Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bobo eet geen groente help!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bobo eet geen groente help!!!!

    Hallo dieren vrienden,

    ik zit met een probleem, onze bobo eet totaal geen groente en daar maak ik me toch wel zorgen om . Bobo is ongeveer 7 jaar en woont nu anderhalf jaar bij ons( zo gezellig ) haar hoofd voer is pallets en af en toe wat zaden mix voor er bij . af en toe eet ze een stukje fruit ( appel mandarijn of een druif ) maar dat is heel sporadisch . Hoe ik het groente en fruit ook aanbied ( uit de hand in een bakje in de kooi buiten de kooi) ze verdomd het om het te eten! Wie heeft er tips want ik maak me zorgen dat ze voedingsstoffen te kort komt.

    mvg
    Gaby

  • #2
    Het is echt geen ramp als ze geen groente eet,met pellets als hoofdvoer krijgt ze voldoende voedingsstoffen binnen.Ik heb hier hetzelfde probleem,maar volgens de vogelarts zit in pellets alles wat de vogel nodig heeft.Mijn grijsje trok ook voor alle soorten (rauwe) groenten zijn snavel op,en lust alleen maar gekookte worteltjes en boontjes
    Probeer het eens met gekookte groenten,is mijn advies
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

    Annemoon
    en Magnum

    Comment


    • #3
      ik herken het.
      Wat ik nu doe is een rauwe geschrapte wortel tussen de tralies stoppen en ik geef ook diepvries soep groente gemengd met gekookte bonen of rijst.

      Dit krijgen ze smorgens rond een uur of 9 en zijn dan best hongerig daar ze toch rond 6 uur wakker worden en aan de pellets beginnen. Tegen de tijd dat ik beneden kom zijn die allemaal op en willen ze echt wel weer wat hebben.

      Wat ik ook wel gedaan had, sap gemaakt van diverse groentes en dit te drinken geven. Pannenkoekjes bakken met fijn gemaakte broccolie.
      Lijken wel kinderen he, mijn kleinkinderen eten ook geen groente en zijn gezond hoor.

      zijn er misschien nog mensen met meer ideeën????

      Comment


      • #4
        Hoi anemoon en riab,
        bedankt voor jullie reactie.
        ik ga aan de slag met jullie tips en wie weet krijgen we deze kieskeurige dame toch nog aan de groente

        Comment


        • #5
          Kimo eet alles wat ik eet van groente en fruit en anders hoeft hij het niet.

          Laat zien dat jij het eet en hoe lekker dat het is.
          Minni Micky Kimo

          Comment


          • #6
            Als hij al zo goed voeding krijgt en wel ook fruit eet, hoef je je naar mijn mening geen zorgen te maken. Hier eten ze ook liever geen groente. Ik bied het ze wel regelmatig aan in de hoop dat ze het alsnog eens gaan eten en ik ze daarmee meer variatie kan aanbieden. Hier krijgen ze gewoon pellets, wat zaadjes in de avond en fruit en nootjes. Nootjes vooral als beloning in een fouraging speeltje.

            Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

            Comment


            • #7
              Even de kook er over , vaak eten ze het dan wel , haal er wat uit bij mij als ik aan het koken ben ,en dan voeg ik voor ons zelf pas zout bij
              Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

              Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
              Bedankt voor onze mooie Jaren


              Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

              http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

              http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

              Comment


              • #8
                rauwe groente moet ons grijsje ook niet, maar even gekookt dan wel en dan nog het liefst van je bord ahahhahahah

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor jullie tips ik ga er mee aan de slag

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X