Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slijm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • slijm

    Hallo,

    Onze grijze roodstraat "tom" van 10 jaar oud heeft de laatste tijd slijm problemen.

    Hij zit dan op zijn stokje en maakt bewegingen alsof hij aan het kokhalzen is, en komt dan een blank doorzichtig slijm uit zijn bekkie....
    na een poosje is het weer , weg en hij zit dan ook weer heerlijk te drinken en te eten.

    hij is erg vrolijk en oogt verder niet ziek.

    we hebben dit nog nooit eerder gezien bij een grijs roodstraart.

    weet iemand wat dit kan zijn ??

    groetjes Kor...en een vleugel van Tom :-)

  • #2
    https://www.papegaaienforum.nl/showth...et-vogelartsen
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

    Comment


    • #3
      neem de reactie van Astrid met de link naar vogelartsen serieus. Dit klinkt niet goed.

      Papegaaien zijn prooidieren, dus goed ogen zegt niet veel.
      Hoe ziet de poep/urine van Tom eruit? Weeg je hem we eens? Wat krijgt hij voor eten?

      laat je ons wel horen wt je met het advies ofwel hoe het met Tom gaat?

      groet Ria

      Comment


      • #4
        Wegen doen we nooit, maar hij ziet er gewoon gezond uit....een lekker buikje :-)
        hij is gewoon levendig...fluit, praat, is aan het stoeien...zwaait naar ons...dus niets aan de hand.
        hij eet en drinkt goed, en zijn ontlasting en plas ziet er niet anders uit dan anders.
        Zit ook heel rustig op 1 voetje te pitten.
        maar heel af en toe dan heeft hij het...een soort kokhalzen...en dan komt er slijm uit...zeg maar net als wij spuug hebben...dus helder van kleur...
        even later is het dan weer over en eet hij weer gewoon...alsof er niets aan de hand is.
        hij krijgt gewoon zaad voer...en we hebben wel een andere soort...en ik heb het idee dat het daarna ergers is geworden...alsof hij ergens alergisch voor is.
        we gaan we terug naar het vorig merk...tja wat krijgt hij verder...een stukje koek...een stukje appel...een druifje...maar soms krijgt hij ook een patatje...vind hij heerlijk....en een thee lepeltje slagroom...zie hem smullen. :-)
        we hebben hem ook altijd los...smorgens gaat zijn deurtje open en hij mag de hele dag op over en rondom zijn kooi lopen...gewoon een prachtkerel :-)
        zal even kijken of ik een paar leuke fotos kan plaatsen.

        Maar ik begrijp dat julie gaai dat dus nooit heeft...heb laatst ergens gelezen dat ze dit wel eens vaker hebben.

        Ik zal het in de gaten houden...en als het erger wordt...tja..dan moet hij naar de dokter.

        Kor

        Comment


        • #5
          Wachten tot het erger wordt zou hem wel eens fataal kunnen worden.
          Zoals hierboven geschreven, zijn papegaaien prooidieren en laten niet gauw zien dat er iets mis is,
          en als je het dan door hebt kan het al te laat zijn.
          Wat jij kan hebben gelezen is dat ze een kokhalzende beweging maken en voer opgeven, maar geen slijm.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Met eten opgeven zijn we bekend...maar dit was geen eten.
            vandaag is er niets aan de hand....het is ook niet steeds ..hij heeft het nu 2 keer gehad.
            en zoals ik al zei...vandaag eet en drinkt hij prima..gaat lekker mee naar buiten in de zon zitten, dus niets aan de hand.

            Ik had iets soortgelijks hier gezien. http://www.amazone-papegaai.nl/forum...7f869b4897dc9f

            Kor

            Comment


            • #7
              Ik ben blij voor je dat het verder goed gaat.

              Je vraagt advies en dat krijg je, wat je ermee doet, of niet, is aan jou.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                zou te minste is bellen met een vogelarts om te vragen of het normaal is dat hij dit doet.
                als mijn vogels iets hebben en ik vertrouw het niet bel ik altijd even met mijn vogelarts en ga langs als het nodig is.

                Comment


                • #9
                  korvetteIk

                  had iets soortgelijks hier gezien. http://www.amazone-papegaai.nl/forum...7f869b4897dc9f

                  Bij de derde reactie staat dan,


                  "Als de papegaai wit snotterig slijm opgeeft kan dit duiden op een
                  kropontsteking, en dan moet je met spoed naar een dierenarts"


                  Ja lijkt mij toch een duidelijk advies,wat hier ook al gegeven wordt.

                  riab

                  neem de reactie van Astrid met de link naar vogelartsen serieus. Dit klinkt niet goed.
                  Maar ja zoals ook al gezegd,

                  Je vraagt advies en dat krijg je, wat je ermee doet, of niet, is aan jou.
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment


                  • #10
                    "Als de papegaai wit snotterig slijm opgeeft kan dit duiden op een
                    kropontsteking, en dan moet je met spoed naar een dierenarts"

                    Inderdaad, maar zoals ik al in mijn eerste mailtje schreef is het geen wit slijm maar een doorzichtig slijm....gewoon waterig, lezen is soms moeilijk...ik weet het. ;-)

                    De dichtsbijzinde vogelarts is hier 100 km vandaan, dus niet om zo even bij langs te gaan, vandaar mijn vraag hier of iemand dit herkende....een lijst met dierenartsen kan ik zelf ook wel googelen.

