Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf van een Edelpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Aanschaf van een Edelpapegaai

    Mocht ik een Edelpapegaai willen aanschaffen, zijn de mannnetjes dan makkelijker in de omgang dan de vrouwtjes??

    Waar kan je ze beter kopen? Bij een papegaaienkweker of uit een winkel? Bij Dieca zijn ze erg duur, maar Dennis geeft tegenstrijdige info. Wie heeft een tip?

    Vast bedankt voor het antwoord.

  • #2
    de mannetjes zijn over het algemeen makkelijker,poppen wat feller
    persoonlijk zou ik naar een kweker gaan,maar bij een goede winkel zijn ze getest en kan je er meestal zeker van zijn dat hij geen ziekte heeft
    over dennis is veel gezegd,zou dat maar eens nazien

    Comment


    • #3
      Ik heb al 2,5 jaar een edelpop. Een fantastische vogel en voor iedereen tam. Ik merk weinig van de dominantie en felheid. Natuurlijk moet je wel alert zijn op haar humeur maar is niet anders dan elke andere vogel. Tevens hebben wij een edelman gehad en was toch met regelmaat gemeneren. Dus is bij elke edel weer anders. Zou zelf gewoon kijken met welke kleur en vogel je een klik hebt en daar de keuze op baseren. Qua winkels zou ik Dieca, Lorre&Co en Hareco adviseren waarbij de laatste twee mijn voorkeur hebben ivm geen verkoop van niet zelfstandige vogels. Daarnaast is een kweker ook aan te raden. Succes met je keuze.

      Comment


      • #4
        Sjakie is top !

        Wij hebben nu 1,5 jaar een man. Hij is super ! Praat volop, speelt volop en geeft kusjes en alles. Je merkt goed qua kroelen dat ze wat anders zijn vanwege de verenpak die toch anders is dan bij andere papegaaien. Lijkt net fluweel en tegen de veren in kroelen vinden de edels vaak niet prettig. Maar een enorme mooie vogel. Ik heb hem van Hareco uit Sliedrecht waar we nu ook de rose kaketoe hebben gehaald. Fijne zaak , gezonde vogels en goeie service. Zou graag een foto toevoegen hier maar weet bij god niet hoe dat moet 

        Comment


        • #5
          Zou graag een foto toevoegen hier maar weet bij god niet hoe dat moet


          hier de uitleg,

          https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255116


          https://www.papegaaienforum.nl/forumdisplay.php?f=771

          https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=254593

          succes met uitvogelen
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Natuurlijk zijn er ook genoeg lieve popjes, maar vaak wanneer ze broeds gaan worden
            kunnen ze erg fel worden.
            Over het algemeen zijn de mannetjes wat relaxer en liever.
            Maar idd het moet ook klikken.

            Persoonlijk heb ik helemaal niks met edelpapegaaien, maar ken genoeg mensen die ze
            hebben..
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Ja gelukt ! Tx

              Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Prutske Bekijk Berichten
                [ATTACH=CONFIG]17555[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17554[/ATTACH]
                Mooie edel heb je! Ook een leuke rosé zo te zien klikt het goed samen.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door 043stefan Bekijk Berichten
                  Mooie edel heb je! Ook een leuke rosé zo te zien klikt het goed samen.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  Hallo Stefan, de edel hebben we al een kleine 1,5 jaar. De rose hebben we en paar weken. We hebben een hele grote kooi met een scheidingswand. Ze zitten vaak tegen de scheidingswand aan naast elkaar. Als we thuis zijn gaan ze altijd meteen uit de kooi en zitten allebei op hun eigen javaboom. Maar buiten kunnen ze goed op 1 boom zitten of zoals je aan de foto ziet op het hek. De rose is net een kip. Die struint d hele tijd over de grond en speelt veel met onze pup van 5 maanden. Heb een filmpje hierop gezet waar je dat kan zien. Rose is nog een jonkie en dat merk je. Veel aandacht nodig. Sjakie de edel is een lieverd en gaat niet graag van zijn javaboom af. Toen de rose er de eerste dag was ging ie gelijk van de boom af en een blokje aan de rose geven. Daarna is ie lekker op de voom gebleven. Babbelt de hele dag en kust en speelt veel. Als ik naar boven ga en de rose meeneem begint ie te roepen. Samen onder de douche op 1 stok wil de edel niet. Maar hij is wat vrolijker geworden sinds we een tweede papegaai (kaketoe) hebben. En hij was al heel vrolijk. Dus......gaat goed samen ja. Zo dat was effe lang antwoord ha ha. Maar altijd leuk om met liefhebbers te babbelen.

