Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagboek van Kaya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Je kan hardere noten geven, zoals amandelen. Heb ook ooit iets gehoord van palmnoten, maar dat zou je even uit moeten zoeken

    Kaya klinkt als een sloper, dus lekker veel speelgoed zoeken met bijvoorbeeld hout wat ze kapot kan knagen


    Linda & Jack

    Comment


    • #17
      Klimboom

      Vandaag he ik mijn creativiteit weer eens laten zien. Vanmiddag naar het bos gegaan om goede takken te zoeken voor Kaya's klimboom. Deze heb ik vervolgens in elkaar gecreateurd, en vervolgens nog wat speeltjes gemaakt en erin gehangen. Toen kwam het grote moment. Wat zou Kaya ervan gaan vinden..... Op het begin vond ze het toch maar niks allemaal die vreemde spullen, maar na het even aangekeken te hebben vond ze het toch wel erg spannend en ging een kijkje nemen. Eenmaal op de klimboom is ze er haast nit meer vanaf te krijgen. Ze vind vooral de zelfgemaakte speeltjes erg leuk en speelt hier erg leuk mee. Al met al een druk dagje met een zeer geslaagde afloop. Dat ze er maar lekker veel mee zal spelen en slopen (want dit mag ze legaal slopen haha)

      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • #18
        Kaya 20 weken

        Wat gaat de tijd toch snel.... Kaya is alweer 20 weken oud. Ze heeft het hier prima naar haar zin. Is 9 van de 10 keer uit haar kooi. Zodra wij thuis komen uit het werk weet ze dat ze uit haar kooi mag, en kan hier dan ook niet op wachten. Ze is iedere dag weer super blij om ons te zien. Kaya leert super snel. Zo hebben we nu weer een paar nieuwe dingetjes geleerd. Kaya heeft rolschaatsjes en stapt hier al zelf op. Het rolschaatsen zelf lukt nog niet maar met wat hulp van ons komt ze dan goed vooruit ook draait ze nu rondjes voor een zonnebloempitje en luistert ze prima. Ze heeft sinds de laatste keer ook weer een paar nieuwe woordjes geleerd, namelijk Kaya drinken... Dan krijgt ze haar eigen glaasje met drinken waarna ze dan tijdens het drinken... lekker heh zegt. Haha echt heel komisch. Ze begint nu haar woordjes die ze al kent wat achter elkaar te zeggen. Ook zegt ze regelmatig koppiekrauw en gaat dan met haar kopje naar voren hangen om in haar nekje gekriebeld te worden. Laatste zei ze: Koppiekrauw dus ik kriebel in haar nekje zegt ze: Goed zo... Echt heel grappig!

        Sinds ik haar klimboom gemaakt heb, wordt Kaya ook wat zindelijk. Telkens als ze nu moet poepen dan gaat ze zelf naar haar boom toe en doet dit dan daar. Af en toe heeft ze nog wel een ongelukje maar dat is helemaal niet erg. Het gaat steeds beter! Haar klimboom vind ze super leuk. Ze is hier vaak aan het spelen en kan zich nu ook stukken beter zelf vermaken.

        Vliegen doet Kaya heel erg graag. Ze weet precies hoe ze kan vliegen door de woonkamer heen, zonder alle lampen en dergelijke te raken. Dit gaat ook steeds harder en hier heeft ze dan ook erg veel lol mee. Dit is wel een lastig punt want toen Kaya bij ons kwam heb ik altijd gezegd dat ik haar wilde kortwieken. Toen moesten we hiermee wachten totdat zij eenmaal goed kon vliegen en landen. Nu zien we hoe leuk Kaya het vliegen eigenlijk vindt en nu hebben we de discussie of w haar nu wel of niet gaan kortwieken. Aan de ene kant geniet Kaya ontzettend van het vliegen, maar aan de andere kant zou ik het mezelf niet vergeven als er per ongeluk een deur open blijft staan en ze weg zou vliegen :O Zeker als de zomer er straks aan komt. Hier moeten we dus nog eventjes goed over nadenken.

        Wij genieten in ieder geval heel erg van onze Kaya

        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • #19
          leuk om zo te volgen!

