Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

angstig voor bijna alles.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • angstig voor bijna alles.

    Hallo ,

    Ik heb dit onderwerp wel eens eerder omhoog gebracht. Ik heb een lieve grijze roodstaart dame van nu twee jaar. Vanaf het moment dat wij haar hebben is ze altijd angstig geweest van alles wat maar even spannend lijkt te worden. Speeltje pak ik altijd al rustig aan. Ik laat ze eerst op de tafel liggen. Daarna ga ik er zelf mee spelen en daarna plaats ik ze in de kooi. Dit gaat redelijk .. Ze probeert ze dan een week lang te ontzien en als ze na een week ze accepteert moeten we van geluk spreken.

    Ook is het heel afhankelijk hoe ze per dag wakker word. Als ik haar soms uit haar slaapkooi haalt , is ze soms al zo paniekerig dat ze soms wel 4 keer van me hand afvliegt. En andere dagen heeft ze nergens last van. De zelfde uren aan slapen enzv.

    Helaas lijkt het angstige gedrag weer toe te nemen.

    Heeft een van jullie hier ervaring mee. Of weet iemand een goede gedragstherapeut voor papegaaien.

    Ik hoor het graag.

  • #2
    hoi, ik heb geen ervaring met wat jij omschrijft maar wel met een angstige dame die hier nu bijna 4 jaar woont samen met haar man.

    Wat ik gedaan heb is haar niet naar mijn wensen te benaderen maar haar rustig zich zelf laten zijn. Nu, na 4 jaar komt ze iets minder gestrest naar me toe, maar nog steeds verwacht ik niets van haar.

    Wat jij beschrijft is iets waar je moeilijk achter kan komen wat er gebeurd is. Je zou kunnen beginnen met in de slaapruimte een nachtlampje te plaatsen.
    Er is iets gebeurd wat jouw dame van slag heeft gemaakt.

    Weet niet waar je woont, maar je zou Hermine Assenbroek, het papegaaienvrouwtje kunnen berichten. Mogelijk kan zij je helpen. Mij heeft ze in ieder geval goed geholpen.
    Verder zijn er via de tinley gedragstherapie deskundigheid te vinden in jouw buurt. Even googelen.

    Laat je even horen van de ontwikkelingen? ben best wel geïnteresseerd.

    Comment


    • #3
      Beste RIA,

      Ze slaapt in een hele aparte kamer. Hier kan ze volledig haar rust vinden. Ik kan inderdaad wel een lampje proberen maar ik had het juist zo donker gemaakt omdat ik had gelezen dat ze dan meer rust zou hebben. Voorheen deelde ze de kamer met de katten maar hier kwam ze niet tot rust omdat de katten veel in en uit liepen.

      En uiteraard zou ik het wel kunnen accepteren maar het lijkt me voor haar zo vervelend als je constant overal voor in de stress schiet. En omdat het niet te pijlen is waarom ze ineens spontaan zo bang is vind ik het erg lastig. En zoals ik al zei soms met de standaard rituele zoals slapen of douche is er ineens totale paniek.

      Bedankt voor de tip ! Ik heb ook een persoonlijk bericht ontvangen van een forum lezer , hier ga ik ook contact mee opnemen.

      Het vervolg laat ik zeker weten.

      Comment


      • #4
        Ow en dan vergeet ik te zeggen brittje is voor mij en mijn partner een schat we kunnen haar beide goed hanteren. Ze accepteert wel het meeste van mij. Maar er zitten ook dagen bij waarbij ze mijn man uit test Door middel van te gillen als hij haar wilt pakken. Maar dan neem ik weer wat meer afstand en dan doet mij man die dag weer alle activiteiten met haar en dan is dat ook weer over.

        Maar soms in een paniek aanval ben ik soms zelf te veel en dan laat ik haar eerst afkoelen voordat ik haar weer oppak.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X