Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drakie heeft gisteren zn eerste clickertraining gehad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Drakie heeft gisteren zn eerste clickertraining gehad

Hallo AllemaalWe zijn gisteren bij Dieca geweest, want Drakie moest nu goed gekortwiekt worden hij is 13 weken en vliegt heel af en toe een heeel klein stukje, en kijkt dan helemaal verdwaast rond "waar ben ik nu ineens"   De eerste keer met kortwieken was hij heel rustig en liet alles maar gebeuren , maar nu was hij heel wild en dacht waarschijnlijk dat gebeurd me geen 2e keer Maar het is prima gelukt en toen hij een zonnepitje kreeg van Sjaak was hij alles al snel weer vergeten.Toen gingen we naar boven want daar was het rustig en moest Drakie op de standaard gezet worden. Hij trilde helemaal van de zenuwen tja wat wil je  een vreemde omgeving andere mensen andere geluiden maar hij bleef goed zitten.Sjaak pakte de clicker erbij en klikte 1 keer en gaf Drakie een zonnepitje, toen zei hij "op"en hij stapte meteen op zijn hand (we hadden zelf al goed geoefend zonder clicker). en Sjaak clickte toen zijn tweede pootje nog in de lucht was en hij kreeg weer een pitje.Eraf stappen vind hij wat moeilijker , hij wil liever op je hand blijven zitten. Maar we moeten doorzetten. En het ging na 5 minuten oefenen al een stuk beter. Sjaak zegt dat je ongeveer 10 achter elkaar moet oefenen, dus niet te lang doorgaan.Na 5 minuten oefenen mocht ik het zelf proberen en Sjaak keek of ik het goed deed. Ik deed wel wat fout , ik hield namelijk mn hand  tegen Drakie zn borst aan om hem op te laten stappen en ik kon dus beter mn vinger tegen zijn nageltje van zn pootje houden dat was voor Drakie een stuk makkelijker om op te stappen en ook duidelijker voor Drakie.Sjaak liet het verschil zien en deed eerst hoe ik het deed en daarna zijn manier , en inderdaad zoals hij het deed was het voor Drakie veel makkelijker om op te stappen, het ging ook veel sneller. Weer wat geleerdDrakie mocht weer in zijn vervoers kooi en we gingen weer op weg naar huis. Hij is nu al een stuk rustiger in de auto en trilt niet meer zo erg hij fluit op de terugweg zelfs .Zodra we thuis zijn mag hij zn kooitje uit en laten we hem lekker ff op de grond lopen, dat vind hij prachtig , maar al gauw word hij moe en zit hij op de grond te slapen. Ik laat hem op stappen en zet hem in zijn kooi en daar klimt hij gauw naar zijn schommel en slaapt daar lekker verder, pfffff wat een vermoeiende dagGroetjes Angèl & Drakie

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
X