Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kortwieken voor de 2de keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kortwieken voor de 2de keer

    Over een poosje wil dan wel moet ik besluiten puck weer te laten kortwieken, nu is mij nog niet duidelijk tot hoever ik moet laten kortwieken. Kort tot zeer kort of toch er tussen in. Nu wil ik graag weten tot hoever is "gebruikelijk" bij de meeste papegaaien. Want ik wil als het even kan dit niet te rigoureus laten doen door de va in Prinsenbeek. Heeft iemand een suggestie of idee wat ik het beste zou kunnen doen ?.



    Eric
    Puck zit op zijn kooi !!..

  • #2
    je moet het gewoon goed laten doen
    het is de bedoeling dat hij dan niet weg kan vliegen neem ik aan en als je teveel laat zitten vliegt hij toch al is het wat moeizamer
    een va zal het als het goed is nooit te kort doen want dat kan blijvende schade opleveren

    Comment


    • #3
      Stja hoe kort of lang moet je wieken.

      Ligt er aan wat je wil, sommige wieken zo kort dat vogel bij wijze van spreken nog geen 50 cm kan vliegen maar alleen maar neervalt.
      Sommige staan de vogel toe dat ze nog enkele meters dalend kunnen vliegen.

      Ondanks dat ik geen voorstander ben om maar zo te wieken, zou mijn voorkeur toch uitgaan na iets wieken zodat vogel dalend vliegt, nadeel daarvan is dat dit buiten soms door de wind niet meer op gaat en ze toch een eind kunnen vliegen.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        laatst was er toch een grijsje voor de 2de keer weggevlogen doordat ze de buitenste pennen hadden laten zitten bij antonia

        Comment


        • #5
          Yep klopt, en dat ondanks de rest heel slordig te kort was geknipt.

          Ik knip altijd tot 1 - 2 cm vanaf de deklijn. Hoeveel veren hangt af
          van de vogel, en of ie mee op stap gaat of alleen in huis en in de
          voliere in de tuin.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            ik neem aan dat een goede va weet hoe hij het moet doen
            als je eenmaal weet hoe het moet zou je het desgewenst ook zelf kunnen doen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Grey Parrot Bekijk Berichten
              Over een poosje wil dan wel moet ik besluiten puck weer te laten kortwieken, nu is mij nog niet duidelijk tot hoever ik moet laten kortwieken. Kort tot zeer kort of toch er tussen in. Nu wil ik graag weten tot hoever is "gebruikelijk" bij de meeste papegaaien. Want ik wil als het even kan dit niet te rigoureus laten doen door de va in Prinsenbeek. Heeft iemand een suggestie of idee wat ik het beste zou kunnen doen ?.



              Eric
              Weet je heel zeker dat je weer wilt kortwieken? Ik raad aan om deze video te kijken! https://youtu.be/OMMINx12aMs

              Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X