Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitslag sectie Uli...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • uitslag sectie Uli...

    Gisteren en vandaag uitgebreid met marian mensink (mijn vogelarts) gesproken en Uli had duidelijk een schimmel op de longen. Iets van aspergilossis, ik heb het hier op het forum opgezicht en het komt wel overheen. Aangezien Uli toch nog klein was en schijnbaar te zwak is geweest heeft hij het daardoor niet gered. Het is heel jammer, maar ik bedenk me maar dat niet iedereen 100 wordt. Verder wil ik jullie laten weten dat dirk-jan echt super is en wij een nieuwe kanjer mogen komen uitzoeken. We gaan dus woensdag even kijken,want de kooi en de kamer is wel erg leeg.
    stiekum ben ik wel blij dat het een schimmel is die gewoon overal in de lucht hangrhangt,want ik zou niet weten waar we het dan in huis zouden moeten zoeken.

    Hebben jullie nog eventueel tips om dit in de toekomst tegen te gaan ???

    Ik ga ervan uit dat het gewon puur pech is geweest,maar het blijft spannend.


    Verder hebben we hier thuis nog even een namenissue want man en oudste zoon vinen dat we weer voor een Uli moeten gaan en ik en de jongstezoon willen toch liever niet de goden verzoeken.

    Groetejs Marie-Louise
    Groetjes Marie-Louise en Kippie.

  • #2
    Fijn dat je in ieder geval duidelijkheid hebt over wat het was. En dat je er zelf geen schuld aan hebt, want je hebt je fantastisch voorbereid, maar ik kan me indenken dat ergens in je achterhoofd dat blijft knagen. Zou ik tenminste wel hebben.

    En qua namen, ik zou ook een andere naam willen, want de andere Uli bestond wel en blijft denk ik toch voor jullie bij je

    Comment


    • #3
      hoi Marie Louise, wel zo fijn dat je nu weet waarom Uli het niet gered heeft.

      Over maatregels om schimmel infecties tegen te gaan, kun je het drinkwater aanzuren met appel cider azijn. Koop wel de biologische uit de reformwinkel of zo.

      Ik vond Uli al zo'n mooie naam, iets wat hierop lijkt: Uti?

      Heel veel succes met je volgende gaaitje

      Comment


      • #4
        Goed gevoel dat je duidelijkheid hebt.

        Ik heb het een keer gedaan een 2e keer dezelfde naam, maar was toch raar,
        ik zou je adviseren een andere naam te kiezen, succs met alles..
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Na familieberaad gaan we zeker voor een andere naam,het voelt idd niet goed...we hadden uli naar iemand van fc bayern munchen genoemd waar wij fan van zijn. We hadden wel allerlei bijnaampjes voor uli...en ik noemde hem vooral...kip,kippie en kippetje, dus we gaan denk ik maar voor kip. Mijn zoon noemde hem josti,maar dat vindt ik niet zo netjes en die naam paste wel bij uli omdat ie wel een kneusje was.
          We gaan woensdag eens kijken of we weer verliefd kunnen worden.

          Marie-Louise
          Groetjes Marie-Louise en Kippie.

          Comment


          • #6
            Succes met t vinden van een nieuwe vogel..
            Zelf zou ik ook een andere naam kiezen...
            sigpic

            Comment


            • #7
              Ook ik ben blij, dat de uitslag bekend is en dat dit uit de uitslag is gekomen. Blij is misschien een verkeerd woord, maar meer opgelucht.
              Zoals ik al zei; doe je door testen alles om ziektes zoveel mogelijk uit te sluiten, en broeden we met vogels zonder erfelijke gebreken. Toch hebben we op het grote aantal vogels die we verkopen 1 of 2 keer per jaar dat er iets fout gaat. Dat doet altijd zeer, maar hoort ook bij het leven met dieren.

              Ik heb besloten Marie Loise een nieuwe vogel aan te bieden, omdat ik het ontzettend sneu vind voor haar en haar familie. Dit soort gevallen vallen eigenlijk niet onder de wettelijke Nederlandse garantie wet, maar ik wil ook mijn woord houden dat ik meer wil doen dan mijn plicht is. Uiteindelijk valt ook Marie Loise helemaal niets te verwijten.
              Ik ben nog nooit met een rot gevoel met een klant uit elkaar gegaan, en dat wil ik graag zo houden door goede service te bieden.

