Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stiekem praten...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiekem praten...

    Vol trots vertel ik mijn omgeving altijd dat Jack zo veel en leuk praat, en de nieuwe woorden die hij heeft geleerd.
    En het is maar goed dat ik het op film heb staan...

    Want als er hier nml bezoek over de vloer komt, of ik ben op bezoek ergens met Jack houd hij zijn snavel stijf op elkaar.
    Geen woord, geen geluidje, geen fluitje... niks.... en hij kijkt erbij alsof hij niet beter weet en nooit een woord heeft gezegd.
    Dit kan hij uren volhouden, zelfs dagen volgens mij... want hij heeft toen hij hier kwam drie maanden geleden 3 weken lang niets gezegd.

    Bij mijn oma heb ik gemerkt dat als mijn oma zich verstopt, hij dan wel begint te praten, zo heb ik hem dus al eens in de maling genomen.
    Mijn oma wilde hem nml zo graag horen praten, en snapte niet dat hij dat niet op commando deed. Sterker nog, ook al liet ik haar die filmpjes zien.... ik merkte dat ze toch begon te twijfelen of dat het wel echt zou zijn...
    Dus ik vertelde haar dat ze zich moest verstoppen uit zijn zicht en wie weet dat hij dan wel zou praten, en ja hoor....

    En vandaag was het weer zover. Er kwam bezoek over de vloer... zelfs speciaal voor Jack en Kip, en Jack deed weer alsof hij "stommertje" was... snavel op slot, niks zeggen...
    Dus ik het bezoek in de gang laten staan, ikzelf erbij, en in een deuk gelegen om Jack die alle opgekropte praatjes er in 1 keer uitgooide.
    Zoiets als "Dikkerdje Dap, zat op kwart over, miaauwwww, dat mag niet he, jackjackjack"....
    En op het moment dat ik de visite weer uit de gang haalde rolde zijn oogjes haast uit zijn koppie en keek hij zo stom... alsof hij echt vreselijk betrapt was.... ik heb echt krom gelegen...

    Wat een heerlijke gekke vogels kunnen ze zijn....

    Zijn er hier meer Grijsjes die alleen praten als ze alleen met hun eigenaar zijn zonder vreemd bezoek?
    Of misschien zelfs wel Grijsjes die alleen kletsen als ze helemaal alleen thuis zijn, en je ze dus alleen hoort als je uit het zicht bent?

    Jack praat dus wel de oren van onze kop af.... en is sowieso een erg "aanwezige" vogel vocaal gezien... het is dus ook lastig om als er mensen op bezoek zijn ze een beeld te geven van hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

  • #2
    Ik heb wel gelachen om je verhaal!

    Wat zijn ze slim he..
    Ik heb geen idee waar het aan ligt, zou het een soort kwetsbaarheid zijn? Of verlegen ofzo?

    Lijkt me wel een grappige situatie, al zou je misschien wel eens aan je bezoek willen laten zien hoe goed hij kan praten zonder ze te verstoppen, haha

    Hoe oud is hij als ik vragen mag?
    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Ik herken het van de bonte boertjes hier.
      Hier praten ze tot onze verbazing ook enkele woordjes (vooral sjaakie & paco pikt alles van hem nogal snel over)
      Als mijn vriend op teamspeak zit (dus met zo'n microfoon op de computer) horen onze vrienden hen ook kletsen.
      Maar als ze hier zijn is het enigste dat ze kunnen krijsen, zelf niet meer lief en vrolijk fluiten. Als er iets uitkomt wat ook niet veel gebeurd is het een oorverdovend gekrijs.
      Zelf kusjes geven of mijn lach nadoen wat sjaakie zo geweldig vind gebeurd dan niet.
      Ze zullen ook verlegen zijn zoals wij mensen

