Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mylo bij de dierenarts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mylo bij de dierenarts

    Vandaag zijn we met Mylo naar de dierenarts geweest voor een pbfd-test.
    De dierenarts vroeg wel waarom we de test wilden laten doen , want Mylo zag er super gezond uit en zo een test is erg prijzig , 101 euro.
    Dus wij uitgelegd dat hij nog nooit op pbfd getest was en dat wij hem in een winkel hebben gekocht waar achteraf regelmatig vogels aan pbfd overlijden.
    Hij begreep het , en heeft de pbfd-test bij Mylo uitgevoerd.
    Ze hebben bloed afgenomen en een veer gelukt bij Mylo.
    Hij was zelfs zo lief dat ze geen handschoenen nodig vonden om Mylo vast te houden , dus hebben ze het gewoon met hun bloote handen gedaan
    Mylo heeft zich heeeeeeel erg netjes gedragen moeten we zeggen , want hij zat heel erg stil en maakte zich absoluut niet druk.
    Zelfs toen ze de naald in zijn nek deden om bloed af te nemen heeft hij zich niet verroerd en geen kik gegeven.
    Ze waren ook erg gecharmeerd van Mylo en hebben zelden zo een lieve papegaai ontmoet die zo goed meewerkt met alle onder zoeken.
    Omdat er twijfel was over Mylo zijn leeftijd door meerdere mensen die wij kennen en vrienden van dit froum
    (de verkoper van Mylo zei dat hij 10 weken was) hebben wij het eens aan de dierenarts gevraagd of het klopt dat Mylo nu 11 weken zou zijn
    En 11 weken klopte volgens de dierenarts niet.
    Mylo zit al zo goed in zijn volwassen veren en zijn borstspier was al goed ontwikkeld (heb daar geen verstand van ) dat het hem stug leek dat Mylo 11 weken zou moeten zijn.
    Hij zei tel er ongeveer maar zekers 2 maanden bij op
    Dus Mylo is geen 11 weken maar ongeveer 19 weken , dus al bijna 5 maanden.
    Dat verklaard ook waarom Mylo zo GROOT was voor zijn 11 weken oud
    Hij is dus geen uit de kluiten gewassen papegaai (wat wij al raar vonden , maar je heb altijd uitzonderingen ) , maar hij is gewoon een stuk ouder als dat de verkopers tegen ons hebben gezegd
    Niet dat wij dat erg vinden hoor , maar wat heeft het nou voor nut om over zijn leeftijd te liegen
    Verders zag Mylo er op en top uit , en hij mag van de dierenarts wel wat vaker zijn kooi uit als 2 x 30 minuten op de gehele dag.

    Oh ja en we hebben Mylo niet meer in de bench zitten maar gewoon in zijn eigen kooi , op advies van meerdere mensen op het forum.
    En moet zeggen dat hij het daar in veel beter naar zijn zin heeft , wat eigenlijk wel logisch is natuurlijk.
    En hij komt nog steeds aan , dus het gaat super met hem.

    Ik heb trouwens alles gefilmd bij de dierenarts , dus als je het interesant vind om het te zien kan je een kijkje nemen bij me filmpjes.
    En dan kunnen jullie gelijk zien hoe goed Mylo heeft meegewerkt tijdens de onderzoeken

    Nu maar duimen dat Mylo geen pbfd heeft
    Maar de uitslagen laten nog even op zich wachten , zodra ik meer weet zet ik het er gelijk bij
    BEN SUPER TROTS OP ONZE MYLO VIND DAT HIJ ZICH GEWELDIG HEEFT GEDRAGEN BIJ DE DIERENARTS

  • #2
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Z-IFyqYb4_Q[/YOUTUBE]


    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Evkrmw-WNP4[/YOUTUBE]

    Comment


    • #3
      Hallo Silvia en Werner,

      mooie filmpjes!

      en inderdaad.... ofschoon het helemaal niet zo erg is dat de papegaai wat ouder is blijft het wel een vreemde zaak dat er om de leeftijd van de vogel mogelijk gejokt is.

      nu maar hopen dat de uitslag negatief is.

      Succes, Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        Super te horen dat alles zo goed is gegaan !
        Ik ga voor je duimen op een goede uitslag !!!
        En gewoon echt top dat je de vogel laat testen !!!
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Silvia en Werner Bekijk Berichten
          http://www.youtube.com/watch?v=Z-IFyqYb4_Q


          http://www.youtube.com/watch?v=Evkrmw-WNP4
          heel goed van jullie om de test te doen.
          nu maar hopen dat de leeftijd het enigste is waar die 2 over gelogen hebben, en de test verder niets uitwijst.

          notabene, als ik de snavel zie van Mylo en dan die van Nino moet Mylo wel een stuk ouder zijn, want Mylo heeft bijna geen zwart meer, en Nino nog her en der.

          mooie filmpjes trouwens Silvia

          keep us posted ok

          groetjes Nanster

          Comment


          • #6
            Hoi Sylvia en Werner,

            Fantastisch om te zien hoe goed en lief Mylo zich bij de dierenarts gedroeg!
            Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

            Miriam & Nico sigpic

            Comment


            • #7
              Hallo Sivia en Werner,

              Hoe gaat het met Mylo?
              Begint het al een beetje te wennen?
              Het is inmiddels al 10 dagen geleden dat je bij de dierenarts geweest bent voor de PBFD test.
              Eigenlijk ben ik me wel benieuwd naar de uitslag...is er al iets bekend??
              Ik hoop dat alles in orde is.
              Groetjes...
              Frans
              fkbmac www.koppiekrauw.com

