Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene vraagjes over edel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Algemene vraagjes over edel

    Hoi,
    onze chicco (edel) is in januari 1 jaar geworden. Toch zitten we nog met wat algemene vraagjes.

    * Hij kan met momenten zo hard schreeuwen : we proberen dit af te leren maar is moeilijk. We doen dit met een handdoek over zijn kooi want hem in zijn time out bakje zetten gaat niet want hij bijt zeer hard.

    * wat is het beste in verband met zijn groenten en fruit : kleine stukjes of grote.

    * als hij bij mij zit dan geeft hij regelmatig eten terug, waarom doen ze dit?

    Zijn er mensen bij die ons al verder kunnen helpen??

    Groetjes Wendy

  • #2
    Hallo Wendy,


    Ja schreeuwen dat doen gaaien en afleren zal lastig zijn,maar beperken kan wel.

    Beperken door middel van straffen of belonen dat is per gaai verschillend,staat al veel over geschreven op dit forum.


    Groente of fruit in grote of kleine stukjes zal je moeten onder vinden wat jou gaai beste tot zich neemt.


    Eten terug geven naar jou is partner gedrag en hij ziet jou dus als zijn/haar partner,en naar mijn idee niet iets wat wenselijk is.

    Dit zou ook een reden kunnen zijn van zijn schreeuwgedrag,de roep naar jou!
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Veel geduld hebben dus.

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Ja veel geduld en consequent zijn en veel lezen dan komt het vaak wel goed,maar soms moet je de doelstellingen bijstellen.

        Het zijn gaaien en blijven gaaien en zijn geen pc's die je naar je eigen hand kunt maken en zetten.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          We lezen wel veel in boeken en op forums, maar soms heb je zoveel verschillende dingen dat het moeilijk is om te weten wat het beste is. Het hangt inderdaad af van gaai tot gaai, maar toch.

          We kunnen niet meer doen dan ons best en hopen dat het goed is.

          Comment


          • #6
            Hallo Wendy,


            We lezen wel veel in boeken en op forums, maar soms heb je zoveel verschillende dingen dat het moeilijk is om te weten wat het beste is.
            Dan ben je goed bezig.

            Maar wat nu de waarheid is blijft altijd lastig wat bij mij werk hoeft niet bij jou/jullie te werken.

            Het beste is dan ook zoveel mogelijk info te verkrijgen en dan je eigen toepasbare waarheid te maken.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Bedankt al voor de informatie!!!

              Comment


              • #8
                Tips

                Hoi iedereen,

                Heeft er iemand nog tips om het fel schreeuwen en krijsen af te leren. Nu gebruiken we een handdoek, maar onze chicco ziet dit als een spelletje. Eens de handdoek over zijn kot hangt dan begint hij zacht te fluiten of kiekeboe te zeggen, rustig te eten,... Eens de handdoek er dan af is dan begint hij weer. Het is echt niet leuk zo, ons zoontje begint er gewoon van te wenen. Kan het misschien liggen omdat hij aan de venster staat? We dachten dat het voor hem leuker was zodat hij gewoon in de tuin zien? Of moeten we hem nog eens kortwieken?
                Help aub!!!!

                Groetjes Wendy

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X