Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Grijze Roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Aanschaf Grijze Roodstaart

    Hallo, Ik ben nieuw op het forum maar geniet er nu al van.
    We hebben een Grijze Roodstaart (Donja) gehad die helaas is weggevlogen en die we nooit meer hebben teruggezien.
    We denken er aan om toch weer met een jonkie te beginnen en denken dat goede kwekers /verkopers Hareco, Lorre & Co, Cor's Parrotfarm en Dieca zijn, is dat zo? Echter voordat we tot actie overgaan naar een bepaalde kweker/verkoper vragen we ons toch af wat we nu voor een Grijze Roodstaart moeten betalen? Kan iemand ons dat vertellen?

  • #2
    Wij hebben onze Chica (Ducorps kaketoe) bij Lorre&Co vandaan, is ontzettend goed bevallen, ook goed advies meegekregen.
    Ze werd getest waar we bij stonden, dus geen gesjoemel oid.

    Onze tweede papegaai Coco (grijze roodstaart) hebben we als 8 jarige herplaatser gekocht, met alle risico's van dien.
    Gelukkig bleek hij ziektevrij na de testen, maar ik zou het niet weer op die manier doen.

    Met alles wat ik nu weet, zou ik voor een geteste herplaatser gaan (of gelijk twee die elkaar aardig vinden!), alleen al omdat we onze gaaien zeer waarschijnlijk niet overleven.

    En er zijn er zoveel die al jaren in een kale kooi hebben geleefd, die zullen vast enorm gelukkig worden van aandacht, vrijheid en speelgoed!

    In elk geval succes met je zoektocht.

    Groetjes, Ingrid

    Comment


    • #3
      Aanschaf Grijze Roodstaart

      Hallo Ingrid, bedankt voor je reactie. De gedachte om een herplaatser te nemen is uiteraard ook over nagedacht. Onze Donja was ook een herplaatser, we werken namelijk allebei als vrijwilliger bij het dierenasiel hier in Hoofdorp en hebben Donja toentertijd geadopteerd. Met Donja hebben we veel plezier gehad het was echt een topvogel. Daarom toch een beetje angst voor een nieuwe herplaatser je weet namelijk nooit hoe het zal uitpakken en dan inderdaad maar hopen dat er geen ziektes zijn. Aan de andere kant zijn er volgens mij ook Papegaaienopvangcentra (ik ken alleen De Moderne Papegaai maar daar liep door al hun regeltjes niet echt warm van) waar je volgens mij ook een Papegaai kan adopteren. We nemen dit zeker mee in onze gedachten. Veel succes met jouw vogels.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X