Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezond? 'NAZ'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gezond? 'NAZ'

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een grijze roodstaart genaamd NAZ van 9 weken. Krijgt pap (Nutribird A19) en sinds 2 dagen tussendoor pellets (nutribird P15) ze doet het goed. Pappen gaat goed en eten van pellets gaat steeds beter.. Ze is een slaapkop na elk papvoeding een dutje, tussendoor een dutje, na het spelen een dutje.. Begint geluidjes te maken soms en veel gerommel in haar bak waar ze nu in zit met speeltjes en daarmee speelt ze ook.

    Ik heb haar van een kweker in Herkingen/Zuid-Holland die zei dat de kuikens gewoon bij de ouders verblijven tot ze opgehaald worden. Hij gaf ook aan dat ze geen ziektes etc. had.

    Mijn vraag is: Hoe merk je aan zo'n kleintje dat er toch iets niet goed zit. Ik ga voor de zekerheid maandag toch naar een vogelarts, ik heb haar al 1 week (papt goed en zover ik zie lijkt alles ok. Heel af en toe tijdens het pappen schud ze met haar hoofd maar dat is dan na paar keer gestopt, begint te wapperen met vleugels..

    Kan je ziektes voorkomen? Bijvoorbeeld hoe mensen de griepprik hebben, is er ook iets voor gaaitjes om hun toch te kunnen beschermen?

    (Wie kent de dierenarts/vogelarts Kindermans in Vlaardingen? Is het goed daar?

    Met vriendelijke groet,
    Ozzie

  • #2
    pootje

    Hallo,

    Ik heb wat aanvulling:

    Na het pappen maakt NAZ geluidjes met de mond en beweegt met de mond.. Soort verweken van pap? Ook heb ik vandaag gezien dat ze op 1 poot zittend een dutje probeert te doen..

    Comment


    • #3
      niemand niemand?

      Niemand die een reactie kan leveren? Lieve papagaaihebbers ? ) Ik wacht..Desktop.jpg << Dit is NAZ linkse foto's zijn van gisteren en vandaag..
      Last edited by ozzie; 11-01-14, 11:33.

      Comment


      • #4
        Wat een schatje, ik kan je helaas niets over het pappen vertellen, ik heb hier geen ervaring mee, lees goed de topics van de grijsjes, dan leer je al een heleboel.

        succes met Naz

        Mvg. Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

        Comment


        • #5
          Welkom op ons forum en welkom bij de kromsnavel liefhebbers.

          Heel fijn dat je bezorgt bent om je vogel en er wat aan wilt doen om problemen te voorkomen met de door jou genoemde arts heb ik geen ervaring.
          Zelf heb ik wel ervaring met Hedwig v/d Horst en met Peter Bastiaanse zie voor adressen onze lijst van artsen. https://www.papegaaienforum.nl/showth...537#post296537


          ozzie niemand niemand?
          Niemand die een reactie kan leveren? Lieve papagaaihebbers ? ) Ik wacht..
          Beste Ozzie je vraagt om reactie dan krijg je die,je bent erg ongeduldig erg ontwetend hoop voor je dat je dit niet altijd bent anders zal het opvoeden nog veel problemen gaan geven.

          Ze is een slaapkop na elk papvoeding een dutje, tussendoor een dutje, na het spelen een dutje..
          Ze is geen slaapkop, ze is zoals het hoort op die leeftijd , enigste is dat de mens weer zo nodig dit moet verstoren door haar/hem voortijdig uit zijn warme nest weg te halen.Waarom ???

          Hij gaf ook aan dat ze geen ziektes etc. had.
          Dus de kweker is ook nog eens vogelarts? Ik hoop voor je dat die gelijk heeft en als dat niet zo mocht blijken deze man ook nog thuis geeft.

          Mijn vraag is: Hoe merk je aan zo'n kleintje dat er toch iets niet goed zit.
          Het is voor de gemiddelde liefhebber al slecht te zien of een vogel zich goed voelt, meestal komt men er te laat achter omdat ze het pas laat laten zien en dan is het soms al te laat.
          Dat ze dit zo laat laten zien ligt in het feit dat ze prooidieren zijn.

          Ik ga voor de zekerheid maandag toch naar een vogelarts
          Prima besluit,had eigenlijk een advies moeten zijn van de verkoper om niet te zeggen een eis.

          ik heb haar al 1 week (papt goed en zover ik zie lijkt alles ok. Heel af en toe tijdens het pappen schud ze met haar hoofd maar dat is dan na paar keer gestopt, begint te wapperen met vleugels..
          Het lijkt je goed, maar was het dat ook en heb je toen contact opgenomen met verkoper?

          Verder wens ik je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier met en van je vogel.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            ten eerste gefeliciteerd met je kleine,

            Over het pap geven kan ik je niet erg veel vertellen, alleen dat het meestal onverstandig is om een onzelfstandig grijsje te kopen als je zelf ook niets over het pap geven weet.