                  Comment


                  • #10
                    Hoezo heb je ook niet een boom voor beide. Zelf ben ik niet zo een fan van java bomen. Ok ze zien wel mooi uit maar na mijn mening hebben de gaaien hier niet voldoende grip op. Toevallig ken ik iemand die maakt zelf bomen. Met handige wieltjes eronder. Deze zijn ideaal.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      zoiets als hier op de achtergrond!

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Prutske Bekijk Berichten
                        Hallo Stefan, de edel hebben we al een kleine 1,5 jaar. De rose hebben we en paar weken. We hebben een hele grote kooi met een scheidingswand. Ze zitten vaak tegen de scheidingswand aan naast elkaar. Als we thuis zijn gaan ze altijd meteen uit de kooi en zitten allebei op hun eigen javaboom. Maar buiten kunnen ze goed op 1 boom zitten of zoals je aan de foto ziet op het hek. De rose is net een kip. Die struint d hele tijd over de grond en speelt veel met onze pup van 5 maanden. Heb een filmpje hierop gezet waar je dat kan zien. Rose is nog een jonkie en dat merk je. Veel aandacht nodig. Sjakie de edel is een lieverd en gaat niet graag van zijn javaboom af. Toen de rose er de eerste dag was ging ie gelijk van de boom af en een blokje aan de rose geven. Daarna is ie lekker op de voom gebleven. Babbelt de hele dag en kust en speelt veel. Als ik naar boven ga en de rose meeneem begint ie te roepen. Samen onder de douche op 1 stok wil de edel niet. Maar hij is wat vrolijker geworden sinds we een tweede papegaai (kaketoe) hebben. En hij was al heel vrolijk. Dus......gaat goed samen ja. Zo dat was effe lang antwoord ha ha. Maar altijd leuk om met liefhebbers te babbelen.
                        Ik ben zelf ook hartstikke eweg van de edelpapegaai.. alleen mijn vriendin vind ze iets te groot. Haar voorkeur gaat uit naar een bonteboer. Maar eerst maar eens samen gaan wonen.. dan kunnen we pas iets aanschaffen. Bij mij thuis zit een koppel valkparkietjes en een manke zoon.. deze hebben we gehouden omdat er een klein ongelukje was gebeurt en deze niet meer kan vliegen. En bij mijn vriendin zit ook een valk (van 1e nestje) deze is wel veel tammer dan die van mij.. koppel heb ik via via gekocht toen ze 2 waren en zijn nu 6jaar.. ik hang er ook geen nestblok meer in de kooi ofzo en je merkt ook dat er helemaal geen behoefte meer is bij het koppel..
                        Groetjes.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door 043stefan Bekijk Berichten
                          zoiets als hier op de achtergrond!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          Onze javabomen hebben een bak van 60 bij 1 meter op wieltjes, dus dat lijkt me wel genoeg. De javabomen hebben verschillende dikte qua takken waar ze goede grip op hebben. Er hangt genoeg speelgoed in en ze spelen er veel op. Dus daar verschillen we misschien een beetje vanmening. Ik denk dat zowel jouw als onze bomen goed zijn. Ik had er al 2 hier dus vandaar dat ze beiden hun eigen boom hebben. sjakie zijn boom is echt zijn territorium en daar wil ik hem niet in storen. Gaat prima zo.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Prutske Bekijk Berichten
                            Onze javabomen hebben een bak van 60 bij 1 meter op wieltjes, dus dat lijkt me wel genoeg. De javabomen hebben verschillende dikte qua takken waar ze goede grip op hebben. Er hangt genoeg speelgoed in en ze spelen er veel op. Dus daar verschillen we misschien een beetje vanmening. Ik denk dat zowel jouw als onze bomen goed zijn. Ik had er al 2 hier dus vandaar dat ze beiden hun eigen boom hebben. sjakie zijn boom is echt zijn territorium en daar wil ik hem niet in storen. Gaat prima zo.
                            Ok mooi om te horen! en dat is idd een behoorlijke boom. Maar dit is natuurlijk alleen maar beter voor de gaaien!

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 043stefan Bekijk Berichten
                              Ok mooi om te horen! en dat is idd een behoorlijke boom. Maar dit is natuurlijk alleen maar beter voor de gaaien!

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              deze is van sjakie
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X