Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Palmnotenolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Palmnotenolie

    Het is algemeen bekend dat voor gaaien de palmnoten erg gezond zijn. Nu lustte Joris de losse palmnoten al niet. Dus nu probeer ik het met palmnotenolie. Ik hoorde bij Dieca dat veel papegaaien echt gek zijn op de palmnotenolie. Ik heb hier verschillende gaaien zitten en niemand eet het. Hoe kan ik ze het beste eraan laten wennen?

  • #2
    Ik zou het door de hoofdvoeding mengen. Beginnen met een heel klein beetje en zo langzaam opvoeren.
    Minni Micky Kimo

    Comment


    • #3
      een heel klein beetje op het allerlekkertste snackie smeren. niet te veel geven hoor. Voor een grijze roordstaart 0,2 ml ofwel een mespuntje.

      een eitje erin bakken, een lekkere noot besmeren, ze gaan het echt eten hoor.

      succes

      Comment


      • #4
        Hoi,

        Ik smelt de palmolie op een theelepeltje boven het gas, dit meng ik onder de geplette pellets, beetje vers ei, gewelde groente en gedroogt fruit, dit krijgen ze elke ochtend, dit mengsel maak ik met het vocht van de gewelde groente wat vochtig, hier eten ze het graag en helemaal op.
        Palmnoten doen ze niets mee, alleen spelen. Ik geeft het 1x dgs zo starten ze de dag, in het andere bakje doe ik droge pellets en zelfgebakken vogelbrood, smiddags vers fruit en zaadmengsel en s'avonds wat het potje schaft.

        Verder zijn ze gek op pijnboompitten, granberry's enz.

        Groetjes Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

        Comment


        • #5
          Hier gaat de palmnoot-olie ook over lekkere dingen heen, bv over het fruit.
          Je kunt ook eens de Power Treats van Harrison proberen, een zak snoepjes waar het palmnoot-olie al in zit.
          Hier vinden ze het heerlijk.
          Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
          http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Ik heb van een va op de forumlezing van vorig jaar begrepen dat palmnotenolie, palmolie geen toegevoegde waarde heeft in vergelijking met andere olieen. De stof die zo goed is in een palmnoot schijnt bij de olie verloren te zijn gegaan bij het pers-proces.
            Dus als ze geen palmnoten willen eten zou ik de palmolie verder laten voor wat het is.

            Comment


            • #7
              interressant, waar haal je Palmnoten eigenlijk?
              Denzo Chica

              Comment


              • #8
                je kunt ze via internet bestellen bij o.a. avonturia/vogelkelder in Den Haag en Parrots avenue in Sliedrecht (zuid holland) verkopen ze.

                Je moet ze wel in de vriezer bewaren, maar ontdooien: 2 min in heet water is voldoende

                Comment


                • #9
                  Of bij Dieca of bij Happy Bird.

                  Comment


                  • #10
                    Hallo

                    Ik koop het bij een biologische winkel, het zit in een potje en het lijkt op roomboter,alleen dan oranje, zacht als het buiten de koelkast staat en hard als het in de koelkast staat, het product is hoogwaardig geproduceerd, met behoudt van alle voedingswaarde en zonder toevoegingen.
                    Het is voor menselijke consumptie geschikt, onze kipjes smullen ervan. Misschien dat de olie variant geen meerwaarde heeft maar die ik heb is zeker van toegevoegde waarde.

                    groetjes Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X