Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

H5N1-virus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • H5N1-virus

    Hallo
    Ik heb een vraag over de vogelgriep?
    Ik heb mijn grijze roodstaarten regelmatig buiten staan, als het een beetje redelijk weer is. maar zou het nu ook verstandig zijn om ze buiten te zetten?
    zou deze ziekte ook gevaarlijk zijn voor papegaaien?

    Vogelgriep (aviaire influenza) wordt veroorzaakt door een virus dat verwant is aan het menselijke griepvirus. Vogelgriep is vooral zeer besmettelijk voor kippen en kalkoenen. De ziekte verloopt bij deze dieren heel snel en heeft duidelijke ziekteverschijnselen. De ziekte verspreidt zich via de lucht en via vogelmest. Via voedsel kan het virus in principe niet worden overgedragen.

    Groetjes Fred Eindhoven

  • #2
    hallo fred ,

    heb het juist aan mijn dochter gevraagd , is student dierenarts .
    zij beweerd dat het niet verstandig zou zijn hem dan buiten te zetten ,daar er andere vogels hun mest in zijn volière kunnen laten vallen en die vogelmest kan besmet zijn , als hij daar in trapt bv ,en hij reinigd zijn pootjes kan het al gebeurd zijn , is héél besmettelijk met de dood tot gevolg .

    ik hoop dat je hiermede voldoende antwoord hebt gekregen anders vraag ik het haar nog wel eens , om het je in detaille te vertellen .
    groetjes christel
    tel wat je hebt , niet wat je mist .

    Luna , Zazou Yara Charlie

    en Christel

    Comment


    • #3
      Kromsnavels mogen gewoon naar buiten !!!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door fred Bekijk Berichten
      Hallo
      Ik heb een vraag over de vogelgriep?
      Ik heb mijn grijze roodstaarten regelmatig buiten staan, als het een beetje redelijk weer is. maar zou het nu ook verstandig zijn om ze buiten te zetten?
      zou deze ziekte ook gevaarlijk zijn voor papegaaien?


      Hallo Fred en papegaaienliefhebbers,

      Geen paniek... je kunt je papegaaien lekker naar buiten doen.
      De risico's zijn absoluut te verwaarlozen...

      Zet je vogels maar lekker in de tuin en ga er ook maar lekker mee wandelen.

      Voor de zekerheid heb ik tevens telefonisch navraag gedaan bij het NOP (Stichting Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien).

      Ook daar werd duidelijk gezegd dat je je kromsnavels gerust buiten kan zetten, dat de kromsnavels helemaal niet gevoelig zijn voor deze ziekte.

      Uitgebreide informatie kan je op de volgende URL lezen:

      http://www.kliniekvoorvogels.nl/

      De conclusie daarin luidt als volgt:

      "Er is tot op heden geen reden voor paniek voor eigenaren/ kwekers van duiven, siervogels en/ of papegaaiachtigen.

      Eigenaren van sierwatervogels en sierpluimvee hebben wel reden om bang te zijn als het virus in Nederland gaat opduiken omdat deze vogels onder dezelfde wettelijke bepalingen vallen als commercieel gehouden pluimvee en de overheid een ware slachting kan aanrichten onder overigens gezonde en eventueel geënte vogels."
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        vogel griep

        hoi, ik ga elk weekend met mijn schatjes naar de camping,en in augustus gaan we met z'n alleen naar frankrijk(gezellig) en ik heb ze wel geent tegen vogelgriep en ze hebben een chip. xxxx van joopie,binkie en pino en natuurlijkt ike

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X