Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Forpus vrouwtje plukt mannetje kaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help! Forpus vrouwtje plukt mannetje kaal

    Hoi allemaal,

    Ik ben Mona en ben nieuw op dit forum.
    Sind een aantal maanden heeft mijn vriend een forpuskoppeltje gekocht. Dit heeft hij in een tuincentrum gedaan- ze zaten zo schatig saampjes en we werden verliefd. We hebben een grote kooi gekocht waarin de angsthazen nu leven.
    Helaas wordt het mannetje steeds kaler. Eerst dachten we dat hij ziek was, maar inmiddels zijn we er achter dat het vrouwtje dit doet. Ze is ook wel de dominante van het stel, hij is meer de rustige goedaard, maar verder lijken ze elkaar wel lief te vinden (slapen en zitten veel bij elkaar). Omdat het mannetje er nu echt niet meer uit ziet - zn hele hoofd en nek zijn kaal gepukt (je kunt zn " oren" zien zitten) twijfelen wij of dit nog wel goed is en maken we ons zorgen. Ze uitelkaar halen lijkt ons zielig omdat het wel echt een koppeltje lijkt te zijn, maar zo is echt ook zielig voor het mannetje- over een half haar heeft hij misschien helemaal geen veren meer.
    Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met dit probleem. Hartelijk dank alvast voor elk advies!

  • #2
    dit gedrag hadden wij ook met onze forpusjes.
    de oplossing bij ons was het mannetje inspuiten met een speciale spray die naar knoflook ruikt.
    dit gaf zeer snel een goed resultaat, daarna nooit meer hoeven te gebruiken.

    grtzzz, Marvin

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X