      Op film is het net hetzelfde.
      Ik wou voor sjaakie zijn vorige eigenaar eens een filmpje maken dat hij zich hier echt goed thuis voelde en zijn woordenschat eens vastleggen.
      Hij zat op mijn schoot te praten, lachen, de aangeleerde fluitjes te doen. Ik pak mijn gsm om het te filmen. Het enigste dat eruit kwam was partnergedrag.
      Geen geklets meer. Ik zeg na een minuut ofso 'je gaat niet meer praten zeker?' Komt daar heel serieus 'nee' uit.
      Waarschijnlijk toeval, maar ik lag dubbel

      Hier het filmpje.
      http://www.youtube.com/watch?v=hYegfHdDjJc
      Rond 2.35 vraag ik of hij nog gaat kletsen.. (als je het helemaal gaat kijken. Veel kusjes, veel mijn vriend die zijn bek niet houdt (zit op de pc met zijn vrienden) en partnergedrag dat meneer zit te vertonen tegenwoordig )
      Last edited by mariekex; 21-02-13, 21:44.
      Paco & Sjaakie

      The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

      Comment


      • #4
        @chaaahr:
        Ik heb wel eens gehoord dat Grijsjes dat vaker doen, maar dat bv een Amazone weer veel gemakkelijker praat met vreemde mensen erbij.
        Jack is bijna twee jaar. En Kip mijn andere Grijsje is rond de 9 maanden.

        Heerlijk he Marieke... net kleine kids, haha.
        Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
        http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          vooral kleine kids dan..
          Wij zeggen hier vaak 'wij zijn al voorbereid op kinderen, we weten hoe leuk ze zijn & hoe lastig ze kunnen doen xD'
          Paco & Sjaakie

          The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

          Comment


          • #6
            Ahhhhh dat filmpje..... wat een gekus Sjaakie leuk!
            Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
            http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Dat filmpje!

              Wat een lekkerding!
              Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
              Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                haha ja dat is mijn sjaakie.
                en dat doet is zo bijna de halve dag.
                zijn ook altijd zo bezig.
                Vond het zo cool dat ie dat kon toen die bij ons kwam..
                Dat hij nu denkt dat hij mij met kusjes roept

                De andere helft van de dag doet die mijn lach na
                Willen jullie hem eens horen lachen?
                en ja ik lach als een zeekoe. Dus hoe hij lacht, lach ik in een slappe lach
                Blijkbaar heb ik dat ook op beeld

                http://www.youtube.com/watch?v=jEsqO0XSIsQ
                Last edited by mariekex; 22-02-13, 08:13.
                Paco & Sjaakie

                The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

                Comment


                • #9
                  Leuk filmpje zeg! Die Sjaakie kan er wat van!

                  Als er bezoek is, is mijn Sasja in het begin erg stil, maar als ik haar uit de kooi haal er ze erbij mag zitten, komt ze nog wel eens los en kan ze leuke geluidjes maken.
                  Soms blijft het ook bij gillen, hoor, en dat is wat minder leuk.
                  Maar zeker met filmen hoef ik niet te beginnen, dan zegt ze alleen maar 'Hallo' tegen de camera en wil ze ermee spelen!

                  Ik denk dat het inderdaad verlegenheid is, maar als ze je bezoek wat beter leren kennen wordt ze hopelijk vanzelf wat minder stil!

                  Groetjes!

                  Comment


                  • #10
                    Haha die Jack <3
                    Onze blauwgele ara Nikki praat ook nooit als er iemand bij is. Alleen het woord hallo zegt ze op commando voor iets lekkers. Niet dat ze een enorme woordenschat heeft maar ze kan toch diverse dingen zeggen die ze nooit zal zeggen met vreemden erbij.
                    Ara maracana Fleur daarentegen kletst de oren van je kop als er visite is, niet dat ze dat zo goed kan maar ze vind zelf duidelijk van wel. Onverstaanbare geluiden afgewisseld met woorden met een enorm spraakgebrek vliegen om je oren. Hoe meer aandacht ze ermee trekt hoe beter ze het vind!
                    Nikki
                    Fleur

                    Zazu & Zoë (forpusjes)

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X