Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heeft iemand dit wel eens gezien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • heeft iemand dit wel eens gezien

    hallo allemaal

    heeft iemand dit wel eens gezien
    het blijkt een afwerkende veer te zijn
    iemand tips ?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ik heb een grijsje gehad die na een tijd bij vorige eigenaar erg geplukt te hebben hier kwam
    nadat hij hier gestopt was met plukken groeide aan 1 kant zijn vleugelpennen zo terug
    het zijn een soort bloed pennen,als je als hij net uitgevallen is in knijpt komt er vaak wat bloed uit
    dus zeer waarschijnlijk komt de misvorming door beschadiging van de plek waar hij uit groeit naar mijn mening

    Comment


    • #3
      Ik wil je geen angst aanjagen, maar ik zou toch even langs de VA gaan.
      Als ik zulke pluimen zie denk ik meteen aan PBDF. Het hoeft natuurlijk niet, kan altijd een andere oorzaak hebben.
      Het lijkt er wel heel fel op.
      En een bloedpen ziet er toch wel anders uit, die heeft Koko ooit gehad.

      Ga ff duimen dat het niks ernstigs is.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
        Ik wil je geen angst aanjagen, maar ik zou toch even langs de VA gaan.
        Als ik zulke pluimen zie denk ik meteen aan PBDF. Het hoeft natuurlijk niet, kan altijd een andere oorzaak hebben.
        Het lijkt er wel heel fel op.
        En een bloedpen ziet er toch wel anders uit, die heeft Koko ooit gehad.

        Ga ff duimen dat het niks ernstigs is.

        hallo
        hij is net 6 weekjes geleden ongeveer op alles getest dus dat lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk , de vogelarts heeft de veer ook gezien en die denkt aan een allergie misschien , ze zei dat hij afwijkende veren heeft

        Comment


        • #5
          OK, dan is het bijna onmogelijk, gelukkig maar.
          Hoop dat iets niet ernstigs is, en vooral dat het snel gevonden wordt.
          Is dan de vraag of hij er zelf last van heeft.

          Comment


          • #6
            weet je van welke plek de veer kwam.zo te zien een slagpen
            mijn grijsje had het maar aan 1 kant dus ga ik er niet van uit dat het een allergie is,dan zou het zich op meerdere plekken voordoen zou je aannemen,weet niet hoe het bij jouw grijsje is

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
              weet je van welke plek de veer kwam.zo te zien een slagpen
              mijn grijsje had het maar aan 1 kant dus ga ik er niet van uit dat het een allergie is,dan zou het zich op meerdere plekken voordoen zou je aannemen,weet niet hoe het bij jouw grijsje is

              hij heeft het op meerdere plekken , helaas

              Comment


              • #8
                zitten deze veren alleen op de vleugels ?
                het is ook een plukker toch ?
                is hij niet te kort gewiekt geweest

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                  zitten deze veren alleen op de vleugels ?
                  het is ook een plukker toch ?
                  is hij niet te kort gewiekt geweest
                  hallo
                  onze grijze roodstaart papegaai heeft volgens mij het zelfde als pepper ,ik herken er erg veel in
                  onze elmo was 3maanden toen we hem lieten kort wieken door een dierenarts
                  dit is verkeerd gebeurt ( te kort ) waardoor hij zich zelf ging plukken , zelf zijn rode staart moest eraan geloven
                  na een koker en een kraag om gedaan te hebben hoopte we dat hij zou stoppen nou niet dus , hij bleef erbij kunnen net als pepper , dus op naar een vogelarts in amsterdam , wij wonen in julianadorp dus dat is best een eindje rijden , we zijn daar een aantal keer geweest en er werd besloten om zijn veren pennen die beschadigd zijn te laten trekken in 2 keer , na 6 weken tussen poses , nu met koker en nekkraag probeert hij nog steeds te plukken , nu wil de vogelarts een biop laten doen bij elmo om te kijken of hij misschien ergen s een allergie voor heeft , hij heeft ook afwijkende veren , over een week moeten we daar weer heen om dit uit te laten voeren , ik ga dit verhaal over pepper haar toch even voor leggen .
                  heel erg bedankt voor jullie verhaal , ik hoop dat het onze elmo ook kan helpen
                  groetjes gerrit en annemieke

                  Comment


                  • #10
                    Duidelijk geval van PBFD.
                    De testen ervoor zijn erg onbetrouwbaar.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
                      Duidelijk geval van PBFD.
                      De testen ervoor zijn erg onbetrouwbaar.
                      ik zou opnieuw laten testen. (Zou er op staan dat dit weer getest wordt)
                      Als er een biopt genomen wordt, komt er ook bloed vrij en een druppeltje is genoeg voor een test.

                      Zijn jullie bij Carreen geweest? op de IJburgerlaan?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                        ik zou opnieuw laten testen. (Zou er op staan dat dit weer getest wordt)
                        Als er een biopt genomen wordt, komt er ook bloed vrij en een druppeltje is genoeg voor een test.

                        Zijn jullie bij Carreen geweest? op de IJburgerlaan?

                        ja wij bij carreen geweest , we hebben hem nu alleen nog laten testen op die ziekte , omdat ze heelveel kenmerken ervan ziet , vond ze dit eerst verstandiger
                        ik hoop dat ze het verkeerd heeft , maar als het goed is hebben we op zijn vroegst vrijdag de uitslag ,

                        Comment


                        • #13
                          Is de uitslag er al?? Ik hoop echt dat het allemaal mee valt

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Lincee Bekijk Berichten
                            Is de uitslag er al?? Ik hoop echt dat het allemaal mee valt

                            nee nog niet , helaas

                            Comment


                            • #15
                              Wachten duurt lang he

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X