Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bange edel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bange edel

    Hoi,

    we hebben onze Edelman van 14 weken nu bijna 2 weken in huis.
    Toen we hem gingen halen was hij helemaal niet angstig en hapte hij niet naar je.
    Ik had al eerder geschreven dat hij alleen maar naar zijn kooi wil als we hem pakken.
    Hij wil direct happen als ik met de hand de kooi in ga. Ik zie pure angst. Wat is nu het beste?
    voorlopig zijn gang laten gaan met de deur open?
    eten en spelen doet hij goed.

    groet,
    Rob

  • #2
    De vogel zal waarschijnlijk slechte ervaringen hebben met handen.Dus laat de vogel opstappen op stok of opstap ring. Hou er rekening mee dat de kooi zijn domein is zijn veilige haven.

    "Ik had al eerder geschreven dat hij alleen maar naar zijn kooi wil als we hem pakken."

    Het bete is om de vogel te laten opstappen, hou de vinger voor/onder de borst en lok de vogel met wat die erg lekker vind. Omdat te bereiken wat die lekker vind zal die dus op jou vinger/hand/arm moeten stappen.

    Zodra dit lukt kun je verder bouwen aan het vertrouwen tussen vogel en mens.

    wat wel heel belangrijk is, heb geduld.

    Zolang de vogel niet opstapt op vinger/hand/arm of opstapring zou ik de deur niet loslaten want vogel zal er ook weer een keer in moeten en hoe wil je dat dan doen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Hou er rekening mee dat de kooi zijn domein is zijn veilige haven.

      "Ik had al eerder geschreven dat hij alleen maar naar zijn kooi wil als we hem pakken."
      Zolang de vogel niet opstapt op vinger/hand/arm of opstapring zou ik de deur niet loslaten want vogel zal er ook weer een keer in moeten en hoe wil je dat dan doen.
      Kennelijk is het in de kooi geen probleem, want dat is de eerste keus voor deze papegaai in deze situatie. Dus laat hem deze mogelijkheid door de deur juist open te laten en probeer hem naar buiten te lokken als eerste onderdeel van zijn (en jouw) training.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
        Kennelijk is het in de kooi geen probleem, want dat is de eerste keus voor deze papegaai in deze situatie. Dus laat hem deze mogelijkheid door de deur juist open te laten en probeer hem naar buiten te lokken als eerste onderdeel van zijn (en jouw) training.
        Eerst kom je met vragen en nu de kom je de bet-weter uithangen.



        Leer idd de vogel eerst opstappen, maakt niet uit of het op je hand is of een stok of touw, zodra hij erop zit meteen wat lekkers geven. Zet hem op een speelplaats oid (best buiten het zicht van de kooi in het begin) en ga daar rustig met hem aan de gang. Voor elke keer dat hij een poging doet goed te reageren geef je een stukje noot ofzo. Je kan daar door leren goed op te stappen, een voetje te geven en bijv lichte aanraking te accepteren.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten

          Eerst kom je met vragen en nu de kom je de bet-weter uithangen.
          Tja, Antonia, van vragen wordt je wijzer en kom je dingen te "weten" ;-) Wat is daar mis mee? Wat zit je echt dwars? Wanneer ik (of iemand anders) iets beweert waar je over twijfelt of waarvan jij denkt, dat het onjuist is, kun je dat toch gewoon gemotiveerd aan de orde stellen? Daar kan iedereen dan wijzer van worden.

          Leer idd de vogel eerst opstappen, maakt niet uit of het op je hand is of een stok of touw, zodra hij erop zit meteen wat lekkers geven. Zet hem op een speelplaats oid (best buiten het zicht van de kooi in het begin) en ga daar rustig met hem aan de gang. Voor elke keer dat hij een poging doet goed te reageren geef je een stukje noot ofzo. Je kan daar door leren goed op te stappen, een voetje te geven en bijv lichte aanraking te accepteren.
          Kijk, wordt ik nota bene door jou bevestigd ;-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
            Kennelijk is het in de kooi geen probleem, want dat is de eerste keus voor deze papegaai in deze situatie. Dus laat hem deze mogelijkheid door de deur juist open te laten en probeer hem naar buiten te lokken als eerste onderdeel van zijn (en jouw) training.
            Beste Gerard,

            Nu zal het Rob lukken om de vogel uit de kooi te lokken op welke manier dan ook, wat als dan de vogel door de kamer gaat vliegen en ergens op gaat zitten.
            Hoe moet Rob dan de vogel weer in de kooi krijgen als deze niet gewent is om te luisteren naar het commando " stap op "?

            Naar alle waarschijnlijkheid zal het een opjagen worden om de vogel te pakken te krijgen het zij met een vangnet of theedoek of met de handen, het zal in ieder geval een heel gestres worden en zal de vertrouwensband tussen Rob en zijn vogel flink beschadigen, is dit wat je wil met jou advies?










            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten

              Tja, Antonia, van vragen wordt je wijzer en kom je dingen te "weten" ;-) Wat is daar mis mee? Wat zit je echt dwars? Wanneer ik (of iemand anders) iets beweert waar je over twijfelt of waarvan jij denkt, dat het onjuist is, kun je dat toch gewoon gemotiveerd aan de orde stellen? Daar kan iedereen dan wijzer van worden.



              Kijk, wordt ik nota bene door jou bevestigd ;-)
              Ik zie toch echt niet hetzelfde staan hoor, dus ik heb niks bevestigd.

              En wat mij echt stoort.....wat ik eerder al aangaf, je komt dingen vragen maar op elke reactie heb jij weer een aanhaal, iets als 'ja maar' . Persoonlijk vind ik je al een naar persoon, zonder je echt te kennen. Alleen je houding qua reageren al...
              Tevreden met het antwoord, of wil je verder in discussie ??
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten

                En wat mij echt stoort.....wat ik eerder al aangaf, je komt dingen vragen maar op elke reactie heb jij weer een aanhaal, iets als 'ja maar' .
                ​​​​​​​Nou, en? Ga eens na wat een forum is. Dat is een plek voor discussie. En bij discussie hoort verschil van mening, want zodra iedereen het met elkaar eens is, is er geen discussie meer (nodig). Als iemand iets stoort, ligt dat niet aan de ander maar aan degene die zich stoort. Ik stoor me totaal niet aan jou. Ik realiseer me, dat we verschillende persoonlijkheden hebben, maar daar vind ik niets mis aan. Stel je voor dat iedereen hetzelfde zou zijn. Saai hoor ;-)

                Persoonlijk vind ik je al een naar persoon, zonder je echt te kennen.
                Dat zegt vooral veel over jou ;-)

                Alleen je houding qua reageren al...
                Ja, daar ben je kennelijk overgevoelig voor.
                ​​​​​​​
                Tevreden met het antwoord, of wil je verder in discussie ??
                Ach, dat is aan jou, toch? ;-)

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X