                    Maar evenwel bedankt voor jullie info.....

                    Tom heeft vandaag geen last gehad, we houden het in de gaten....we gaan zelf natuurlijk ook niet voor elke scheet naar de dokter.
                    groetjes,


                    Kor

                    Comment


                    • #11
                      ja, goede artsen zitten meestal niet om de hoek, daar zijn het er te weinig van, ik moet er ook 1.15 uur voor rijden, maar het leven van me vogel is me dat waard.

                      Hoop dat het goed blijft gaan, en nee wij mensen gaan meestal ook niet voor iederen poep en scheet naar de dokter, wij zijn dan ook geen prooidieren.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door korvette Bekijk Berichten
                        "Als de papegaai wit snotterig slijm opgeeft kan dit duiden op een
                        kropontsteking, en dan moet je met spoed naar een dierenarts"

                        Inderdaad, maar zoals ik al in mijn eerste mailtje schreef is het geen wit slijm maar een doorzichtig slijm....gewoon waterig, lezen is soms moeilijk...ik weet het. ;-)

                        De dichtsbijzinde vogelarts is hier 100 km vandaan, dus niet om zo even bij langs te gaan, vandaar mijn vraag hier of iemand dit herkende....een lijst met dierenartsen kan ik zelf ook wel googelen.

                        Maar evenwel bedankt voor jullie info.....



                        Kor

                        Wat voor antwoorden had je eigenlijk op de vraag willen hebben dan ??
                        Als ik naar de vogelarts moet moet ik zelfs treinen, ook niet ideaal, maar m'n vogel met iets laten lopen nog minder :-((
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                        Ken je papegaai

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          ja heb ik geluk bij mij om de hoek woont er 1 nog geen 5minuten rijden.
                          maar vindt wel als je dieren wilt houden moet je het er maar voor over hebben .
                          je kunt ook even bellen en advies vragen en nee ik ga ook niet voor een scheet naar de dokter,zelfs niet voor mijn kinderen .
                          maar een dier kan niet praten en als ik het niet vertrouwd bel ik altijd even met de vogelarts .
                          hoop dat het goed komt met je grijsje .

                          Comment


                          • #14
                            Het komt vast goed met onze Tom...hij heeft net lekker gegeten, en zit nu lekker te maffen op 1 pootje, en heeft ook de hele dag geen last gehad.
                            ook ik heb natuurlijk alles voor hem over...rij er desnoods voor naar spanje als het moet.
                            Maar dit soort dingen gebeuren altijd op de raarste tijden...de eerste keer ( een paar weken geleden ) was op zaterdag avond om 10 uur...dus dan kun je niet zo nog even naar een dieren arts...dus even aangezien..en de volgende dag was het weer over...toch maar even gegoogled want we waren er niet gerust op...en toen vond ik de link die ik hierboven ook heb geplaatst, dus toen waren we al een beetje gerust gesteld...want ook daar staat in de 2e of 3e reactie iemand met grijsjes waar het ook bij voorkwam en de gaai die het ook had was bij de dierenarts geweest, en die had gezegt dat het niet erg was. De reactie's zijn echter al van 2005, dus toen hij het gisteren weer had, dacht ik..vraag eens op dit forum of het vaker voorkomt...Want echt normaal is het inderdaad niet...maar wellicht lag het aan een bepaald soort eten en zouden jullie het weten.
                            dus dat was mijn vraag, "hebben jullie ook wel eens zoiets gezien" en het antwoord wat ik dan verwacht is "ja" of "nee"
                            maar dan wordt er gelijk met vogelarts adressen gegooid en verder niets...dat vindt ik vreemd...natuurlijk weet ik als die vogel ziek is we naar een dierenarts moeten, maar dat was toch niet de vraag?.....adressen kan ik zelf ook opzoeken...het ging me om meer info om zijn kwaaltje.

                            Maar goed...het gaat gelukkig weer goed met Tom...hem even naar de dierenarts brengen is ook niet eenvoudig, want hij is nogal bang aangelegt en moet niets hebben van vreemde dingen...en als je hem dan in een kleine kooi in de auto zet wordt hij helemaal gek...dus dat doen we hem liever ook niet aan als het niet nodig is.

                            Mocht hij het weer hebben, dan vang ik zijn slijm op en ga er mee naar de dierenarts, wellicht dat die er dan wat aan kan zien.

                            Tot nu dus alles goed...hoopt dat het zo blijft...en nogmaals dank voor jullie reacties.

                            Kor

                            Comment


                            • #15
                              dus dat was mijn vraag, "hebben jullie ook wel eens zoiets gezien" en het antwoord wat ik dan verwacht is "ja" of "nee"

                              goed en dan zeggen we ja of nee en dan? ?????

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X