Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ademhalingsvraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ademhalingsvraagje

    Hallo iedereen,

    Het valt mij soms op dat Rosalie (bijna 9 weken) haar ademhaling soms heel snel is (en soms heel traag).
    Toen ik gisteren in de zetel zat kronkelde ze zich half in een bolletje in mijn trui waar mij na een half uur slapen plots opviel dat ze een snelle ademhaling had. In tegenstelling tot nu bvb ligt ze ook te slapen op haar handdoek te slapen, maar dan met de gebruikelijke "langzaamaan"-ademhaling...

    Heeft dat te maken met het regelen van de lichaamstemperatuur of is daar een totaal andere reden voor?

    De oorzaak was in ieder geval niet hoge inspanningen en de kamertemperatuur is hier 20 a 21gr.

    Alvast bedankt!
    Carpe diem

  • #2
    Ik weet niet of papegaaien ook kunnen dromen, maar misschien had ze een soort nachtmerrie.
    En ja dat van die lichaamstemperatuur is misschien ook mogelijk?

    Eet ze voor de rest nog goed? Gedraagt ze zich anders dan anders?
    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
    -Je suis Charlie-

    Comment


    • #3
      Voor de rest...

      Oorspronkelijk geplaatst door arnevw Bekijk Berichten
      Eet ze voor de rest nog goed? Gedraagt ze zich anders dan anders?
      Ik bied ondertussen een bakje eivoeder en een bakje water aan en zie haar er af en toe al eens van eten. Het lijkt dus stilaan de goede weg op te gaan mbt zelfstandig eten.

      Op dit ogenblik geef ik ergens tussen 8h en 9h nog handvoeding (50ml lauwe pap), tussen 13h en 14h, tussen 19h en 20h. Ze komt vrijwel altijd naar het spuitje toegelopen, dus verplichten is nooit nodig. Ik heb wel de gewoonte eerst te voelen of de krop volledig leeg is.

      Haar overig gedrag lijkt mij allemaal heel normaal:

      - plat op de buik, zittend op twee pootjes (soms zelfs reeds met 1 pootje ingetrokken) of opgerold in een bolletje slapen
      - de gebruikelijke dagtaak veren kuisen
      - regelmatig rondlopen in het kooitje en regelmatig de vleugeltjes eens openslaan
      - veel pogingen tot klimmen (maar 't lukt nog niet )
      - heel af en toe eens met een pingpongbal spelen

      Ik zie haar en haar vederkleed in ieder geval goed groeien. Haar gewicht was deze ochtend 479gr. Ze is wel duidelijk geen fan van de weegschaal (vermoedelijk omdat ze wegschuift) en als ze kwaad is zal 'k het geweten hebben... Volgens mij ziet ze er over het algemeen kerngezond uit.

      Die snelle ademhaling heb 'k tot op heden alleen nog maar gezien terwijl ze half in een bolletje op de buik lag. Anders is de snelheid steeds normaal. Nu ligt ze bvb ook op haar buik te slapen, maar met een normale ademhaling...
      Carpe diem

      Comment


      • #4
        De versnelde ademhaling zie je vaker bij jongen op deze leeftijd.
        maar goed zie het beestje niet live dus wel goed in de gaten blijven houden.

        Henk

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X