Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet meer klimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Niet meer klimmen

    Gister is Crokie in z'n kooi gevallen , gebeurt wel vaker en dan laat ie duidelijk merken dat ie boos is of zo. Beetje mopperen. Nu mijn probleem. Hij heeft sinds die val niet meer geklommen. Vanmorgen voor het eerst op de onderste stok maar hoger gaat ie niet meer. Ik kan geen verwondingen vinden. Hij eet wel gewoon en speelt ook op de bodem met z'n speeltjes. Hij is 14 weken en we hebben hem sinds vrijdag. Toen hij ging fladderen in z'n kooi net kwamen er allemaal van die dons veertjes uit. Moet ik me zorgen maken en naar de va gaan of nig even aankijken. Wil hem er zo even uithalen of moet ik dat niet doen?

    Hij zat net op 1 pootje rustig om zich heen te kijken en z'n veren te doen. Pfff maak me wel beetje ongerust.

    Hij kreeg bij de kweker nog een paar hapjes pap savonds maar omdat hij z'n pellets en fruit en groente goed eet en ook zaden zijn we daar mee gestopt , hij vraagt er ook niet naar,

    kunnen jullie me advies geven?

  • #2
    Ik heb zelf geen grijsje, maar wel 2 andere papegaaitjes die ik van jongs af aan heb. De eerste tijd zaten die ook alleen maar op de grond want ze moeten eerst goed leren klimmen. Af en toe hoorde je "boem" en was die weer van boven gevallen, en geschrokken dus dan maar op de grond spelen. Ik had overigens geen rooster erin maar van dat versnipperde mais zodat die zich niet kon bezeren. Het lijkt erop dat die van jou gewoon geschrokken is van zijn val. Wel goed in de gate houden natuurlijk. Als die goed eet en lekker speelt zou ik me er geen zorgen over maken. Hij/zei is ook nog maar 14 weken. Alles is nieuw en net als bij een kind gaat dit met vallen en opstaan.

    Lekker met hem knuffelen en zien hoe hij loopt over de grond is altijd goed. Kan je hem goed observeren om te zien of er misschien toch iets fout is. Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar als ik je verhaal zo lees lijkt het dat die gewoon erg geschrokken is. en probeer wat "fladder" training te doen. Op je hand en dan omhoog en naar beneden zodat die leert zijn vleugels te gebruiken.

    Ik hoop dat het achteraf niets is, ik hoor graag hoe het verder gaat.

    Comment


    • #3
      Dank je voor je reactie. Wij hebben ook heen rooster maar Beukensnippers. Hij is er net even uit geweest en heeft met een paar Lego blokken gespeeld. Loopt niet anders dan voorheen. Vloog zelf terug naar de kooi en ging er in en daar lekker eten. Nog wat zitten babbelen en nu slaapt ie lekker met kippie tussen de veren. Komt goed aan in gewicht. Dus we houden het goed in de gaten. Hij slaapt in de nacht ook op de grond. De tweede dag dat we hem hadden sliep hij helemaal boven in. In de kooi fladdert hij ook veel. Ga het eens proberen op m'n arm. Hou je op de hoogte !!

      Comment


      • #4
        Zolang hij goed eet en actief is lijkt me niet dat er wat aan de hand is.
        Idd wat geschrokken, denk ik ook, hij kiest even voor zekerheid ;-)
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Ja eten doet hij goed hoor. En spelen ook. Wacht het even rustig af. Hij klom vanmiddag wel in de opening van de deur. Zou ook schrikken als ik zou vallen

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X