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
                Hallo Sivia en Werner,

                Hoe gaat het met Mylo?
                Begint het al een beetje te wennen?
                Het is inmiddels al 10 dagen geleden dat je bij de dierenarts geweest bent voor de PBFD test.
                Eigenlijk ben ik me wel benieuwd naar de uitslag...is er al iets bekend??
                Ik hoop dat alles in orde is.
                Groetjes...
                Frans

                Hallo Frans,

                Kreeg net mail binnen dat erop dit bericht gereageerd was door jou , en op dat zelfde moment zat ik aan dezelfde vraag te denken hahaha
                Dus heb net de dierenarts gebeld en de uitslag was indd binnen en de dierenarts zou me na het spreek uur hier over bellen maar ik was hem dus voor hahahaha.
                En alles is negatief , dus Mylo is superrrrrrrrrrrrrrr gezond
                Ben zo blij blij blij met dit goeie nieuws !!!

                Voor de rest gaat het super goed met Mylo.
                Hij eet als een dijker en weegt nu 407 gram , dus hij groeid goed.
                Je kan wel merken dat hij ze pap niet meer zo vaak wilt eten , dus we geven nog maar 1 keer per dag pap.
                In de tussentijd hebben we Mylo wel laten kortwieken , want hij vloog constant tegen me ramen aan of de gang in om op me schilderijen te gaan zitten
                Je kan echt merken aan Mylo dat hij het naar zijn zin heeft bij ons , en daar zijn we alleen maar super blij mee.
                Zodra wij wakker worden mag hij uit zijn kooi , en geloof me hij weet dat ook en vergeet dat echt niet!!!
                Als we gaan werken gaat hij weer in zijn kooi en zodra we thuis zijn mag hij er gelijk uit.
                Hij gaat nu zelf ook zijn kooi ontdekken als hij eruit is.
                Hij gaat bovenop spelen en klimmen en klouteren en als hij het zat is geeft tie aan dat hij weer terug zijn kooi in wilt
                Het lukt hem nog niet helemaal om zelf terug zijn kooi in te gaan , dus helpen we hem nog even hiermee.
                En als hij bij je wilt zitten vliegt tie van zijn kooi af en loopt naar je toe , soms gaat ie van zijn kooi af om lekker door de kamer heen en weer te banjeren.
                Dus al met al gaat het super met Mylo

                Comment


                • #9
                  Gefeliciteerd, geweldig nieuws dus.
                  Fijn dat het allemaal zo lekker loopt.
                  Een tip... accepteer niet dat de vogel zelf van de kooi gaat, leer de vogel dat hij op zijn kooi moet blijven, of als hij een klimboom heeft dat hij op de klimboom moet blijven zitten.

                  Een vogel die aan de wandel gaat is in het begin misschien leuk, maar de kans is groot dat wanneer je even niet oplet de vogel lekker je bankstel op zit te peuzelen, of dat hij van die mooie (maar helaas giftige) plant zit te eten.

                  Ook het hout van de kasten zal er onder lijden, en geloof me maar... misschien denk je: Mij overkomt dat niet..
                  Ik kan je verzekeren, dat het zelfs mij overkomt, terwijl ik de vogels geleerd heb op de kooi te blijven.

                  Verder heel veel suces gewenst.

                  Groet, Frans
                  fkbmac www.koppiekrauw.com

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
                    Gefeliciteerd, geweldig nieuws dus.
                    Fijn dat het allemaal zo lekker loopt.
                    Een tip... accepteer niet dat de vogel zelf van de kooi gaat, leer de vogel dat hij op zijn kooi moet blijven, of als hij een klimboom heeft dat hij op de klimboom moet blijven zitten.

                    Een vogel die aan de wandel gaat is in het begin misschien leuk, maar de kans is groot dat wanneer je even niet oplet de vogel lekker je bankstel op zit te peuzelen, of dat hij van die mooie (maar helaas giftige) plant zit te eten.

                    Ook het hout van de kasten zal er onder lijden, en geloof me maar... misschien denk je: Mij overkomt dat niet..
                    Ik kan je verzekeren, dat het zelfs mij overkomt, terwijl ik de vogels geleerd heb op de kooi te blijven.

                    Verder heel veel suces gewenst.

                    Groet, Frans
                    Okee super bedankt voor de tip , want zag er indd geen kwaad in.
                    Maar je heb groot gelijk , dat kunnen ze indd natuurlijk ook gaan doen als ze aan de wandel gaan als ik even ergens anders bezig ben
                    Ja Mylo heeft op zijn kooi 2 groote JAVA takken staan waar hij regelmatig op zit en speelt.
                    En dat zou indd genoeg moeten zijn , want me meubels zijn me heilig hahahaha

                    Comment


                    • #11
                      Mylo

                      Hallo Silvia en Werner.

                      VanHarte Gefeliciteerd met de uitslag van Mylo.
                      Wat zal daar een rust van uitgaan, nu dat je weet dat hij gezond is.
                      Geniet er met volle teugen van,en wat frans zei over op de kooi laten, daar heb je alleen maar voordelen van.
                      Sparkie van mij weet het ook heel goed, dat hij er niet vanaf mag, uit zijn/haar kooij mag hij wel op de speelboom klimmen die staat er voor.Verders is het een hele rustige papegaai, hij praat en fluit een lust om naar te luisteren.
                      Silvia tot hoors maar weer, groetjes van Ziyal en Sparkie

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X