Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plukken stil en futloos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • plukken stil en futloos

    hoi,met pijn in mijn hart heb ik me hier aangemeld, heb een probleem met mijn grijsje van 7, ben 1ste eigenaar, ik heb er 2 gehad,moest 1 opvangen voor mijn schoonzus die kanker had, na een slepend ziektebed van 2 jaar en een jaartje bijkomen is nummer 2 dus weer weg.

    Dus ik heb er nu 1, pim, 7 jaar, is gewend aan andere gaaien, is lief, aanhankelijk, brabbelt lekker,een mannetje, hij kan zowel met mannen en vrouwen, moet ik wel zeggen dat de mannen hem zelfs op de rug kunnen leggen wat ik niet eens probeer met gevaar voor vingers haha.

    maar het probleem...hij is een jaar bij mijn zoon geweest, hij ging op zichzelf wonen en wou pim graag meenemen, omdat ik de opvang gaai ook had vond ik dat prima want hij kon er ook alles mee, mocht daar ook lekker buiten de kooi en gek doen, maar hij ging zich plukken......

    mijn zoons relatie ging uit en gaai en zoon kwamen terug

    de veren kwamen ook wel terug maar het duurde ff, dus wij dachten, oke hij mist de drukte hier in huis.....

    op een gegeven moment zat hij best alweer goed in de veren, we gingen een weekendje naar mijn ouders, kwamen terug, leek wel alsof hij een bommetje geslikt had, de hele kooi lag vol veren, rug en buik kaal op wat dons na

    dus conclusie, alleen zijn ( verveling) gaat meneer plukken....

    nou werk ik veel de laatste tijd, het is stil in huis, de kids vliegen ook uit, en pim zit half kaal, stilletjes in zijn kooi, het is een lieverd maar ik denk er dus aan om hem weg te doen, ik wil geen hoofdprijs, er ook niks aan verdienen, maar een beter huisje en de aandacht wat hij verdiend, ik wil geen advertentie op marktplaats zetten, in mijn omgeving zien ze wat voor stofnest hij is dus zitten ze er ook niet op te wachten...dan probeer ik het liever op een forum waar echte liefhebbers zitten.

    Ik ben hier ooit eerder aangemeld geweest dus ik weet wel een beetje wat voor slag mensen hier rondhobbelt.....

  • #2
    Nou, ik kan me voorstellen dat je er me in je maag zit zeg. Erg vervelend, vooral ook voor je papegaai. Ik heb zelf ook een roodstaart waar ik inmiddels erg aan verknocht ben, moet er niet aan denken dat hij weg zou moeten, maar als het een oplossing is om het plukken te stoppen, ja, dan zou ik daar ook voor kiezen.
    We hebben ook een beetje met dit probleem te kampen, maar Yoda plukt soms alleen als ik hem zijn zin niet geef, niet als hij alleen is.

    Als ik hem weg moest doen en ik vond een liefhebber op dit forum, dan zou ik het niet eens over een prijs hebben overigens. Ik vind dat ook horen bij je zorgplicht die je bent aangegaan.

    Ik hoop dat zich een liefhebber meldt en dat je vogel een fijne plak vindt

    Comment


    • #3
      hallo,
      zou je ook wat meer kunnen vertellen de verrijking die hij krijgt in zijn kooi?? (dus het spelen met touw en of papier) e.d ? afleren van plukken is vaak niet makkelijk, en of de oorzaak van het plukgedrag ?
      Diana DJ sigpic

      Comment


      • #4
        Natuurlijk diana, ik hang altijd iets op om aan te hangen, vind ie heerlijk in een dolle bui, een flesje of een bal van kinderspeelgoed.

        ook heeft hij een kluwe touw hangen met daaraan bierdopjes voor het geluid, plastic doppen van flessen om te slopen en houten kralen, ook hangen er stokjes aan van fruitbomen.

        als hij eruit mag hangt er een circel van touw, en daar onderaan ook een baby speeltje waar hij mee speelt.....

        zo af en toe haal ik alles eruit en maak alles nieuw, vervang kapot spul, dat heb ik altijd al gedaan, soms iets anders in de kooi zodat het spannend blijft.....

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X