Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Bart plukt zich kaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Onze Bart plukt zich kaal

    Ik ben een tijdje niet op t forum actief geweest had het druk met andere dingen.
    Afgelopen dinsdagavond schrokken we ons rot er lagen ineens een vracht veertjes onderin de kooi.Bart was begonnen met plukken.(hij is net een half jaartje oud)
    Vogelarts bezocht en die gaf antistress druppels,soort verzachtende zalf en we moesten pellets als hoofdvoer gaan gebruiken.
    Gisteren heeft meneer niets gegeten veel op zijn kooi en erbuiten gezeten maar toen hij er in moest begon hij weer te plukken.
    Heel zielig en hij ziet er niet uit heeft een kale kippenek.
    De pellets eet hij wonderbaarlijk deze morgen gelijk moet wel zeggen dat ik ze geweekt heb eivoer toegevoegd en roosvicee,maar het gaat erin en dat is al een hele rust voor me want een vogel die en plukt en niet eet dat word helemaal lastig voor t beestje.
    Ze gaat momenteel 2x onder de douche wordt ingespoten met lookspray heeft veeel vrijheid hele dag door aandacht behalve als ik boodschappen haal of de honden uitlaat maar dan staat de radio aan.
    Ook krijgt hij vanavond een lepeltje zaden.Overdag zijn dagelijkse snoeperijtjes als groente en fruit.
    Volgende week gaat hij uit logeren bij kennissen met ook een grijsje hopelijk vind hij het daar leuk en blijft hij misschien van zijn veren af.(opmaken mag natuurlijk wel)
    Heeft iemand misschien nog een tip wat ik verder nog met hem kan doen of geven

    oh ja sloop materiaal krijgt hij ook wilgentakken wc rollen etc

  • #2
    Ik vind het heel bijzonder dat hij gelijk pellets eet,de meeste grijsjes hebben heel veel moeite met het overzetten van zaad naar pellets.Kan het zijn dat er iets gebeurd is waar hij heel erg van geschrokken is,toen je bijv. niet thuis was?Volgens mij doe je al het mogelijke voor hem,ik denk dat je even geduld moet hebben,kijken of zijn plukgedrag door de druppels minder wordt.Heeft hij voldoende speelgoed in zijn kooi?
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

    Annemoon
    en Magnum

    Comment


    • #3
      Probeer hem eens aan te leren dat hij moet zoeken naar zijn voedsel. Er voor moet werken.
      Heb je de laatste tijd iets veranderd waar staat zijn kooi zijn boom? Kan je hem niet mee nemen om de als je de hond uit laat? Hoe vaak neem je hem mee naar buiten?

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X