Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid van baby grijze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Geluid van baby grijze roodstaart

    Hallo,
    Heb pas een grijze roodstaart gekocht,net 7wk oud. Hij maakt een piepent krijsend geluid.Is dat normaal?Hij heeft geen honger of zo dat is het niet,heb ik al getest.Het is niet echt hinderlijk,maar vraag me toch af of dit zo hoort.Of is dit omdat ie nog niet kan praten en daarom dit geluid maakt?
    Berkan en papegaai Gizmo

  • #2
    Hallo Berkan,

    Doet hij het de hele dag door? Of alleen op bepaalde momenten? Als je hem aandacht geeft, of juist niet?

    Een beetje gezellig geluid, oefenen met zijn stem, is alleen maar schattig natuurlijk.. Dat herken ik ook wel..

    Groetjes,

    Bianca.

    Comment


    • #3
      Hallo Bianca,

      Nou niet de hele dag door. Maar meestal als hij nog in zn kleine bak zit (hij mag nog niet in de kooi). Daarna geven we wat aandacht en dan doet ie het weer. Ik weet niet precies of dit de bedoeling is.

      Alvast bedankt voor je antwoord,
      Berkan en Gizmo

      Comment


      • #4
        Tja,

        Je zou het kunnen vergelijken met mensenbabys.
        De enige manier waarmee deze kunnen communiceren is door geluid te maken.
        Als ze wakker zijn hebben ze het liefste de ouders in de buurt, zijn die er niet gaan ze erom roepen.

        Als je ook iedere keer reageert en aandacht geeft zodra er geluid gemaakt wordt kan je ze op een gegeven moment bijna helemaal niet meer alleen laten. Ze hebben dan heel snel geleerd.... geluid maken betekent aandacht krijgen!

        Kortom.... maar beter niet al te vaak reageren wanneer de vogel geluid maakt met de bedoeling om aandacht te krijgen.
        Jij bepaalt wanneer de vogel de aandacht krijgt niet de vogel!!!!

        Groetjes en succes gewenst met de opvoeding.

        Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          Berkan,

          Ik ben het met Frans eens!

          Goochem kletst de hele dag gezellig over van alles, maar hij heeft een speciaal "zielig" toontje, beetje kort en laag, dat hij laat horen als ik de kamer uitloop. Dat werkte, want dan kwam ik terug.. "ach Goochem vergeet ik jou gedag te zeggen, nou ik kom zo terug hoor.." en jawel hoor ik kan niet meer naar de deur lopen, of daar gaat ie weer...

          Zolang het hierbij blijft wel grappig natuurlijk, maar het zijn absoluut manipulators!!

          Succes.

          Bianca.

          Comment


          • #6
            Hallo Frans,

            Bedankt voor je uitleg.Ja hij wilt inderdaad aandacht. Slim zijn ze zeg. Ze voelen alles heel goed aan. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken meer.

            Gr.
            Berkan en Gizmo

            Comment


            • #7
              Beste Bianca,

              Fijn om te horen dat meer mensen hier ervaring mee hebben. Ik heb Gizmo nog maar sinds kort dus ik moet nog heel veel leren. Op diverse sites kijk ik voor informatie. Dit forum is ook erg geschikt om dingen op te zoeken.

              Gr.
              Berkan en Gizmo

              Comment


              • #8
                hallo wij hebebn sinds 2wkn een grijzenroodstaart van 11wkn, als we tegen lola praten maakt hij zo,n kuikenachtige piep geluid, wat wil dat zeggen,ik zelf ben ook op zoek naar informatie over opvoeden van een baby grijzenroodstaart, we vinden hem nu al heel erg grappig, hij probeert al wat na te fluiten en wat te brabbelen, groetjes jolanda

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X