Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kan de juiste kooi niet vinden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik kan de juiste kooi niet vinden

    Hallo,

    Ik heb sinds augustus 2013 een roodstaart van 35 jaar oud. Zijn vorige baasje kon niet meer voor hem zorgen (93 jaar) en inmiddels ook overleden.
    Barry is een ( voor mij) vriendelijke vogel, laat zich graag aaien maar weigert op de hand te stappen. Ik denk dat er nooit veel mee gedaan is. Althans hij heeft weinig uitdaging gekregen, hij is terughoudend bij veranderingen. Misschien komt het nog ooit zover dat hij op de hand stapt ondanks zijn leeftijd. Voor nu heb ik hem maar te nemen zoals hij is, ik vind dat hij al best gegroeid is. Hij weet inmiddels wat slopen is en kan me bewust uitdagen door stout te zijn.

    Mijn probleem is de kooi. Volgens mij is de kooi net zo oud als de vogel en toe aan vernieuwing. Omdat ik steeds beter contact krijg neem ik hem mee als we een paar dagen weggaan en dat vindt hij prima. De huidige kooi heeft poten die er onderuit kunnen. Ik kan geen kooi vinden met een los onderstel EN voldoende leefruimte . De kooien van strong voldoen niet. Iemand een suggestie? Ik heb in België een kooi op de site gezien maar die heeft een plastic bak, die molt hij in no-time.

    Ik wordt er moedeloos van, het zal toch niet zover komen dat ik een onderstel moet laten maken

    Marijke

  • #2
    Hey Marijke,
    Ik vrees dat kooien met een los onderstel altijd eerder aan de kleine kant zijn. Misschien kan je overwegen om een ruime "vaste" kooi (Montana heeft een uitgebreid gamma) te nemen en een reiskooi voor transporten. Zulke reiskooien zijn er ook in allerlei grotere formaten.
    Eénmaal op je bestemming aangekomen zou je een opvouwbare kooi kunnen installeren zodat je grijsje toch wat meer ruimte heeft.
    Succes ermee.

    Comment


    • #3
      Hoi,

      Ik heb thuis gewoon een strong kooi.
      Als we op vakantie gaan dan gaat kippie in een reiskooitje en op plaats van bestemming gaat ze in een hondenbench. Werkt ideaal, we moeten we altijd iets onder de onderplaat leggen. Deze zijn vaak vrij laag, waardoor er grote gaten zitten.

      Marie-Louise en Kippie
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

      Comment


      • #4
        Ik kan de juiste kooi niet vinden

        Hallo,

        het probleem zit zit juist in het feit dat hij niet op je hand wil stappen. Hij is tot dusver pas 2 keer de huiskamer in gevlogen en heb er voor gezorgd dat ik hem zonder stress met een handdoek terug op de kooi kon zetten. Uit zich zelf wil hij echt niet, hij ontwijkt, laat zich naar achteren zakken of stapt snel naar de andere kant of gaat klimmen. Kwam hij maar op mijn hand dan was elke kooi mrt grote leefruimte goed. Dan nam ik gewoon een grote reiskooi mee.
        ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben, of iets op maat laten maken.

        Marij

        Comment


        • #5
          Opstappen.......

          Wij hebben sinds enige weken er eentje bij van bijna 22 jaar en die wil ook niet op mijn hand/arm stappen maar wel op een stok of op een dik stevig touw en dat werkt goed maar ik denk dat je heel veel geduld moet hebben met het oudje,dat moeten wij ook en het gaat langzaam aan beter. Probeer het eens .......

          Comment


          • #6
            erik

            hallo Marijke,

            voor het opstappen en tam maken heb ik iets voor je.
            En als ze honger hebben en voor een lekkernij zijn ze makkelijker over de streep te trekken om iets te doen.
            En lees www.koppiekrauw.com eens en kijk eens op het register bij tam maken.
            Succes en veel plezier met je papegaai.
            erik

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X