Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overgeven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • overgeven

    Ik heb een papagaai gekocht van 5 jaar oud ongeveer een jaar geleden maar toen hij twee dagen bij mij was ging hij al verliefd gedrag vertonen door niet stil te kunnen zitten en elke keer op mijn hand te gaan wiebelen en hij gaat kokhalsen en daarna overgegeven. Ik heb hem zoals de sites zeggen op de grond gezet en hen ongeveer 20 minuten geen aandacht gegeven maar dit hielp niet echt. Nu gaat hij zins kort als ik hem op de grond zet de kots op mijn voet leggen. Ook al staan alleen mijn schoenen er of mijn sokken dan legt hij het daarop. De laatste tijd steeds vaker en steeds meer. Ik zet hem daarom nu maar is zijn kooi voor 20 minuten als hij dat doet maar weet niet of dat nu de oplossing is. Ook hebben we geprobeerd om de aandacht van mij naar mijn partner te verschuiven met het gevolg dat hij het nu ook bij hem doet dus dat heeft ook niet gwerkt. Hij vertoont dit gedrag (op mijn hand wiebelen) ook bij het trainen. Ik heb zijn vroegere baasje gevraagd maar daar had hij dit gedrag ook al. Weet iemand een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb

  • #2
    Even wegzetten is prima, maar niet straffen, het is op zich natuurlijk gedrag.
    En op de grond zetten plus 20 minuten is wel erg veel en lang. Zet hem op
    zijn speelplaats en laat ie zich even alleen vermaken.
    Je zou een maatje voor hem kunnen overwegen...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Even wegzetten is prima, maar niet straffen, het is op zich natuurlijk gedrag.
      En op de grond zetten plus 20 minuten is wel erg veel en lang. Zet hem op
      zijn speelplaats en laat ie zich even alleen vermaken.
      Je zou een maatje voor hem kunnen overwegen...
      Daar blijft hij niet zitten en komt juist gelijk weer. Daarom heb ik heb nu maar in zijn kooi gezet. Normaal zit hij daar nooit in. Een maatje is geen optie want ik heb er nog 1 . Bleken alleen twee mannetjes te zijn

      Comment


      • #4
        2 mannetjes maakt niet uit, heb je iig geen gedoe met eieren enzo,
        papegaaien kijken niet zo nauw.
        Heb op het moment een amazone en een kaketoe samen zitten, 2 mannetjes en dikke maatjes.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          2 mannetjes maakt niet uit, heb je iig geen gedoe met eieren enzo,
          papegaaien kijken niet zo nauw.
          Heb op het moment een amazone en een kaketoe samen zitten, 2 mannetjes en dikke maatjes.

          Hij heeft dus al een maatje alleen dus een mannetje en drie in 1 kooi is geen optie dus. De amazone geeft ook af en toe eten aan de edelpapagaai maar die doet verder niets met de andere en wil dus alleen de hele dag bij ons zitten. Als hij bij ons zit moet ik hem dus naar 5 minuten dus alweer wegzetten omdat hij gaat kokhalsen

          Comment


          • #6
            Je doet hem niet over de rug aaien ?
            Dat stimuleert namelijk ook de sexuele gevoelens.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X