Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in de woonkamer met edels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kweken in de woonkamer met edels

    Mijn edels Mr Darcy en Lizzy zijn verschrikkelijk broeds.
    Ze hebben vorig jaar ook al 2 van die periodes gehad, maar nu is het zelfs nog meer.
    Ze staan in een kooi in de woonkamer.
    Mijn man is nu bezig een broedhok voor ze te maken; hij is echt nog maar net begonnen hoor.
    Ik ben een beginner op het edel-kweek-gebied zeg maar. Ik heb al wel ervaring met andere soorten gaaitjes en kietjes en de edels heb ik natuurlijk al een paar jaar in huis (vanaf dat ze mochten verhuizen als baby-kuiken). Ze hoeven van mij ook niet perse een nestje te krijgen, maar ik heb het idee dat ze dat zelf gewoon willen. Hoewel ik niet nee zal zeggen tegen een edelkuikentje.
    Ondanks alle info die ik al heb opgezocht en van verschillende kanten heb gekregen kan ik natuurlijk nog wel veel meer info gebruiken. De mensen die ik ken die ook edels hebben, die kweken met niet handtamme koppels en hebben ze ook niet in de woonkamer staan.

    Als er tips zijn zijn of andere dingen dan hoor ik het graag.
    Ik hoor ook graag ervaringen van andere edels met een blok in de woonkamer.
    En maakten die zelf hun nest met allerhande materiaal?

    Zodra het broedblok klaar is gaan we die ophangen.


    Het enige wat ik een beetje eng vind, dat broedblok is natuurlijk vrij diep (ik ben vooral broedblokjes voor aga's en andere kleinere vogelsgewend).
    Gebeurt het nooit nooit dat een edel niet meer uit het broedblok kan komen?

  • #2
    Hallo Lejah,

    Gebeurt het nooit nooit dat een edel niet meer uit het broedblok kan komen?

    Even snel een kleine tip,omdat je man nog bezig is met knutselen.

    Maak aan de binnen kant van de wand waarin het gat zit een stuk gaas aan de wand.