Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleur onderscheiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kleur onderscheiden

    Hoi allemaal

    ik vroeg me af of mijn grijsje de kleuren kan onderscheiden. En zo ja, kan hij alle kleuren zien zoals mensen? ik probeer hem op te leiden met 'pak groene dop' en 'pak oranje dop', maar dat komt momenteel nog niet goed. hij pakt de eerste dop die hij ziet... misschien heeft hij het principe nog niet goed door, of denkt hij alleen aan de beloning, maar ik vroeg het me toch af. zodat ik hem niet onnodig op snoep laat wachten, terwijl hij misschien de kleur niet kan zien

    groetjes,

    Lindsay

  • #2
    Bij het trainen kan ik je niet helpen, maat ik kan je wel vertellen dat vogels, in het algemeen, zelfs meer kleuren kunnen zien dan mensen. Wij mensen zien alleen "normaal" licht, vogels zien dat ook, maar bij hen is dat nog ietsje beter.
    Ze kunnen nl. ook ultravioletlicht zien, en dit is voor mensen onzichtbaar.

    Ik heb hier nog een figuur gevonden met wat info over het em-spectrum:



    Hier kan je zien hoeveel meer kleuren een vogel kan zien (visible + ultraviolet), terwijl een mens alleen het "visible" deel kan zien.
    Kortom: je doet dus geen verloren moeite .
    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
    -Je suis Charlie-

    Comment


    • #3
      Interessant!
      Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
      Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

      Comment


      • #4
        best intressant om te zien.

        Comment


        • #5
          Fijn ! Bedankt voor deze info nu we terug zijn uit verlof, zal ik dan terug beginnen met kleurtjes te trainen. In de hoop dat hij het (wil) snappen. Misschien eens zoeken of iemand tips heeft in het aanbrengen... Maar het is allesinds dus geen verloren moeite

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X