Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede betrouwbare kweker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • goede betrouwbare kweker?

    Hallo allemaal,

    Wie weet er een goede kweker van Edelpapegaaien?
    Ik zou graag een mannetje willen.
    Mogelijk in de omgeving Zuid-Holland.

    Mvg Hans

  • #2
    erik

    hallo hansh

    betsy de pachter
    ritthem zeeland

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten
      hallo hansh

      betsy de pachter
      ritthem zeeland
      Hoi Eric, bedankt. Kan ik haar zo vinden op Google?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door hansh Bekijk Berichten
        Hoi Eric, bedankt. Kan ik haar zo vinden op Google?
        Inderdaad een heel fijn persoon. Ze nam uitvoerig de tijd om telefonisch alles uit te leggen en gaf mij veel tips en informatie. Helaas momenteel geen kuikens nu. Wel twee van 5 maanden oud maar ze gaf aan dat vanaf 8 weken makkelijker is als het om huiselijke kring gaat. Waarschijnlijk pas in het voorjaar weer jonge papegaaitjes. Weet niet of ik zo lang kan wachten 😯

        Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          erik



          erik

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten


            erik
            ?

            Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              erik

              Hansh,

              je heb Betsy de Pachter toch gevonden...............dat is/was toch de bedoeling.

              op marktplaats staan er ook nog een heleboel edel papegaaien.........ook jonge en daar zullen ook hobby kwekers tussen zitten en op de vogelarena kun je ook eens kijken (parkieten & papegaaien aanklikken)

              succes
              erik.

              Comment


              • #8
                Ik verwacht binnenkort weer eitjes bij de edels. Woon wel in Belgie, in het midden van de provincie West-Vlaanderen ongeveer.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ann Bekijk Berichten
                  Ik verwacht binnenkort weer eitjes bij de edels. Woon wel in Belgie, in het midden van de provincie West-Vlaanderen ongeveer.
                  Ik ben inmiddels geslaagd;-) toevallig ook in België in de omgeving van Antwerpen. www.vogelhof.be
                  Super blij. Kuikentje is nu nog drie weken oud. Bedankt voor uw antwoord.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door hansh Bekijk Berichten
                    Ik ben inmiddels geslaagd;-) toevallig ook in België in de omgeving van Antwerpen. www.vogelhof.be
                    Super blij. Kuikentje is nu nog drie weken oud. Bedankt voor uw antwoord.
                    Uiteraard moet ik nog voorlopig wachten

                    Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Ok, alvast veel plezier met je edel; het zijn leuke vogels!

                      Comment


                      • #12
                        erik

                        Hansh,

                        veel plezier met je edel.........word het een man of een pop.


                        erik

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten
                          Hansh,

                          veel plezier met je edel.........word het een man of een pop.


                          erik
                          Een man. Leek me wel verstandiger als eerste papegaai.

                          Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door hansh Bekijk Berichten
                            Hallo allemaal,

                            Wie weet er een goede kweker van Edelpapegaaien?
                            Ik zou graag een mannetje willen.
                            Mogelijk in de omgeving Zuid-Holland.

                            Mvg Hans
                            Oorspronkelijk geplaatst door hansh Bekijk Berichten
                            Ik ben inmiddels geslaagd;-) toevallig ook in België in de omgeving van Antwerpen. www.vogelhof.be
                            Super blij. Kuikentje is nu nog drie weken oud. Bedankt voor uw antwoord.
                            Oorspronkelijk geplaatst door hansh Bekijk Berichten
                            Uiteraard moet ik nog voorlopig wachten

                            Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
                            Hallo Hans, je was op zoek naar een goede kweker en we zien nu dat je keus gevallen is bij vogelhof.
                            Als ik die site lees dan kies jij dus voor een handopgevoede vogel.
                            Deze vogel zal dus ook voordat de vogel zelfstandig is bij de ouders vandaan gehaald zijn
                            Nou is dit uiteraard een Belgische kweker/bedrijf en zijn de Belgische wetsregels uiteraard niet gelijk aan de Nederlandse regels.

                            Zelf woon je in Nederland.
                            Je vraagt wie weet een goede kweker van ...
                            Officieel is het in Nederland niet zomaar toegestaan kuikens van papegaaien en parkieten te gaan scheiden van ouderdieren voordat een bepaalde leeftijd bereikt is. Een leeftijd die voor de soort inhoudt dat de jonge dieren al zelfstandig zijn voordat ze gescheiden worden van de ouderdieren.

                            Ik hoop dat als je de vogel krijgt deze zelf zo zelfstandig zal zijn dat jij hem niet met de hand hoeft te voeden

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
                              Hallo Hans, je was op zoek naar een goede kweker en we zien nu dat je keus gevallen is bij vogelhof.
                              Als ik die site lees dan kies jij dus voor een handopgevoede vogel.
                              Deze vogel zal dus ook voordat de vogel zelfstandig is bij de ouders vandaan gehaald zijn
                              Nou is dit uiteraard een Belgische kweker/bedrijf en zijn de Belgische wetsregels uiteraard niet gelijk aan de Nederlandse regels.

                              Zelf woon je in Nederland.
                              Je vraagt wie weet een goede kweker van ...
                              Officieel is het in Nederland niet zomaar toegestaan kuikens van papegaaien en parkieten te gaan scheiden van ouderdieren voordat een bepaalde leeftijd bereikt is. Een leeftijd die voor de soort inhoudt dat de jonge dieren al zelfstandig zijn voordat ze gescheiden worden van de ouderdieren.

                              Ik hoop dat als je de vogel krijgt deze zelf zo zelfstandig zal zijn dat jij hem niet met de hand hoeft te voeden
                              Bij mijn research op het internet merk ik dat niet iedereen dezelfde mening deel. Ik ga als leek mij dan ook zelf niet mengen in een discussie die ik zelf niet goed genoeg kan onderbouwen. Wel heb ik mijn onderbuik gevoel gevolgd bij het bezoeken van diverse kwekers en het vormen van een eigen mening. Of dit goed of slecht was geweest of is dat zal blijken als ik er meer ervaring in heb gekregen. Nu heb ik mij laten leiden door verhalen en informatie van zoals zij beweren "deskundigen". Mijn vertrouwen is hierbij door een kweker gewonnen en nu kijk ik er heel erg naar uit. Ondertussen verdiep ik mij verder in wat de juiste manier van opvoeden en verzorgen is.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X