              Een tip heb ik wel, dat wanneer iemand een vogel heeft met soortgelijke symptomen. Zorg dat je een vogelarts te zien krijgt!!! Laat je niet door een andere dierenarts helpen.
              Ik begreep dat er wel contact met de vogelarts is geweest door de betreffende arts, en ik snap ook dat een vogelarts niet 24 uur per dag beschikbaar kan zijn. Je mag me corrigeren als ik hier iets onjuist verwoord, maar ik begreep dat de dierenarts antibiotica heeft toegediend en heeft voorgeschreven. Achteraf wetend dat er een schimmel was, heeft dit de schimmel sterk doen toenemen en daarmee namen de overlevingskansen af.

              Daarbij kan het zeker een jong zijn geweest wat net iets minder sterk was. Met handopfok houden we natuurlijk een hoop in leven, die ouders misschien wel eens zouden laten sterven omdat het jong wat zwakker is. We zullen het niet weten....

              Comment


              • #8
                @ dirk-jan...ik weet niet precies wat voor injectie hij zondag heeft gehad, maar ik heb enrofloxoral drops mee naar huis gekregen. Die heb ik trouwens niet gegeven want toen was het al te laat.
                Is dat ook een vorm van antibiotica?

                In het geval van een schimmel,wat zouden ze dan moeten krijgen...dit gebeurt me niet nog een keer,en ik wil op alles zijn voorbereid.

                En is het niet zo als ze zo moeilijk ademen dat je er eigenlijk vanuit kan gaan dat ze een schimmel hebben?

                Ik zal als ik binnenkort bij marian mensink ben voor de info eens vragen wat huj voor injectie heeft gehad. Maakt het allemaal niet meer beter,maar wil er zelf ook graag lering uit trekken wat wel en niet ye geven

                Marie-Louise
                Groetjes Marie-Louise en Kippie.

                Comment


                • #9
                  Toen mijn parkietje een schimmel had kreeg ze via de VA een antischimmel middel: fungizone. Ik weet niet of er nog andere middelen zijn want ik ben natuurlijk geen arts. Mijn parkietje heeft trouwens ook bijna AB gekregen terwijl ze een schimmel had, ben zo blij dat ik een second opinion heb gevraagd!

                  Comment


                  • #10
                    Enrofloroxoral is inderdaad een antibiotica. Antibiotica heeft de werking dat het schimmels laat toenemen.

                    Wees er van bewust dat het heel lastig is om een goede diagnose te stellen. Een dier praat immers niet.

                    Welk medicijn wel raadzaam is in afzonderlijke gevallen zou ik aan de vogelarts laten en niet op diens stoel gaan zitten. Mijn punt is vooral dat je wanneer je denkt met een levensbedreigende situatie te maken te hebben, je ook een gewone dierenarts niet diens positie in laat nemen. Ik begrijp dat dit lastig is bij praktijken met maar 1 vogelarts in dienst. Die kan zichzelf ook niet verdelen.

                    Persoonlijk vind ik daarom met name Dierenkliniek De Baronie eg goed, omdat daar twee vogelartsen zijn. Met Utrecht is het ook wel eens een nadeel, bij een spoedgeval, dat je geen van de zeer goede vogelartsen die daar werken dan te pakken krijgt.
                    In alle andere gevallen, waarbij je een afspraak kan plannen, zijn alle bekendstaande vogelartsen volgens mij ontzettend goed, en ben ik niet in de positie die te beoordelen. Je moet ze natuurlijk wel te pakken krijgen, mocht er echt een noodsituatie zijn.

                    Marie Loise, concentreren jullie je nu nog maar even op het verwerken en maak je maar klaar voor een nieuwe kanjer! Ik hoop dat de nieuwe grijze roodstaart die je van ons krijgt, het zeer snel doet verzachten!

                    Groet,

                    Dirk-Jan
                    Hareco dier en vriend

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X