Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kinderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kinderen

    Hallo allemaal,

    crokie is nu 2 weken bij ons en maakt grote sprongen, brabbeld heel veel speelt eet en drinkt goed, dus eigenlijk gewoon super. Is regelmatig uit de kooi en dat gaat ook goed. Kan nu echt vliegen en dat gaat nog wel eens mis. Vliegt overal op en mist z'n doel nog wel eens. Maar nu zit ik eigenlijk ergens mee en dat is het volgende. Mijn man en ik kunnen hem zonder problemen uit de kooi halen en aaien. Naast de kooi staat een stoel en daar zit onze dochter eigenlijk altijd. Als ze daar gaat zitten vliegt Crokie gelijk met opgezette veren haar kant op (in de kooi). Ook als ons zoontje langs de kooi loopt of die kant op loopt doet hij dat. Wat moet ik hiermee doen? Onze dochter wil hem zo graag een keer op haar hand maar ik weet niet wat ie doet. Als hij bij mij op m'n arm zit kan ze hem wel aaien en hij pakt ook wat lekker aan van haar. Ons zoontje kijkt niet zoveel naar hem om verder. Ik laat onze dochter al z'n voer in de kooi hangen. Kan iemand vertellen wat ik moet doen. Als ie los is ben ik soms bang dat ie op hun af gaat vliegen. We zijn niet bang van hem maar snap z'n gedrag niet zo goed.

    Groetjes Ineke

  • #2
    Oh ter info nog onze dochter is 10 en ons zoontje bijna 8. Crokie is nu 16 weken

    Comment


    • #3
      Ik zou daar zo snel mogelijk mee aan de slag gaan, voor het mis gaat.
      De meeste papegaaien hebben een voorkeur en moeten an sommige
      personen niks weten maar op zo'n jonge leeftijd verwacht je dat niet.

      Zet hem toch geregeld even bij beide op de hand, desnoods met een
      handdoekje om de handen als ze het eng vinden. Doe je het niet, zal
      Crokie ws op gegeven moment echt gaan aanvallen, dat wil je niet...
      Ook niet totn dat je bang voor hem bent.
      Evt is kortwieken een optie. Ik vind het ook nog wat jong, maar mocht
      het te erg worden, dan toch maar doen.

      Succes
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Dank je voor je advies. Ik snap het ook niet zo goed. Het ging eerst prima ze konden alles doen. Onze dochter heeft autisme en is af en toe zo enthousiast dan is ze zelf onrustig ( in positieve zin) maar dan wiebelt ze veel en is ze druk. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ze moet ook heel vaak om hem lachen. We gaan het gewoon proberen wat je schrijft en ze is niet bang gelukkig ze wil het juist heel graag. We gaan ervoor!!

        Comment


        • #5
          Of het autisme ermee te maken heeft weet ik niet, kan maar meestal zijn dieren
          daar juist gevoelig voor.
          Mijn zoon heeft adhd (woont inmiddels op zichzelf) maar heb nooit meegemaakt
          dat één van de vogels agressief waren naar hem.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Oké fijn te horen. Dank je. Vrijdag gaan we even langs de va niets bijzonders hoor. Even laten nakijken. Wil ook vragen of hij de nagels even kan voordoen die zijn zo verschrikkelijk scherp. M'n handen zien er niet uit ha ha. Zal een bespreken over het wieken. Dank je

            Comment


            • #7
              het kan wel degelijk dat een gaai iemand die "anders " is niet accepteert
              net zoals dat ze soms voorkeur hebben en sommige mensen niet mogen of soms alleen mannen of vrouwen
              ik heb een grijsje waar ik alles mee kan maar soms als er een vreemde bij haar in de buurt komt gaan de veren al omhoog en zou ze iedereen bijten die zijn hand dan uit zou steken die naast diegene staat zelfs mij,maar bij andere is er niks aan de hand
              bij oudere vogels zou je nog kunnen zeggen dat het door hun verleden komt maar bij die van jullie niet
              hij verdedigd nu zijn kooi al en heeft dus een sterke eigen wil
              als je met hem en je dochter aan de gang gaat zou ik dat ook niet in de buurt van de kooi doen en daar beginnen
              als dat goed gaat zou ze hem bijvoorbeeld naar de kooi kunnen brengen
              gaaien hebben ook verschillende puber stadiums net als kinderen,fases die ook weer over gaan maar wel goed aangepakt moeten worden zodat het niet uit de hand loopt
              jullie hebben wel een groot voordeel dat je niet bang bent,dan heb je al veel gewonnen
              ik hoop dat het goed gaat komen met oefenen

              Comment


              • #8
                Dank je voor je reactie. Is wel een goeie tip van de kooi. Net liep m'n zoontje langs en toen deed hij het weer m'n zoontje bleef staan en toen was het eigenlijk over. Z'n veren gingen weer naar beneden en ging verder met spelen. Is dat verstandig dat als hij het doet even bij de kooi blijven staan en niet weglopen. Hij keek niet naar Crokie en zei ook niets. Hoop dat het maar een fase is want snap niet waarom dit opeens zo is. Ze zijn natuurlijk overdag naar school maar ja dat is al zo sinds hij hier is. ....

