je naar een vogel arts geweest,die zijn kundiger dan een gewone dieren arts
    wordt het plekje ook dikker dat je merkt of andere veranderingen zoals dat het warmer aanvoelt dan normaal oid ?

    Comment


    • #3
      Het ziet er uit als een allergie of parasieten.

      Comment


      • #4
        beste aadje,

        met een "plekje" onder de vleugel moet je echt naar een kenner gaan. Hiermee bedoel ik dus een vogelarts.
        Zeer waarschijnlijk is het "Wingweb dermatitis". En is iets waarmee je een lange tijd zoet mee bent. Ze houd het in stand door het krabben met haar snavel en het zal uiteindelijk een diepe wond worden.

        De dichtstbijzijnde goede arts is:
        Vogelarts Petra Kindermans
        Van Hogendorplaan 24
        3135 CD Vlaardingen Zuid Holland
        010 4343084
        www.dierenartskindermans.nl

        Heel veel beterschap met je meisje.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X