Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toch preventief ontwormen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • toch preventief ontwormen?

    Hoi,

    Laat me beginnen met te zeggen dat ik de vorige posts HEEL GOED heb doorgelezen en ook koppekrauw ed sites zijn heel duidelijk ....preventief ontwormen heeft geen zin.

    MAAR ...sinds 2 dagen ben ik de gelukkige eigenaar van Guusje , een grijsje van 17 weken jong Ik heb hem gehaald bij een van de betere en vertrouwde ppapegaaienzaakwaar je uitgebrreid begeleid word.
    Toch hebben ze me daar ontwormingsmiddel bijverkocht.
    K heb aangegeven dat de vogel te jong is en preventief ontwormen geen zin heeft (ja , ik heb me maanden ingelezen) ...maar ze drukten me op het hart dat dit WEL nodig is om de reden dat als er bijv. een vliegeneitje op of inzit je gaai van binnen opgevreten word door maden!
    Nu ben ik als beginnend gaaieneigenaar toch in de war , ik wil gewoon het allerbeste voor men maatje!
    Dus excuses om dit veelbesproken onderwerp weer op het bord te zetten maar het is in het belang van een fantastisch beestje.
    Benieuwd naar jullie visie en antwoorden
    Groetjes,
    Roland en Guusje

  • #2
    Hallo,

    geen idee over welke zaak jij het hebt.

    Maar voor zover ik weet heeft preventief geen zin,en kan je alleen door een mestonderzoek even vaststellen of er wormen zijn en dan ook gericht behandelen.
    Daar komt bij dat een grijsje van 17 weken dan wel heel erg vies gehuisvest heeft gezeten als deze al wormen zou hebben.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Hoi Mr Dijkamp
      Bedankt voor uw reactie , zoals ik reeds schreef had ik dit antwoord voor mezelf al gevonden maar net omdat men grijsje van bij dieca komt was ik aan het twijfelen gegaan omdat deze mensen toch weten waar ze mee bezig zijn en het beste met de beestjes voorhebben.
      Mvg.
      Roland

      Comment


      • #4
        Hoi

        Ik kom met enige regelmaat bij dieca, alhoewel ik steeds vaker via avonturia bestel, reden hun eigenwijze zienswijze m.b.t. papegaaien, wat goed voor ze zou zijn en niet goed, dit strookt heel vaak met mijn eigenwijze zienswijze. Ik zeg: niet behandelen of eerst laten testen, een poepje opsturen naar een goede v.a is all you need to do. Niet slecht bedoeld overigens, maar hun betrokkenheid lijkt in mijn ogen meer naar bemoeizucht, ze denken het altijd beter te weten, daar ben ik allergisch voor.

        Veel plezier met je gaaitjes

        Mvg. Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

        Comment


        • #5
          Julia,
          Ook u bedankt voor de reactie , en ik houd het ook bij niet behandelen preventief hoor, temeer er trouwens duidelijk ook op de verpakking staat niet bij jonge vogels te gebruiken. Ben ook wel van mening dat het advies goedbedoeld was in de winkel maar er is ook zoiets als overbezorgdheid....met alle respect voor de mensen van de overigens prachtige zaak.
          Groetjes en tot men volgende vraag hier

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rolie Bekijk Berichten
            Julia,
            Ook u bedankt voor de reactie , en ik houd het ook bij niet behandelen preventief hoor, temeer er trouwens duidelijk ook op de verpakking staat niet bij jonge vogels te gebruiken. Ben ook wel van mening dat het advies goedbedoeld was in de winkel maar er is ook zoiets als overbezorgdheid....met alle respect voor de mensen van de overigens prachtige zaak.
            Groetjes en tot men volgende vraag hier

            Als ik het terug lees lijkt het wel enigzins negatief wat ik schreef , wat zeker niet bedoeld is, ik geloof zeker dat hun met hart en ziel voor hun zaak en dieren staan. De winkel is heel netjes en heeft een groot assortiment, zoals ik al eerder aangaf het ligt meer aan mij, ik ben een beetje wars van, als het te betweterig overkomt.


            Voor alle lezers; unne gooie roetjs in het nuje jaor

            Mvg Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

            Comment


            • #7
              heb ook mijn grijsje bij hen vandaan. vind/vond het eg een fijne zaak maar heb beetje idee dat ze je zoveelmogelijk willen aansmeren. het is daar ook stukje duurder dan bij een andere winkel hoor en dsn heb ik het over voer speelgoed e.d. . het enige wat ik nog gebruik van hun wat ik daar heb gekocht is heel af en toe kalcium en gritt

              Comment


              • #8
                Ik zou wel even Eem mest controle doen met name omdat daar veel vogels weer in dezelfde bakken zitten.
                Gewoon even poep opvangen en opsturen of langs brengen bij de vogelarts.

                Henk

                Comment


                • #9
                  bedankt

                  Bedankt iedereen voor de reacties !
                  Dit is een forum zoals een forum hoort te zijn!
                  Bij deze beste wensen voor 2014 !

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X