                Comment


                • #9
                  dat was perfect
                  gewoon doen en wat hij doet negeren

                  Comment


                  • #10
                    Vergeet vooral niet om goed gedrag te belonen.

                    Comment


                    • #11
                      Nee dat doen we zeker. We hebben voor de hond ook een clicker training gedaan en daar was ook de hoofdregel. Positief belonen negatief negeren. Wilde bij Crokie ook clicker training doen maar de hond denkt dan ook steeds dat ie wat lekkers krijgt. Ha ha die kan ik dan wel door de kamer rollen denk ik. Dus even voor de duidelijkheid Ik haal hem uit de kooi en ga op de bank zitten naast m'n dochter, laat hem opstappen bij haar. Gaat dit goed belonen
                      Is het dan verstandig dat zij dan af en toe een stukje geeft als ie op haar hand zit? Of echt eerst alleen opstappen en weer terug naar mij? Hij vind een handdoek om zich heen erg lekker is dat een optie? Dan zet ik hem weer terug. Als dit een paar dagen goed gaat laat ik haar Crokie terug zetten. Zo iets dacht ik?

                      Bedankt voor jullie tips

                      Comment


                      • #12
                        je kan hem heen en weer laten stappen,kan ook via de vloer heen en weer laten lopen,en hem dan iets geven een zonnepitje klein stukje appel oid wat hij erg lekker vindt en snel kan opeten
                        als hij met je in de douche is geweest in de handdoek bij haar op schoot opdrogen
                        je kan van alles proberen,zodra je merkt dat hij het niet leuk vindt ga je wat anders doen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door InekeN Bekijk Berichten
                          Nee dat doen we zeker. We hebben voor de hond ook een clicker training gedaan en daar was ook de hoofdregel. Positief belonen negatief negeren. Wilde bij Crokie ook clicker training doen maar de hond denkt dan ook steeds dat ie wat lekkers krijgt. Ha ha die kan ik dan wel door de kamer rollen denk ik. Dus even voor de duidelijkheid Ik haal hem uit de kooi en ga op de bank zitten naast m'n dochter, laat hem opstappen bij haar. Gaat dit goed belonen
                          Is het dan verstandig dat zij dan af en toe een stukje geeft als ie op haar hand zit? Of echt eerst alleen opstappen en weer terug naar mij? Hij vind een handdoek om zich heen erg lekker is dat een optie? Dan zet ik hem weer terug. Als dit een paar dagen goed gaat laat ik haar Crokie terug zetten. Zo iets dacht ik?

                          Bedankt voor jullie tips
                          Je kan de clicker vervangen door een ander geluidje.
                          Vooral zelf aankijken hoe het gaat en steeds de grens een beetje verleggen. Als Crokie het van je dochter aanneemt dan kan zij hem best belonen.

                          Comment


                          • #14
                            Ga morgen even langs de dierenwinkel er zijn dacht ik verschillende clickers. Als het deurtje openstaat pakt hij wel een stukje banaan aan van haar en dan doet ie niks. Het is puur als ze voorbij de kooi loopt of naast de kooi zit. Net komen ze uit school en doet ie weer helemaal niets!!! Rare vogel ha ha. Vrijdag half 12 naar de va voor check en vooral z'n nagels laten vijlen of zo iets au au zijn net mesjes M'n handen zien er niet uit. Doet niet echt zeer maar zo scherp Pff overal krassen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat. Vandaag was ie erg vrolijk en heeft nog gevlogen en gebadderd. Heb goede moet.

                            Comment


                            • #15
                              Even update kinderen

                              Even update het gaat heel erg goed met Crokie en de kinderen!!! Ze mogen hem allebei in de nek kriebelen en ook als ze een speelgoedje aanbieden of wat lekkers pakt hij het zonder problemen aan. Crokie is nu de hele dag vrij om in en uit de kooi te gaan of speelboom. Het gaat echt super ook met de hond die vind ie niet meer spannend. Voordeel van de hond die kijkt biet naar Crokie om eigenlijk.

                              Groetjes Ineke

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X