Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodstaart in het ziekenhuis utrecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • roodstaart in het ziekenhuis utrecht

    Gisteren heb ik mn grijze roodstaatr 24 jr laten opnemen in utrecht.
    Al drie weken had ze het benauwd, foto's genomen middelen tegen schimmel en anti biotica, niets hielp.
    Donderdagavond dacht ik dat ze zou stikken.
    's ochtend hijgde ze maar was het lang zo erg niet meer.Dierenarts verwees me naar Utrecht. Daar kon ze gelukkig terecht voor meer onderzoek. Kijkoperatie en ct scan. Uit het laatste bleek dat ze een verstopping heeft in een van de toegangswegen naar haar luchtzak. Misschien is het de schimmel maar dat kunnen ze niet precies zien.
    Ik heb haar daar achtergelaten in een zuurstoftank. vandaag zou ze met schimmelmedicatie worden beneveld.
    Ze moet nu eerst aansterken en misschien dat ze haar dan dinsdag gaan opereren.

    Ik ben zo verdrietig, ik mis haar zo erg en ben zo bang dat ze dood gaat.

    Ze zit bijna een uur rijden van me vandaan dus ik kan ook niet even langs.
    Verstandelijk weet ik dat ze daar beter zit, als er wat gebeurt kunnen ze haar misschien helpen, maar het idee dat ik niet naar haar toe kan en alleen kan afwachten vind ik zo verschrikkelijk.

    Ik ben ook bang dat ik misschien de uiteindelijke operatie niet kan betalen, of dat het te gevaarlijk voor haar is en dat ze het niet overleefd, kortom wat een rottijd.

    misschien is er iemand die dit verhaal over verstopping herkent en of er ervaring mee heeft.
    Wil je dan alsjeblieft contact met me opnemen?
    alvast bedankt
    liefs Ellen

  • #2
    Hallo Ellen,

    Wat een ellende....
    Ik hoop echt dat het spoedig weer in orde komt met jouw grijze roodstaart.

    Gelukkig is die nu in goede handen, daar in Utrecht kunnen ze toveren, dus houdt de moed er maar in.

    Sterkte en laat snel nog horen hoe het verder gaat.

    Groet,

    Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      hoi ellen

      veel sterkte en laat het horen als je wat weet

      groetjes michel:roodstaart:

      Comment


      • #4
        hoi ellen

        ja dat is niet niks om je gaai achter te laten .
        je voelt je zo hulpeloss, want je kunt niks doen.
        maar ze is wel in goede handen.
        ik hoop dat de behandeling aanslaat en een operatie niet nodig is.

        heel veel sterkte

        Comment


        • #5
          heel veel sterkte

          Hallo Ellen

          Wat lijkt me dat erg zeg om je gaaitje daar achter te laten, het is tenslotte net een kind van je.
          Maar net wat je zegt hij is nu wel in goede handen en als er iets gebeurd zijn ze er heel snel bij.
          Het is een moeilijke beslissing maar wel een goede.
          Ik hoop echt dat hij er door de behandeling er boven op komt.
          En ik wil je heel veel sterkte wensen.

          Groetjes Angel & Drakie:roodstaart:

          P.S We duimen voor je hoor

          Comment


          • #6
            hallo ellen

            ik wens je veel moed en sterkte toe ook je grijsje, dat hij er vlug bovenop mag komen en het financiele is een latere zorg , eerst uw grijsje en geloof me het zal goedkomen !!!
            tel wat je hebt , niet wat je mist .

            Luna , Zazou Yara Charlie

            en Christel

            Comment


            • #7
              roodstaart in het ziekenhuis utrecht

              Dag allemaal,
              even een update ove Tato. De afgelopen week was slopend voor mijn zenuwen!
              Ze heeft een blokkade in een van de luchtwegen naar de longzak toe.
              Ze wordt dagelijks gedruppeld en verneveld. Eerst zou ze dinsdag geopereerd worden, via een buis proberen ze de blokkade weg te zuigen. Helaas ging dat niet door omdat er te weinig personeel was.

              Toen zou ze op donderdag geopereerd worden maar de buis was te dik en uiteindelijk op vrijdag met een dunnere buis konden ze er niet bij.

              Heel lief is dat ik elke dag gebeld wordt en op de hoogte gehouden wordt van haar welzijn. Alleen elke keer wachten op het telefoontje heeft ze het gered of niet.... pffff echt slopend.

