Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grijsje mee naar buiten nemen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • grijsje mee naar buiten nemen.

    Nemen jullie je grijsje wel eens mee naar buiten en zo ja hoe? Ik heb hem gekortwiekt maar ben bang dat hij alsnog zou kunnen vliegen dus ben aant zoeken naar eventuele transport middelen bv. Zo`een tas ma aangezien deze best wel erg prijzig zijn. Wil ik vragen hoe jullie dat doen en/of jullie tips hebben?

  • #2
    grijze roodstaart mee naar buiten

    hallo
    probeer eerst eens binnen of hij nog kan vliegen normaal als hij gekortwiekt is kan dat geen probleem zijn om hem even mee naar buiten te nemen
    grtj

    Comment


    • #3
      Een tuigje is ook een optie
      Aviatar tuigje maar M
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Tuigje is idd een optie ma ben bang dat ie daarmee bezig blijft. Ma das kwestie van proberen natuurlijk. Ma wil evengoed kijken voor miss een tas ofzo voor in de auto e.d. Ben nu aant kijken of tassen voor andere dieren evetueel geschikt zijn.

        Comment


        • #5
          Voor in de auto kan je waarschijnlijk beter een draadbench nemen of een kattenbench.
          Als ik onze Mr Darcy mee naar het bos nemen of naar het strand, dan gaat hij in de draadbench in de auto en als we er zijn gaat het aviatar-tuigje om. (hij zou toch eens met een windvlaag in zee belanden, of hoog in een boom klimmen of schrikken van een voorbijdravend paard...)

          Comment


          • #6
            je kan dat proberen

            zo een bakje voor poezen zal ook wel gaan denk ik zo eentje met een tralies voor die zijn ook nogal sterk
            grtj

            Comment


            • #7
              Mijn Grijsje gaat ook vaak mee naar buiten.
              Gezien hij wel veel fladdert met zijn vleugels ben ik wel eens bang dat hij afvliegt als ik mijn vinger niet om zijn teentjes heen zou slaan.
              Omdat ik in een vrij drukke stad woon heb ik besloten te investeren in een lichtgewicht draagkooi.

              Een hondenbenchje vind ik niet prettig om te dragen qua gewicht, een rugzak (zoals de Celltei Pak-O-Bird) ben ik bang dat hij het zou slopen en zijn vrij prijzig in aanschaf.
              Ik heb gekozen om voor een aluminium lichtgewicht draagkooi te gaan. Prijzig, maar hopelijk gaat het heel lang mee en hebben we er lang plezier van... mijn Grijsje kan iig (nog) vaker overal mee naartoe.
              Halverwege november mag ik hem ophalen.

              Wennen aan een tuigje lijkt mij ook een goed idee. Wat mij herinnert dat ik daar wel eens mee mag beginnen bij mijn Grijsje. :-P
              Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
              http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Ik heb zelf drie grijsjes en een amazone. Deze zijn alle vier gewiekt en gaan op een omgebouwde kinderwagen mee naar buiten. Dit zijn ze gewent en dat is voor hun echt een feestje. Voor in de auto gebruik ik de goedkoopste en kleinste hondenbench. Ideaal schoon te maken en niet echt kapot te krijgen.

                perkpolder strand 024.jpg

                Comment


                • #9
                  Bij mij zijn ze de gewiekte gaaien het ook gewend maar ben er niet gerust op.

                  Even een lang verhaal in het kort...
                  Een ara schrok van iemand en sprong weg, ik was net overgestoken.
                  Hij sprong richting oversteek en ik wilde 'm tegenhouden met m'n voet.
                  Door een ongelukkige houding kwam ik tot 2 keer toe op zijn hals te staan,
                  met als gevolg een grote schaafwond op zijn wang :-((
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Mijn grijsje gaat mee op de schouder (lopend) , in de kattenbench in de auto en in t kratje (met kooicontructie) op de fiets. In tuincentr/bouwcentra op het handv
                    at van t karretje. Ze kijkt dr ogen uit op de parketafdeling.

                    Comment


                    • #11
                      ik zou alleen wel uitkijken met ze op je schouder houden mee naar te buiten nemen. Je kan ze beter wat lager houden, want mocht ze ergens van schrikken is je gezicht of oor wel erg dicht bij.

                      Comment


                      • #12
                        Wij gaan met een avatar tuigje op stap; t is effe wennen maar vind het wel erg prettig;-)
                        Mocht ie schrikken dan kan ie niet ver weg...
                        suc6
                        "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

                        Groetjes Wilmaaa


                        & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb toch een tuigje gekocht/gekregen ma nu lukt het maar niet om het tuigje bij mijn grijsje om te krijgen. Ik heb verschillende filmpjes en alles bekeken maar hij pakt het tuigje al vast voor dat ik het over het hoofd kan doen hij is niet bang voor het tuigje want hij rent er liefst mee weg en gaat ermee spelen. Als ik het dan toch om zijn kop heb door te lokken met pitjes is hij zo snel weer terug. Heeft er hier iemand tips voor mij ?

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb zelf een pyrrhura die ik inderdaad ook eerst enthousiast wilde maken met het tuigje, waardoor hij het als speelgoed zag. Toen heb ik hem eerst geleerd om zijn kop door de cirkel van mijn vingers te doen ( duim en wijsvinger tegen elkaar ) en vervolgens legde ik dan over mijn hand het tuigje, zodat hij meteen het tuigje aantrok als hij zijn hoofd tussen mijn vingers deed.

                            Hopelijk helpt het! In ieder geval fijn dat hij het niet eng vindt
                            Succes!

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt voor je reactie. Ik lag nu net op bed en merl dat als ie onder de deken ligt het toelaat dat ik het tuigje over hem heen doe. Heb zoo eentje met klemmetjes ma durf nog niet vast te maken.ben bang dat ie in paniek raakt wat ie al paar keer heeft gehad bij het oefenen en wat dan? Kan dit kwaad of moet ik het gewoon doen en niet te bang zijn?

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X