            Er zijn geen inentingen voor papegaaien, wel is het verstandig om ze op de 4 ziektes te laten testen, dan pas zeker weet je of je een gezond grijsje hebt of niet. De kweker kan het wel zeggen maar alleen zo weet je het zeker

            Comment


            • #7
              Ik wel tevreden mensen, vwb de arts die je noemt, persoonlijk ken ik haar niet.
              Ik ga naar Peter Bastiaansen, dierenkliniek "de Baronie" in Breda Prinsenbeek.

              Over het zelf voeden ga ik niet in discussie, maar vind de vogel nog wel erg jong
              om aan onervaren mensen mee te geven.

              Veel plezier met je gaaitje
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                bedankt!

                Hallo allemaal,

                Dank jullie wel voor de reacties.. Ik ben inderdaad ongeduldig omdat het allemaal zo leuk is.. Ik heb tot nu toe 4 valkparkieten groot gebracht van 3 weken. Die zijn heel gezond en doen het super al weer 3 jaar voorbij.. Een grijze roodstaart is wat anders en was zelf al veel informatie aan het zoeken geweest..

                Ik was er ook niet blij mee om zo'n kleintje te krijgen maar de kweker zei dat als ik langer wachtte straks geen kuikens meer had dus toch gedaan..

                Ik ben heel voorzichtig en lees veel.. Ik laat Naz ook lekker met rust wanneer ze een dutje doet.. Pappen gaat goed ze is speels en als ze contact zoekt dan gaat ze graven en lawaai maken.. We kroellen en dan gaat naz weer...

                Super bedankt voor alle reacties!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ozzie Bekijk Berichten
                  Hallo allemaal,
                  Ik was er ook niet blij mee om zo'n kleintje te krijgen maar de kweker zei dat als ik langer wachtte straks geen kuikens meer had dus toch gedaan..
                  Juist dat vind ik dus geen goeie kweker.
                  Toen ik met een kweker had besproken dat ik een jong wilde hebben zodra zijn koppel
                  zou hebben, was dat als een afspraak, en zodra het jong zelfstandig was kreeg ik het
                  getest en wel mee.

                  Maar ik begrijp best dat je het zo graag wilt dat je ervoor zwicht hoor, en daar rekent die
                  kweker ook op.
                  Heb het zelf ook een keer gedaan, dus ik ga niet met mijn vinger wijzen, maar ik weet ook
                  wat er mis had/zou kunnen gaan, heb een hoop meegemaakt eer dat vogeltje zelfstandig
                  was..
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    gezond

                    Hallo allemaal,

                    Afgelopen maandag ben ik langs de dierenarts geweest in Vlaardingen om Naz te laten testen.. Gisteren ben ik gebeld want alle uitslagen waren binnen en Naz is helemaal gezond! Ze hebben haar getest op alle ziektes en alles was negatief.. 'Gelukkig' ze is nu 10 weken en krijgt in de ochtend pap, tussen de middag 1 spuitje pap (steeds aan het verminderen) en in de avond gewoon pap.. Tussen door krijgt ze pellets en vanaf vandaag wat trosgierst.. Ze is best actief en brabbelt veel, beweegt veel...

                    Alleen vandaag heeft ze na het pappen (15 min later) gespuugt heel klein beetje. Ik denk dat de krop vol zat..

                    Comment


                    • #11
                      Wat fijn dat alles goed is met Naz! Veel plezier van je diertje


                      Linda & Jack

                      Comment


                      • #12
                        Zet ook een bakje geraspte appel met eivoer erdoorheen neer,
                        dat heeft meer voedingswaarde dan trosgierst ;-)
                        En wat geweekte pellets kan je ook neerzetten.

                        Fijn dat alles ok is
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                        Ken je papegaai

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Gedrag?

                          Hallo Allemaal,

                          Met Naz gaat het goed!
                          Eten gaat goed ze weegt 510 gram (12 weken is ze)
                          Sinds vorige week heel de dag in de kooi en in de avonden weer lekker in haar bakje.. Ze krijgt nog inde avond pap..

                          Ik heb een vraag, ik kroel wel vaak met Naz maar af en toe gaat ze snel adem halen (lijkt op benauwdheid) ze doet haar vleugels soort van laten hangen en komt ze helemaal dicht op me en doet ze een soort braak gedrag er komt niks uit.. Ze doet dit alleen bij mij.. ???????

                          Comment


                          • #14
                            Dat klinkt als partnergedrag. Zoek even op www.koppiekrauw.nl
                            Dit gedrag wil je namelijk niet, want als hij jou ziet als partner kan het zomaar zijn dat ie straks sexueel gefrustreerd zit te wezen


                            Linda & Jack

                            Comment


                            • #15
                              Sorry het is www.koppiekrauw.com;)


                              Linda & Jack

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X