Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fons is al 2 dagen moe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • fons is al 2 dagen moe

    Hoi hoi,

    even een vraagje,
    Ons Fonske is normaal altijd erg actief.
    Hij slaapt van 22;00 t0t 9;30 elke dag.
    Normaal als ik hem om halt tien smorgens uit de kooi haal is hij altijd vrolijk en speels, nu al 2 dagen dat hij eruit mag en wel gaat eten maar daarna weer veel gaat dutten en slaapbrabbelen. echt slapen lukt hem niet door alle omgevingsgeluiden maar dat doet hij normaal ook niet.
    Hij eet wel normaal en slaapt of dut op 1 pootje en zit niet echt bol maar wel vaak dat zijn oogjes dichtvallen om te gaan slapen
    hij komt verder niet ziek over maar toch, ik heb net Hedwig van de horst (VA) de voicemail ingesproken om advies te vragen maar probeer het ook even hier bij jullie.

    hij wordt in juni 2 jaar en zit samen met popje van dezelfde leeftijd en merk wel dat het samen wat romantischer aan het worden is dan normaal en fons denk ik redelijk broeds is. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
    Of kan hevtook door de zomertijd komen?
    Smorgens natuurlijk vroeger licht, ze hebben wel een doek over de kooi snachts maar verduisterd natuurlijk niet helemaal.
    Maak me beetje zorgen, waarschijnlijk overbezorgd maar beter te vroeg dan te laat!
    Iemand een idee?

    bedankt vast,

    Viv
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

  • #2
    Hoi hoi,

    Nou heb geen antwoord maar hoeft ook niet meer want Fons is vandaag bij hedwig van de Horst geweest en tot mijn grote schrik heeft hij de diagnose longontsteking!
    Ben behoorlijk geschrokken. Hij is alleen meer moe en heb verder niets aan hem gemerkt dus het is inderdaad zo dat een vogel zich niet snel ziek laat zien.. Ben echt blij dat ik toch besloten heb niet af te wachten maar gewoon meteen naar de vogelarst.
    Ik kon helaas niet zelf met hem gaan ivm drukte op werk en daardoor is mijn vriendd met hem gegaan en zodoende heb ik mijn vragen niet kunnen stellen en nu is de praktijk gesloten.
    Hij heeft nu voor 2 weken medicatie gekregen. Ik snap alleen niet hoe het kan dat hij zo ineens een longontsteking heeft en vraag me nu af of ik iets verkeerd heb gedaan. Ik kan mijn vragen nu dus niet meer stellen aan de VA.
    Arme Fonske, hij is weer echt een pechvogel, letterlijk en figuurlijk dan ook.
    Iemand ervaring met een vogel met longontsteking?
    Of weet iemand hij hij dat zo kan krijgen?

    Groetjes,

    Viv
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

    Comment


    • #3
      wat vervelend zeg! Maar je was er gelukkig op tijd bij!
      Misschien iets te vroeg naar buiten geweest met de vogel? Of dat fons net op de tocht heeft gezeten. Of gewoon een gevalletje pech.

      Ik hoop dat fons snel weer beter wordt!

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X