Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in dubio, pipo een andere onderkomen gunnen of???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • in dubio, pipo een andere onderkomen gunnen of???

    hoi allemaal

    ik zit al maanden in dubio.
    ik heb een hele, best wel lieve, papagaai, pipo, een grijze roodstaart

    echter is pipo veels te veel alleen, we werken hele dagen en zijn vaak ook nog savonds weg
    hij heeft een ruime kooi dat wel maar krijgt eigenlijk bijna tot geen aandacht

    ik zou hem zo graag een heel goed tehuis gunnen maar ben bang dat hij in verkeerde handen valt en dat zou ik zo erg vinden

    en zouden papagaaien hun oude omgeving erg missen, ofwel verdrietig zijn. of wennen ze snel ergens anders?

  • #2
    jouw verhaal een paar keer gelezen en het eerste wat bij me op komt is, waarom heb je een papegaai genomen. Misschien ben ik wat kort door de bocht, maar dat komt ook omdat je weinig achtergrond geeft van hoe deze vraag ontstaan is.

    Om jou een goed advies te kunnen geven hierover zou ik toch graag meer willen weten, zoals hoe oud is Pipo. waar heb je hem vandaan, eet hij zelfstandig, kis Pipo handtam, wat geef je hem te eten, heb je meerdere dieren in huis, wat doe je aan gedragsverrijking.

    een gaai kan heel goed verhuizen en zeker als hij daar alle aandacht en liefde krijgt die hij verdient.
    Ik vind het alleen zo verdrietig voor Pipo dat hij opnieuw een ander moet gaan vertrouwen.
    Over in goede handen komen, daar heb je zelf heel veel in de hand. Niet op mp zetten, daar kijken handelaren, wat dat betreft zit je hier goed.

    Hoop voor Pipo dat hij gelukkig gaat worden en in vrijheid en blijheid de rest van zijn lange leven zal zijn.
    Last edited by riab; 23-06-13, 21:46. Reden: tekst toegevoegd

    Comment


    • #3
      beste riab

      je hebt gelijk ik heb niet veel info gegeven
      pipo heb ik zelf al zeker 25 jaar, hoe oud hij is, dat durf ik niet te zeggen, ik heb hem toendertijd in een dierenwinkel gekocht

      je hebt gelijk dat ik toen niet heb stil gestaan dat pipo veel aandacht nodig heeft, daar vroeg hij ook niet om tot een poos terug, al zeker wel 2 jaar.
      hij gaat wat meer irritante geluiden maken, niet echt schreeuwen hoor maar wel irritant, hij kan ook heel lang op een zelfde plaats met zijn snavel ergens over heen schuren
      en hij gaat gelijk paringsgebaren maken als ik bij hem in debuurt kom.
      hij is best lief, schommelt graag en sloopt graag.
      maar handtam is hij niet
      hij krijgt pallets van nutribird tropical.
      is hij dol op

      Comment


      • #4
        Verhuizen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door reiki Bekijk Berichten
        hoi allemaal

        ik zit al maanden in dubio.
        ik heb een hele, best wel lieve, papagaai, pipo, een grijze roodstaart

        echter is pipo veels te veel alleen, we werken hele dagen en zijn vaak ook nog savonds weg
        hij heeft een ruime kooi dat wel maar krijgt eigenlijk bijna tot geen aandacht

        ik zou hem zo graag een heel goed tehuis gunnen maar ben bang dat hij in verkeerde handen valt en dat zou ik zo erg vinden

        en zouden papagaaien hun oude omgeving erg missen, ofwel verdrietig zijn. of wennen ze snel ergens anders?
        kijk eens op de site van stichting de moderne papegaai.
        (www.demodernepapegaai)
        Veel sterkte met het nemen van een juiste beslissing. Onthoudt 1 ding: Volg je hart, want dat klopt...
        De meeste mensen sparen geld:
        Ik spaar mooie momenten.

        Comment


        • #5
          Als je besluit dat je Pipo wilt houden, is voor Pipo een maatje heel fijn denk ik.
          Ik denk dat als hij een maatje heeft hij jou minder mist als je weg bent.

          In de natuur hebben papegaaien ook geen mensen-baasjes, en voelen ze zich ook niet eenzaam.

          En misschien kun je Pipo vaker met je meenemen. Bijvoorbeeld: als je boodschappen doet, op bezoek gaat bij vrienden, de was doet, schoonmaakt, etc. Ik heb wel eens gezien dat mensen hun papegaaien zelfs meenemen naar hun werk.

          Comment


          • #6
            Al een beslissing genomen?

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X