Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eet minder, en minder actief.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • eet minder, en minder actief.

    hoi, ik heb mijn edel nu 2mnd hier. en is echt een super gaai. ook echt ons maatje van allemaal. super tam. oftewel een schat.

    nu valt me sinds gister op dat hij wat meer slaapt. en dus ook wat minder eet. eerst maakte hij welleens een schreeuwtje, en gooide hij zn etensbak ook overhoop. hoe dus een normale gaai doet. en nu heb ik het idee dat hij minder eet. hij slaapt veel. is nog wel nieuwschierig komt nog wel naar me toe. maar krijg zo wel t idee dat hij slapper word. omdat ie meer moeite heeft van stok naar hand en van hand naar stok,. is dit een ruitijd? of met de winter te maken.. of is er echt iets niet goed.

    zn ontlasting is goed, hij is niet verkouden. zn longen hoor ikzelf niks fout aan. geen natte neus of iets dergelijks. eigenlijk verder niks raars.
    wat heeft hij t laatste voor fruit op. sinaasappel. is dit dan iets wat ze niet mogen wat ik wel d8? hoop dat ik antw krijg want t zit me hier niet lekker.

    gaat t niet beter dan ga ik naar de arts. maar ook hij zal er weinig aan zien op het moment schat ik zo.

  • #2
    Hallo ,

    fruit kan zeker geen kwaad is zelfs goed voor ze , maar als hij veel rustiger is als anders ,en je vind dat hij minder eet en hij wordt lichter , zou ik toch maar voor alle veiligheid snel naar vogelarts gaan . EEn gaai laat nooit zien dat hij ziek is , dus wanneer je het ziet is het vaak al te laat . ik hou mijn gaaien steeds in de gaten , wanneer ze stil zijn ,ze zitten in een bolletje met opgezette veren is er iets mis en spoed ik me naar de vogelarts , telkens was er wel wat mis , maar was ik er tijdig bij . Dus je gaai goed observeren en is er iets verdachts , snel naar vogelarts , is het vals alarm zo veel te beter , maar is er iets mis ben je er toch tijdig bij en kan het met medicatie nog opgelost worden .
    Veel succes
    Hou ons op de hoogte
    groetjes
    tel wat je hebt , niet wat je mist .

    Luna , Zazou Yara Charlie

    en Christel

    Comment


    • #3
      morgen had ik een afspraak bij een vogelarts in prinsenbeek. maar heb in waalwijk een arts gebeld. en moet dr vanavond half 8 zijn over een uur dus.
      nu zit meneer flink te eten en te drinken. zul je altijd zien!!

      Comment


      • #4
        hier gisterenavond naar de vogelarts geweest ik ben naar waalwijk geweest.
        we hadden voor vanavond eigenlijk een afspraak bij bastiaansen in prinsenbeek. maar duurde voor ons te lang.

        deze arts heeft toby onderzocht van poep,longen,hart,krop. verder niks kunnen ontdekken. hij heeft antibiotica meegekregen. en zou vandaag beter moeten gaan. zo niet dan vandaag ook terug.

        vroegen ons wel af. wrom heeft ie nu antibiotica? maar het zal wel een reden hebben. we zijn wel erg netjes geholpen in deze kliniek, wel goede uitleg verders gehad.

        http://www.dkl-delangstraat.nl/ de link voor mensen die willen weten waar wij geweest zijn. de vogelarts zelf heet marc maas.

        toby heeft ook mede een overstap gekregen van zaad naar pellets. daar zijn we nu mee bezig hopelijk gaat dit lukken. hij moest even op pap om aan te sterken.. dit is natuurlijk een reuze gevecht het in hem te krijgen.
        toby is wel iets actiever, eet meer zelf. een reageert beter op mij. dus denk wel dat er verbetering is door die antibiotica. hij heeft nu 3 porties gehad.

        Comment


        • #5
          Hoiii,

          Onthoud goed dat edelpapergaaien meer behoefte aan fruit hebben dan normale gaaien, een bakje fruit per dag is heel goed voor ze, mijn edel vind vooral appel en maïs erg lekker!
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

          Comment


          • #6
            i'll no die krijgt hij ook erg veel,. en eet gelukkig zn fruit momenteel weer goed op. kan ik hem nu wel gewoon sproeien? tis best al ff geleden nu...

            Comment


            • #7
              Als hij nog zwak is dan zou ik het niet doen, het kost ook weer inspanning om te drogen en te poetsen, als hij zich gewoon normaal gedraagt kun je hem al best wel sproeien met een plantenspuit, als je het niet zeker weet kun je misschien de vogelarts even bellen, die zal er vast wel een antwoord op kunnen geven.
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X