Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gebeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    gisteren was elvis weer van de kooi gesprongen, en liep op zijn gemak door de aanbouw. ik moest gauw iets pakken en toen zat elvis al in de huiskamer. toen heb ik in mijn linker hand een klein pluche beestje gepakt en hem daar me afgeleid, en rechts gewoon een beetje gedwongen voor op te stappen. hij sprong van mijn hand af, en ik heb hem weer in dat pluche ding laten bijten, en weer een beetje gedwongen om op te stappen, wel mijn hand plat op de grond ivm zijn krom pootje, rustig tegen hem gepraat en heb hem op mijn arm gehad ,en heb zeker 6 meter met hem kunnen lopen. wel laag gehouden omdat ik bang was dat hij weer zou springen. ik heb hem toen weer op zijn kooi gezet. nu moet ik ook kijken of dat in de kooi ook lukt
    gr lindsey

    Comment


    • #17
      Nieuwsgierig is Elvis dus in ieder geval wel.
      de eerste stapjes zijn gezet, probeer de volgende keer hem op te laten stappen met iets lekkers.
      De agressie moet er uit eindelijk uit en zo leer je hem dat hij mag bijten. Het verschil tussen een pluche beest en een hand is er voor Elvis niet.
      Succes met de verdere training.
      Minni Micky Kimo

      Comment


      • #18
        nog effe een vraag hoe lang, en hoe vaak, kan je oefenen met je papegaai, want hij wil dit nu nog niet (opgepakt worden
        gr lindsey

        Comment


        • #19
          Hoe vaak hangt af van jouw tijd. Hoe lang hangt af van Elvis. Als je merkt dat hij geen aandacht voor je heeft stop je gewoon en ga je na een tijdje weer verder. Probeer wel altijd positief te eindigen..


          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
          Minni Micky Kimo

          Comment


          • #20
            erik

            Lindsey,

            ik weet niet of je dit doet maar ik lees dat je bang bent dat die er af wilt springen.
            hoe is dan je gezicht(klinkt misschien even stom) ook met angst en als je naar de kooi gaat om hem te laten opstappen.

            papegaaien zijn meesters in emoties lezen, dus als jij bang bent zien ze dat en voelen ze dat.............en denken hier van ga ik eens lekker profiteren, dus als je kan schakel je angst eens even uit en ga dan eens naar de kooi om op te stappen.
            succes.
            erik.

            Comment


            • #21
              hoi erik
              als de papegaai van de kooi springt of valt ga ik niet meteen na hem toe, ik laat hem effe lopen en na paar minuten ga ik na hem toe en praat met hem. ik moet gewoon weten, wat ik wel en niet kan doen. nu ook ik heb een plankje in zijn kooi gedaan, meneer hangt al een half uur aan de tralies onder in de kooi. hij maakt van die gekke geluiden en praat ook een beetje, volgens mij wil hij gewoon aandacht en zijn zin krijgen, hij gaat na zijn bakje met eten pak zich iets ,dus eten doet hij, als hij zo bang is voor dat plankje ging hij toch niet eten.
              mijn man die heeft al zo iets arm beest hij wil dat niet, doe dat dan ook niet, anders komt hij zijn kooi niet meer uit. een voorbeeld, ik kan dat boven op zijn kooi helemaal open zetten en een stok er tussen, als ik dat doe, gaat hij gewoon zijn kooi niet uit en blijft hij zitten waar hij zit
              ik zal ook niet proberen gezichten te trekken als ik hem wil op pakken, als hij weer over de grond loopt
              als ik hem op wil pakken, maakt hij van die korte schreeuw geluiden. ik ga vandaag een opstap stok maken en dan nog iets erbij dat hij zich met zijn snavel kan vast houden.ik moet ook er achter zien te komen of het een drama qween is of dat hij echt bang is. ik denk ook dat de vorige eigenaars zo iets hebben hij heeft een krom pootje laat hem maar
              zeker ben ik bang dat elvis valt ook ivm met zijn krom pootje. maar ik wil graag dat hij opstapt,en dat ik hem van de zomer mee na buiten kan nemen. en op een lage speelboom kan neerzetten, en als ik hem op pak en laat hem in een pluche beestje bijten, kan het ook niet zijn, dat hij zo iets heeft bijten heeft toch geen zin
              gr lindsey

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X