Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent dit gedrag van deze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat betekent dit gedrag van deze roodstaart

    Zoals de titel zegt:"Wat betekent dit gedrag van deze roodstaart"
    Ik heb wel een idee, maar wil er graag meer over weten: wat te doen, ? gewoon laten gaan? gelijk terug in de kooi?

    https://youtu.be/7q5eE5p0-Mk
    Ben erg benieuwd
    Cor

  • #2

    Je vraagt je toch niet serieus af wat voor gedrag het is ?
    Zo op je had laten zitten als in het filmpje is geen optie. Je kan 'm op een speelplaats zetten en even negeren of afleiden door met 'm.te spelen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3

      Nee, wèl serieus, want beschrijvingen al wel gezien, maar nooit een filmpje of echt, vandaar nogmaal: wat te doen, wat is het precies en wat is de juiste actie.

      Heb nog een filmpje van deze vogel, zonder aan te raken op de kooi.
      Is hieruit ook op te maken of dit een man of een pop is?

      https://youtu.be/vLjvKEfLMT8

      Ik hoor het graag, want ben hiermee niet bekend, al wel eea gelezen, maar nooit gezien.

      Comment


      • #4
        Het is typisch broeds gedrag. Je zou al snel denken dat het een mannetje is, maar dat hoeft zéker niet.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Duidelijk een gefrustreerde man.
          Ook lelijk gekortwiekt.

          Comment


          • #6
            Dank voor je uitgebreide antwoord Aadje, en je complimenten, daar kan ik wat mee!

            Comment


            • #7
              Zoals door Antonia al aan gegeven broedgedrag .
              Dat ze niet mooi gewiekt is klopt ook ,maar wat ik zelf veel erger vind is het eenzijdig wieken.
              Heb je daar reden voor ?
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                bij mij vertoont de pop het zelfde gedrag, doet ze dat dan gaat ze gelijk terug in of op de kooi of haar klimstok.
                de papegaai ziet zijn/haar verzorger als potentiele partner en probeert deze het hof te maken.
                dit moet zeker niet beloond worden met aandacht geven, dat leid alleen maar tot frustratie van de vogel.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door CorvdL Bekijk Berichten
                  Dank voor je uitgebreide antwoord Aadje, en je complimenten, daar kan ik wat mee!
                  Graag gedaan. Wat moet ik hier meer van zeggen. Erom heen draaien daar ben ben je echt meegeholpen

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                    Zoals door Antonia al aan gegeven broedgedrag .
                    Dat ze niet mooi gewiekt is klopt ook ,maar wat ik zelf veel erger vind is het eenzijdig wieken.
                    Heb je daar reden voor ?
                    Tja, dat heb ik niet gedaan, maar is zo bij de vogel in het filmpje.
                    Ik zou de voorkeur geven aan het inkorten aan beide zijden, en dan met name de 'middenhands' veren, en de langste pennen op lengte laten.
                    Maar waarom vind je dat eenzijdige "veel erger"?
                    Ik besef dat hij dan niet echt richting kan aangeven, maar is dat vreselijk in de woonkamer, of eventueel buiten?
                    Het gaat er toch voornamelijk om dat je hem dan niet kwijtraakt.

                    Comment


                    • #11
                      Aangezien er dus maar 1 complete vleugel is zal de vogel zo goed als zeker gaan helicopteren want recht/normaal vliegen lukt niet.
                      Om te voorkomen dat je de vogel niet kwijt raakt zijn er andere opties als wieken.
                      Tuigje en goed opletten.
                      Wat ook zeer belangrijk is "de recall" onder alle omstandigheden.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X