Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine edeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kleine edeltjes

    Op 11 en 14 oktober zijn ma Yiske en pa Taj de trotse en erg toegewijde ouders geworden van 2 kleine edelpapegaaitjes. Voor mij toch nog onverwacht want op 10 oktober voelde ik bij een nestcontrole dat de eitjes koud waren. Heel vreemd, want 5 minuten voor ik kon kijken zaten pa en ma nog in de nestkast.
    Hoe dan ook, ze zijn er, en worden tot nu toe zeker goed verzorgd. Ik moet slaande vleugels, boze blikken en happende snavels trotseren om een foto te kunnen nemen.


  • #2
    Hallo,


    Gaat voortreffelijk met kweken bij jullie zeg.

    Naar mijn idee teken dat jullie goed bezig zijn.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Dank je Dijkkamp. Ik moet zeggen dat het mij ook deugd doet. Het is toch een teken dat ze zich goed voelen, de juiste voeding krijgen enzovoort

      Comment


      • #4
        Ook nog edeltjes! Woouw wat gaat het goed bij jullie zeg, van harte gefeliciteerd!
        Nikki
        Fleur

        Zazu & Zoë (forpusjes)

        Comment


        • #5
          Heeej wat leuk zeg !!! gefeliciteerd en hoop dat alles goed blijft gaan !!!
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #6
            Gefeliciteerd, schattig hoor
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Leuk!

              Comment


              • #8
                De kleintjes waren gisteren 12 en 15 dagen oud en ik heb ze eens gewogen. Het kleinste woog 64 gr, het grootste 120 gr. Ik vind nu eigenlijk dat ze qua grootte niet zo veel verschillen (lijkt me vrij normaal als ze 3 dagen in leeftijd verschillen) maar ik had toch niet verwacht dat het gewicht van het kleinste maar iets meer dan de helft zou zijn van het grootste. Kan iemand hier zeggen of dit een normaal en goed gewicht is ?





                Comment


                • #9
                  Oh wat zijn ze al heerlijk lelijk die kleine edel-aliens!
                  Het was mij ook nog nooit opgevallen dat er zoveel verschil in kleur van de pootjes was.
                  En idd veel verschil in gewicht.
                  Ik ben benieuwd wat de kenners er van gaan zeggen.

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Ann,

                    Op de laatste foto zie je toch duidelijk dat de rechter een stuk forser is, maar het is wel een groot verschil in gewicht, ik kan je helaas niet helpen, aan informatie hierover, met betrekking tot je vraag.

                    Wat een schatjes

                    groetjes Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb nog nooit edels gekweekt, maar kan het zijn omdat hij (misschien zij??) een paar dagen jonger is? Het kan heel goed zijn dat die lichtere over 3 dagen het gewicht heeft, of bijna heeft, wat die oudere nu heeft op deze leeftijd...
                      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                      Comment


                      • #12
                        Gefeliciteerd met uw uitbreiding,

                        wel erg leuk om die kleine hummeltjes zo klein te zien.
                        Hopelijk gaat het allemaal goed en mogen ze uitgroeien tot mooie
                        volwassen vogels.
                        Jammer dat u wat ver weg woont want ik zou hheeeellllll graag een
                        mooi mannetje van u willen kopen.

                        Groetjes en veel succes,

                        Henrie.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                          Oh wat zijn ze al heerlijk lelijk die kleine edel-aliens!
                          Het was mij ook nog nooit opgevallen dat er zoveel verschil in kleur van de pootjes was.
                          En idd veel verschil in gewicht.
                          Ik ben benieuwd wat de kenners er van gaan zeggen.
                          Ah ja, inderdaad, de pootjes van het ene zijn donkerder dan van het andere. Ik had het nog niet eens gezien.
                          En ik vind ze mooi van lelijkheid

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                            Ik heb nog nooit edels gekweekt, maar kan het zijn omdat hij (misschien zij??) een paar dagen jonger is? Het kan heel goed zijn dat die lichtere over 3 dagen het gewicht heeft, of bijna heeft, wat die oudere nu heeft op deze leeftijd...
                            Ja, het ligt er natuurlijk aan dat het ene enkele dagen ouder is dan het andere, maar ik vind het verschil nogal groot. Normaal gezien zou het kleinste dan binnen 3 dagen (2 dagen nu, de foto's zijn van gisteren) bijna moeten verdubbeld zijn in gewicht en dat is toch wel opmerkelijk. Kan best zijn waarschijnlijk, een interessant iets eigenlijk
                            Ik ga ze proberen zondag nog eens te wegen. Als hun ma en pa het toestaan.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Schummie Bekijk Berichten
                              Gefeliciteerd met uw uitbreiding,

                              wel erg leuk om die kleine hummeltjes zo klein te zien.
                              Hopelijk gaat het allemaal goed en mogen ze uitgroeien tot mooie
                              volwassen vogels.
                              Jammer dat u wat ver weg woont want ik zou hheeeellllll graag een
                              mooi mannetje van u willen kopen.

                              Groetjes en veel succes,

                              Henrie.
                              Dank u wel. En het is natuurlijk nog niet zeker dat er een mannetje bij zit maar moest de afstand toch geen probleem zijn bent u welkom eens te komen kijken.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X