Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaan we het aanpakken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe gaan we het aanpakken?

    Beste forumleden,

    Gister heb ik mijzelf voorgesteld en mijn bedoelingen kenbaar gemaakt.
    Na wat gesprekken met verzorgers van edels en het lezen van verschillende sites en boeken, heb ik een idee gekregen van wat ik mijn vogel zou willen gaan voeren.
    Zouden jullie mij tips en tops willen geven? Ik ben namelijk erg bezig met de hoeveelheid vitamine en mineralen. Dat is tenminste te berekenen . Zoals ik het berekend heb, zou het goed overeen moeten komen met het dieet in de natuur.

    'S ochtends was ik van plan om mijn vogel ongeveer 20% aan groenten te geven, dit zal o.a. bestaan uit:
    Broccoli, wortel, tomaat, komkommer, andijvie, sla, peterselie, spruitjes, selderij, chinese kool, boerenkool, boontjes, paardenbloem, klaver, zuring, vogelmuur, herderstasje, weegbree, druivenblad....etc.
    Ik heb een hele lijst aan groenten die gegeten worden, en door middel van het invriezen van deze groenten kan ik iedere dag een gevarieerd hapje geven.

    Dit wilde ik te samen geven met pellets (20%), ik hoor graag van jullie welke pelletjes bij jullie goed werken. Ik zat zelf te denken aan herris pellets, en dan gewoon de Adult versie. (ikzelf zat te denken aan zeg maar 30 a 35 pellets per dag) Over de pellets was ik van plan een paar druppels palm tree oil sunshine te doen.

    Tegen het einde van de middag zou ik een 40% aan fruitsoorten geven. hier hoef ik waarschijnlijk geen soorten te noemen, maar ook daar zal een goede variatie in bestaan. Ik ben van plan dit in de middag te geven zodat de vogel in de ochtend de langzame suikers (koolhydraten) binnen krijgt en hier de hele dag op kan teren en 's middags de snelle koolhydraten, zodat hij nog wat zin krijgt om te gaan spelen. Ook blijkt het dat fruit in de natuur tegen de middag veel meer suikers bezit dan in de ochtend. Door de buien die meestal tegen de middag zijn, heeft de boom de kans het fruit aan te vullen met voedingstoffen. Een natuurlijke reactie van b.v apen is dan ook om in de avond het grootste gedeelte van het fruit te eten. Terwijl ze bladeren overdag nuttigen, in de volle zon, aangezien dan hun bladmondjes gesloten zijn en het vocht er in blijft zitten.

    Ook zou ik iedere dag een handje vol (15%) aan zaden willen geven. Hier ben ik nog niet helemaal over uit welk merk. Dit omdat het hierboven beschreven voedsel de spiermaak niet echt laat werken, wat op ten duur de maag zal verslappen. Een klein beetje hard zaad zal daar verandering in kunnen brengen.

    Verder zou ik graag ook een perrot cake willen maken, een ei met groente en fruit er door heen en af en toe een aantal noten zullen er ook nog wel in gaan.
    Ik ben zelf geen echte voorstander van noten die niet voorkomen op de plaats van de wilde populatie. Maar ik vraag me af of er meerdere noten dan palmnoten te vinden zijn uit deze regionen?
    Anders word het beuken, kastanje, walnoten etc verzamelen


    Ik ben wel van de lange teksten zeg , schrik van mezelf :P

    Bij voorbaat dank!

    Groetjes wesley

  • #2
    Hoi

    De basis van de parrot cake is dat spelt/maismeel, verder kun je die aanvullen met havermout, volkoren brinta en lekkere rozijnen en gedroogd/ vers fruit uit de natuurwinkel of van Junglefood.

    Onze caique's vinden dit een echte traktatie, verder is het altijd afwachten welke voorkeur ze ontwikkelen voor bepaald eten en dit verandert naar verloop van tijd wel eens, als je elke dag broccoli geeft hoeven ze het na dag 3 niet meer, veel afwisselen dus.

    Mvg. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

    Comment


    • #3
      Wat fijn dat je het recept met mij wilt delen! Ik ga er zeker gebruik van maken.

      Afwisseling in het voer zal voor mij niet erg moeilijk zijn, ik heb namelijk een bijbaan bij een groenteboer! Waar ik naar hartenlust kan shoppen.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X