Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bang

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag. Een paar dagen geleden had ik twee forpusjes. Helaas is er eergisteren eentje overleden. We hebben geen idee wat het was, maar we hebben wel heel snel een nieuw maatje proberen te vinden voor degene die achterbleef in zijn uppie. Sinds gisteravond hebben we een nieuw mannetje van 12 weken en hij lijkt nogal bang. Hij heeft altijd buiten in een volière gezeten met andere forpussen en is volgens mij geen mensen gewend. Als ik in de buurt kom vliegt hij alle kanten op. Ook nu ik op de bank zit en zij toch wel een stukje verder in de kooi zitten zie ik hem nog steeds tussen twee takken heen en weer vliegen. De ander blijft zitten en lijkt te denken wat gebeurt hier. Heeft iemand ideeën of tips? Ik ben geduldig, maar wil de juiste aanpak weten om hem aan mij te laten wennen. De ander is niet zo heel bang van mij, maar wordt wel hyper van de bangigheid van de ander.

    Groetjes Samantha

  • #2
    Hallo,

    Hoe gaat het nu?

    Indien de nieuwe forpus echt 12 weken is dan kan je er best nog veel mee bereiken.

    Dat ze schuw is is niet vreemd er is nog al wat gebeurd, nieuw huis, nieuw baas, nieuw voer, andere lichttijden.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Hij is nog steeds een beetje bangig. Ik weet het niet zo goed. De ene keer zit hij met z'n maatje een boomstam te slopen en hij eet ook gewoon (al steekt hij dan vaak z'n kopje uit om alles in de gaten te houden), maar om de zoveel tijd vliegt hij heen en weer op de bovenste takken en maakt hij ook wat lawaai. Soms raakt de ander er ook van in de stress geloof ik maar die zit over het algemeen rustig. Wij zitten er toch best een eindke vandaan dus geen idee wat dit is.

      Comment


      • #4
        Nou we zijn alweer een tijdje verder. Het gaat inmiddels goed. Ik ben erachter gekomen dat Tzoco vooral heen en weer hupst als hij aandacht wil. Hij heeft dan lekker veel energie. Hij is ook heel nieuwsgierig dus de bangheid valt wel mee. Ik denk dat ik het verkeerd had ingeschat. Ze komen allebei uit mn hand eten in de kooi. Ze zijn ook een paar keer uit de kooi geweest maar dat is nog een ontdekkingstocht. Leuke mannetjes zijn het hoor. Heel levendig. Lekker spelen, poetsen, knuffelen en als een varkentje eten. Hopelijk durven ze straks nog wat meer en komen ze een keer bij me zitten.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X