Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Puck op de klimboom veel toegankelijker, dan in en rond of op zijn kooi !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Puck op de klimboom veel toegankelijker, dan in en rond of op zijn kooi !!

    Nu ik Puck langer door de dag heen op de klimboom heb zitten is hij veel liever en rustiger, en luistert hij beter dan dat, hij in en om of op de kooi zit. Ook nu puck 's-nachts in een andere ruimte slaapt dan de ruimte waar hij overdag zit gedraagt hij zich anders "rustiger" dan eerst waar hij ook de nacht door bracht in de zelfde ruimte. Hij stapt nu beter op en af sloopt meer, maar nu hij overdag langer op de boom zit van 's morgens bij het wakker worden tot 's avonds bij het naar bed gaan zit hij op de boom, behalve bij het boodschappen doen, dan doe ik puck in de kooi. Nu vraag ik mij af of puck zich ook zo gedragen zal als ik een keer een dagje wegga en hij een keer een paar uur langer alleen thuis zit of hij zich dan ook zo voorbeeldig gedragen zal.

    Ik had eerst de kooi naast de boom staan zodat hij kiezen zitten op de boom of het kiezen van de kooi. Nu hij zelf de keus kon maken zat hij eigenlijk alleen op het deurtje van zij open staande kooi. Puck liet goed merken dat hij zijn territorium met hand en tand verdedigde wat gepaard ging met happen en of "bijten", en dat is nu niet meer zo,doordat ik de kooi in een andere ruimte heb staan dan voorheen naast de boom, en het opstappen moeizaam ging, lijkt het of dit ook beter gaat.
    Puck zit op zijn kooi !!..

  • #2
    Hier staat geen aparte speelboom meer. Maar zowel binnen als buiten hun hokken krioelt het van zitstokken en speelgoed. Dus eigenlijk is hun hok ook hun zitstok.

    Ze zijn vrij om te gaan en te staan waar ze willen, wanneer wij naar boven naar de hobbykamer gaan dan vliegen ze vaak naar ons toe, of vliegen gewoon mee naar boven. Daar zitten ze dan gewoon op onze schouder of op ouwe stoelen die daar staan.
    Van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends gaat de kooi dicht en gaan ze slapen, wij zitten dan in kamer ernaast voor TV of met een boek, dus ze kunnen ons zien, maar ze slapen. Ze weten dus dat ze niet alleen zijn.

    Ook als we beiden weg zijn (wat heel weinig voorkomt) dan gaan ze in hun hok. Ze vinden dat helemaal niet erg want er is speelgoed genoeg. Ik wil, veiligheidshalve, geen vogels los in huis wanneer we weg zijn. Ik heb genoeg gezien en gehoord en daar zijn opgegeten raamkozijnen of kapotte meubels echt niet het ergste van.
    Maar verkoolde of dode vogels omdat ze bvb. aan de elektrische snoeren of stopcontacten hebben gezeten. En nee, kindbeveiligingen zijn voor een ara kinderspel, dus geen optie.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X