Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zeno de edel man is zich 2 jaar geleden gaan plukken .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • zeno de edel man is zich 2 jaar geleden gaan plukken .

    2 jaar geleden lag mijn vader in het ziekenhuis en (ik dus)elke dag 3 keer op bezoek ging met mijn moeder is zeno zich beginnen plukken .mijn vader is onder tussen gestorven en mijn moeder is bij ons komen in wonen omdat zij in december 2010 2 maandjes na men vader gestorven is een zwaar hartinfarkt heeft gehad .dus ben ik 3 keer per dag weer naar het ziekenhuis moeten gaan.
    dus zeno was toen veel alleen tis te zeggen er zitten nog andere vogels bij hem in de buurt zoals valkjes .

    we zijn naar 2 vogelartsen geweest


    de eerste zei dat hij een tekort zou hebben aan vitaminen .vitaminen spuit gekregen en vitaminen voor in het water gekregen .

    ik vrieg of hij bloed wilde trekken .dat vond hij niet nodig .

    second opinie naar 2 e vogelarts.
    heeft een swab genomen van mond en poep niks in te vinden .
    ook daar vrieg ik weer bloed te nemen .maar ook zij zeiden dat dat niet nodig was .we hebben nu ook een beetje genoeg van vogelartsen pfffffff


    toen heeft hij een kraag gekregen zodat hij niet meer aan de pluimpjes kon .



    die heeft hij na 2 dagen zelf uitgedaan . dus hebben wij zelf eentje terug aangedaan en deze blijft goed zitten .

    hij mag nu uit als men man na 16u thuis is zo was dat ook gegaan toen ik naar het ziekenhuis ging 3x per dag .

    maar nu begint hij ook nog eens een kreet te laten dat door merg en been gaat ook men valkjes worden opgefokt .dus deze moet ik dan even kalmeren als hij zo een kreet laat en hij doet dat nu meer .

    kan hem ook niet uitlaten als men moeder in de buurt is omdat ze bang heeft van hem .kan maar moeilijk haar weer een hartinfarkt bezorgen .


    ben ten einde raad . we willen dan ook een goed huisje zoeken maar een geplukte vogel wilt niemand ze zeggen eens een plukker altijd een plukker .

    Wat kan ik doen? ? ?

    hopelijk kunnen jullie er een beetje aan uit aan men lang topic

  • #2
    Je zit in een erg lastig pakket en ik begrijp waarom je hem wil herplaatsen en er zijn veel mensen die een gaai een tweede kans willen geven hoor.
    Hopelijk hoor je veel in dit topic ik blijf het volgen.
    Liefs Trixie en

    Comment


    • #3
      Heb je dit ook al bij het topic aangeboden gezet?

      Wel een verhaal zeg.... Maar ik begrijp je wel.....

      Andere optie zou nog zijn een andere Edel erbij, zodat hij niet alleen is... Mocht je hem toch niet weg willen doen.
      Diesel en Balou


      x Harley en Izzy

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Macara Bekijk Berichten
        Heb je dit ook al bij het topic aangeboden gezet?

        Wel een verhaal zeg.... Maar ik begrijp je wel.....

        Andere optie zou nog zijn een andere Edel erbij, zodat hij niet alleen is... Mocht je hem toch niet weg willen doen.
        ik denk in de eerste plaats aan men mama.

        maar dat zou een optie zijn een popje bij .maar echt alleen is hij niet hoor .maar wel in zen kooi.

        dank je

        Comment


        • #5
          nieuw huisje gevonden voor zeno

          we hebben na veel wikken en wegen een nieuw huisje gevonden voor zeno .al is dat voor mij nog altijd moeilijk ik mis zijn praten en zijn gekke dingen .maar zo kon het niet blijven verder gaan.

          we horen dat hij het goed heeft hij doet de kinderen van het gezin al na wat ik super vind en voor de rest gaat het goed.