              Ze kunnen nu niets meer voor haar doen behalve blijven druppelen voor minstens een half jaar. Maar dat kan thuis ook natuurlijk, liever want dan kan ik zelf ook wat doen.

              Na dit weekend mag ze uit de zuurstofkooi om te zien of ze het zonder dat hulpmiddel redt. Als dat lukt mag ze naar huis om verder behandeld te worden.

              ik probeer van alles te lezen om te kijken hoe ik het zo gezond mogelijk kan maken thuis voor haar. Ik ben van plan haar kooi met verdunde chloor schoon te spuiten zodat daarin alles schoon is. Alle speeltjes heb ik al weggegooid.
              Misschien hebben jullie nog tips om een schoon en gezond klimaat te maken voor haar?


              Heel Heel erg hartelijk bedankt voor al jullie lieve reacties!!!!
              ik houdt jullie op de hoogte!
              liefs Ellen en Tato!

              Comment


              • #8
                Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

                Spannende tijd... maar ze weten in ieder geval wat er aan de hand is.

                Nu maar hopen dat het spoedig in orde komt.

                Veel sterkte gewenst,

                Groet

                Frans
                Last edited by fkbmac; 15-02-07, 01:08.
                fkbmac www.koppiekrauw.com

                Comment


                • #9
                  Taatje is weer thuis!! Ze is nog steeds zo gezellig en zit alweer lekker te kletsen. Ze heeft het nog steeds benauwd maar dat is iets wat voorlopig wel zo zal blijven omdat ze maar de beschikking heeft over een longzak. Ik heb andere medicatie wat ze het komende half jaar zal krijgen.
                  Het huishouden is gemobiliseerd om alle luchten die we zelf ruiken zoveel mogelijk uit haar buurt te houden, dus ook wierook en dergelijke. Verder heb ik ook te horen gekregen haar af en toe in het zonnetje te zetten omdat dat vitamine D aanmaakt en het calcium vrijmaakt wat ze nodig heeft, wist ik ook allemaal niet. Als ze in deze conditie blijft kan ze het nog wel een tijdje uithouden verwacht ik. Ik ga haar nauwlettend volgen in ieder geval! Tot zover maar weer even liefs van Tato en Ellen

                  Comment


                  • #10
                    wat fijn om te lezen dat je leieverd weer thuis is.
                    en ja het klopt dat het zonnetje goed is voor de aanmakk van vit. d bij gaaitjes.
                    laten we hopen dat tato nog heel lang bij je mag blijven

                    Comment


                    • #11
                      Tato

                      Hoi Ellen,

                      Wat goed dat Tato weer thuis is!!!

                      Enne wat gezellig dat ze al weer zo zit te babbelen want dat zul je wel gemist hebben....

                      Nou ik hoop voor jullie dat alles nog maar heel lang goed mag blijven gaan zodat jullie nog veel plezier aan elkaar kunnen beleven.

                      Groetjes Debbie en Jigger:grijze:

                      Comment


                      • #12
                        Hoera Taatje weer thuis

                        Prachtig Ellen,

                        Daar is dan een hele last van jullie afgevallen.

                        Het ziet er weer goed uit met Tato... nu maar hopen dat hij snel weer helemaal de oude wordt.

                        Succes.. en we blijven benieuwd hoe het verder gaat.

                        Doei,

                        Frans
                        fkbmac www.koppiekrauw.com

                        Comment


                        • #13
                          hallo ellen

                          dat is goed nieuws ! nog veel plezier met Tato, en de zomer komt er aan hopenlijk met veel zon , dan kan hij veel vitamientjes en energie op doen !
                          groetjes Christel
                          tel wat je hebt , niet wat je mist .

                          Luna , Zazou Yara Charlie

                          en Christel

                          Comment


                          • #14
                            Je kan ook een ionisator kopen .
                            Een ionisator haalt stofdeeltjes en bacterien uit de lucht werkt echt heel goed.
                            Ik heb er zelf een bij mn voliere en je ziet na een tijdje hoeveel stof er uit de lucht gehaald wordt.
                            Voor mensen met ademhalingsproblemen helpt t ook.
                            Je hebt ook luchtbevochtigers die schijnen ook te helpen.
                            Groetjes oscar.

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X