Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moet ik me zorgen maken??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • moet ik me zorgen maken??

    We hebben Bartje (grijze roodstaart)nu 5 weken in huis en hij is levenslustig eet redelijk poept goed en kwiet erop los.
    spelen buiten de kooi vindt hij geweldig.
    Hij weegt maar 365 gram en in de periode van pap eten woog hij 450 gram.
    Momenteel eet hij eivoer voer van versele laga (zaden voor african parrot)appel banaan kiwi gekookt eitje en vandaag voor t eerst een walnoot alleen daar heeft hij nog niet van gegeten.
    Hij vloog deze week tegen het raam tot onze schrik en we hebben hem toen door een kweker laten knippen.
    Nu zeggen we wel eens voor de grap dat hij adhd heeft omdat hij zo driftig in zijn kooi te keer kan gaan springt gewoon van links naar rechts en van boven naar beneden.
    Het enige vervelende gedrag wat hij heeft is onderin zijn kooi in een hoekje graven.Heeft hij hier een bedoeling mee??
    We negeren het gedrag omdat het een krassend geluid geeft.
    Mijn man zegt er is niets aan de hand hij is erg beweeglijk en roept kwiet als hij ons ziet hij moet alleen meer gaan eten.
    Ik hoop op reacties van jullie
    groetjes van Bartje en zijn familie

  • #2
    Mijn gaai zit ook onderin zijn kooi zijn zaagsel met zijn poten naar achter te trappen, met zijn kop in de hoek. Vooral als zijn kooi net schoon is vindt hij het machtig. Niets aan de hand hoor, hij probeert denk ik een holletje te maken want daar zijn ze gek op. Hij klautert overal tussen en in. Veel plezier met hem.
    Koko en Duckie

    Comment


    • #3
      Na het pappen vallen ze meestal ook weer wat af.
      Hij zal wellicht ook nog een beetje stres hebben van het knippen .
      Voldoende eten aanbieden en hem rustig laten wennen.
      Geef ook voldoende knaagmateriaal

      Henk

      Comment


      • #4
        Vandaag is volgens mij op t graven na dan Bartje weer wat meer zich zelf.Idd wat Henk zei zal best kunnen nog stress van t knippen.
        Hij heeft gisteravond vanmorgen vanmiddag en net flink gegeten.We hebben een stok vervangen voor een dikke wilgentak en daar heeft hij ook al op gezeten.Nog niet geknaagd dat moet hij denk ik nog leren.Hij fluit er op los en doet t geluid van de deur van de houtkachel na een schelle piep.
        We zijn erg blij met t beestje en ik geloof hij ook met ons.
        Nu maar hopen dat hij in de toekomst wil gaan praten zou leuk zijn.
        Douchen gaat moeizaam maar hij blijft zitten en deed vanmorgen druppels vangen met zijn bekkie dus word t al minder eng.
        groetjes en bedankt jullie beide voor t antwoord

        Comment


        • #5
          Het graven is instinctief gedrag, dat doet mijn grijsje ook weleens en dat heeft verder geen betekenis.groetjes Zoe

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X