          Comment


          • #6
            Oh dit is inderdaad erg voor je.
            Maar gelukkig heeft hij wel een nieuw huisje.
            En een goed huisje als ik het zo hoor.
            Misschien kun je hem eens bezoeken.
            Ook voor je eigen gemoedsrust.
            Liefs Trixie en

            Comment


            • #7
              zomaar

              dat krijg ik niet over men hart om gaan te kijken .want begin nu al te wenen als ik er aan denk .

              groetjesssssss

              Comment


              • #8
                Oh. Wat erg voor je, zoveel verdriet en afscheid van je vader en de zorg voor je moeder. En nu uiteindelijk ook het afscheid van Zeno. Ik kan alleen maar zeggen, respect! Je verdient een pluim! Liefde is ook afscheid nemen wanneer je weet dat hij beter kan! Je hebt zonder eigenbelang gehandeld voor Zeno! Dat is echte liefde in mijn ogen. Ik wens je oprecht heel veel sterkte met alles! Liefs vivian
                https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Viv Bekijk Berichten
                  Oh. Wat erg voor je, zoveel verdriet en afscheid van je vader en de zorg voor je moeder. En nu uiteindelijk ook het afscheid van Zeno. Ik kan alleen maar zeggen, respect! Je verdient een pluim! Liefde is ook afscheid nemen wanneer je weet dat hij beter kan! Je hebt zonder eigenbelang gehandeld voor Zeno! Dat is echte liefde in mijn ogen. Ik wens je oprecht heel veel sterkte met alles! Liefs vivian
                  dank je vivian

                  de valkjes maken het een beetje goed maar niet alles.
                  zij kunnen zeno niet vervangen.

                  Comment


                  • #10
                    zanthee,

                    Dat geloof ik meteen, ieder heeft zijn eigen charme en karaktertje.. je zal hem erg missen, dat geloof ik.. Probeer je te troosten dat je het beste hebt gedaan voor hem. Het bleek uit zijn gedrag ( het plukken vanaf het moment dat je door omstandigheden minder tijd voor hem had) dat hij meer aandacht nodig had en zich dus niet meer heel erg gelukkig voelde toen jij hem dat niet meer kon geven. Nu zal hij jou ongetwijfeld ook missen maar hij krijgt er zijn verdiende aandacht voor terug. Je hebt alles voor hem gedaan.
                    Ik weet zeker dat je het niet had gedaan als je wist dat hij het niet nodig had toch?
                    Ik kan me helemaal voorstellen dat het nog te pijnlijk is om nu al een keer naar hem te gaan kijken, dat is waarschijnlijk nog te vroeg, maar misschien over een tijdje zal het je goed doen om met eigen ogen te zien dat hij daar straks gelukkig is..
                    De mensen die hem opgevangen hebben zullen de juiste voor hem zijn. Het feit dat ze toch kiezen voor een vogel die plukt door een reden zegt genoeg, ze hadden ook kunnen kiezen voor een vogel zonder probleempjes...
                    Nogmaals sterkte!
                    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Viv Bekijk Berichten
                      zanthee,

                      Dat geloof ik meteen, ieder heeft zijn eigen charme en karaktertje.. je zal hem erg missen, dat geloof ik.. Probeer je te troosten dat je het beste hebt gedaan voor hem. Het bleek uit zijn gedrag ( het plukken vanaf het moment dat je door omstandigheden minder tijd voor hem had) dat hij meer aandacht nodig had en zich dus niet meer heel erg gelukkig voelde toen jij hem dat niet meer kon geven. Nu zal hij jou ongetwijfeld ook missen maar hij krijgt er zijn verdiende aandacht voor terug. Je hebt alles voor hem gedaan.
                      Ik weet zeker dat je het niet had gedaan als je wist dat hij het niet nodig had toch?
                      Ik kan me helemaal voorstellen dat het nog te pijnlijk is om nu al een keer naar hem te gaan kijken, dat is waarschijnlijk nog te vroeg, maar misschien over een tijdje zal het je goed doen om met eigen ogen te zien dat hij daar straks gelukkig is..
                      De mensen die hem opgevangen hebben zullen de juiste voor hem zijn. Het feit dat ze toch kiezen voor een vogel die plukt door een reden zegt genoeg, ze hadden ook kunnen kiezen voor een vogel zonder probleempjes...
                      Nogmaals sterkte!
                      als hij het niet nodig had was hij niet naar een ander huisje gegaan want daarvoor zag ik hem te graag .ik voelde ook dat hij niet gelukkig meer was . mis zijn praten dat kon hij goed .

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X