          Comment


          • #20
            Prachtig om te zien! Ik was nooit zo van van wieken, heb het bij wijze van test gedaan en ik heb de volgende bevindingen. Ik wiek voor de zomer, dan kan Jack lekker mee naar buiten. En in de winter laat ik hem binnen vliegen


            Linda & Jack

            Comment


            • #21
              Leuk om te volgen het topic over Kaya en ook heel herkenbaar, dat kortwieken, maart/april komt al dichterbij en ook dit jaar zal er weer een keuze moeten worden gemaakt, weer met veel voors en tegens tegen elkaar afwegend. Als ik dan met hun in de tuin ben en zie hoe ze genieten maakt dit weer veel goed, maar het blijft een moeilijke beslissing zeker nu ze als vliegtuigjes door de woonkamer vliegen en hun vliegkunsten tonen door rakelings over onze hoofden te vliegen. Helaas is het risico te groot om op een onbewaakt ogenblik weg te vliegen, ze vliegen nu al achter ons aan als we via de achterdeur naar buiten gaan, we hebben voor de winter de veranda gedeeltelijk afgedekt, maar toch ik moet er niet aan denken.

              Veel plezier en succes met het beslissen over wel of niet kortwieken.

              Mvg. Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #22
                Leuk om te volgen en leuke foto's
                Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                Annemoon
                en Magnum

                Comment


                • #23
                  Kaya bijna 1,5 jaar oud

                  We zijn alweer een jaar verder. Wat gaat de tijd toch hard. Kaya is volgende maand alweer 1,5 jaar oud. Het gaat super goed met haar. Ze is ondertussen opgegroeid als een vrolijk, lekker babbelend en vooral ook als een erg ondeugend papegaaitje. Ze weet precies wat ze wel en niet mag, en als ze dan iets doet wat ze eigenlijk niet mag loopt ze heel zachtjes ergens naartoe en dan verraad ze zichzelf door heel ondeugend te gaan lachen. Hierdoor weten wij precies dat ze iets wil doen wat eigenlijk niet mag.

                  het eten daarentegen blijft wel een probleem. Kaya is nog steeds heel erg kieskeurig met eten en weigert nog steeds de pellets. We hebben al meerdere pogingen gedaan om haar over te zetten op pellets zonder resultaat. Op dit moment zijn we de nutri berries aan het proberen. Ze zijn wel ontzettend duur maar als ze hiermee de nodige voedingsstoffen binnen krijgt hebben we dat er graag voor over. Ze eet de nutri berries wel namelijk. Nog niet van harte en het meerendeel verkruimeld ze en gooit ze uiteindelijk op de grond, maar het begin is er (denk ik).

                  vorig jaar in het voorjaar hadden we Kaya laten kortwieken. Dit was voor de zomer wel lekker doordat we de deuren gewoon open konden laten staan maar we zagen al gauw dat Kaya dit niet zo zag. Ze vond het absoluut niet leuk dat ze niet meer kon vliegen en we merkten dat ze hierdoor een stuk minder vrolijk was. Eind december/begin januari kon ze eindelijk weer vliegen en we zagen haar hiermee ook gelijk weer een stuk vrolijker worden. Ook leerde ze vanaf toen ook weer nieuwe woordjes. Tegenwoordig loopt Kaya regelmatig naar de kooi van ons parkietje (Pica) toe en zegt dan telkens: Kaya kom maar, ja kom maar, goedzooooow,,stap maar op, en dan met een verheven stem kom op, STAP op... En dan gaat ze weer vrolijk verder met kiekeboe en koppiekrauw. Heel grappig om te zien.

                  Nog een leuke bijkomstigheid: sinds januari heeft Kaya de concentratie en aandacht om echt trucjes te leren. We hebben haar nu goed geleerd om rondjes te draaien en een balletje te gaan halen en terug in onze hand te leggen (als voorbereiding om haar te leren om het balletje in een basketbal netje te gooien). Ze is hier erg fanatiek in en geniet er echt van om zo een op een aandacht met ons te hebben. Ik heb er een filmpje van dat ze dit doet, maar ik weet niet hoe ik deze hier kan uploaden. Weet iemand misschien hoe ik dit moet doen?

                  al met al zijn we druk bezig en genieten we volop van onze lieve Kaya
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • #24
                    Leuk om te lezen,fijn dat het zo gaat gaat

                    Ik zet mijn filmpje eerst op youtube,dan klik je in je bericht hier,op ''voeg video in" dan wijst het verder vanzelf.
                    Hoop dat het een beetje duidelijk is
                    Veel succes,ben benieuwd naar het filmpje.
                    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                    Annemoon
                    en Magnum

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X