Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"donkergrijze" borst veertjes bij mannelijke edelpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • "donkergrijze" borst veertjes bij mannelijke edelpapegaai

    Hoi! Ik ben Tyke en woon nog niet zo heel lang bij mijn nieuwe mama. Ik sta nog maar 1,5 jaar op mn pootjes en word nu continu in de gaten gehouden omdat zij dacht dat ik mezelf plukte maar dit is absoluut niet zo! Ik zorg alleen dat ik ze iedere dag goed in model heb en na het wassen jeuken soms kleine donshaartjes die ik er dan wel vantussen wil. Ik verveel me ook absoluut niet alleen vind ik het maar irritant dat ze me nu een studie maakt in plaats van lekker overal mee naar toe neemt...
    Toch weten ik en mn baasje niet of de gekke kleur tussen mn pootjes op mn borst met de rui te maken heeft of dat dit wat anders is... Ik zit namelijk voor de rest goed in mijn veertjes en die glimmen ook mooi....
    Weet iemand wat die - niet groene -, donkergrijzige veertjes op mn borst zijn? Zijn daar nog geen volgroeide veertjes? Komt mn rui eraan? Of moeten ze nog door de zon gekleurd worden? Hi-hi

    Hier een foto:

    DSC_0439.jpg

    Misschien ook handig om te weten om mijn vraag eventueel te kunnen beantwoorden... Ik krab niet veel, er liggen bijna nooit veertjes op de grond, op de donsjes na en helaas een beschadigde, afgebroken staartveertje (niet helemaal) na het stiekem ontsnappen toen mn baasje niet thuis was en ik lomp bezig ben geweest.. Gelukkig was het er maar 1!
    Ik heb ook geen enge ziektes, daar ben ik op getest.
    Last edited by Tyke; 13-12-17, 21:30. Reden: Aanvullende informatie voor vraag

  • #2
    DSC_0436.jpg

    Comment


    • #3
      Dit is waarschijnlijk een gevolg van verkeerd voer.
      Edels horen hoofdzakelijk groenten en fruit te eten.

      Comment


      • #4
        Krijgt hij. Dagelijks.

        Comment


        • #5
          Wat voer je.

          Comment


          • #6
            Dagelijks fruit en groenten. (meestal moet ie de groenten niet, die probeert ie maar gooit ie daarna weg). Pellets en heb op het moment exotic fruit en anders noten erbij. Ook eet ie afentoe een hapje met mij en mn vriend mee.
            Heb calcium stok erin en mineralenblok in zn kooi. Enige wat ik me kan bedenken is vitaminegebrek door te weinig zon, maar daar ga ik met rondjes wandelen of buiten bivakeren aan te werken.

            Comment


            • #7
              Je zou kunnen stoppen met de pellets en hem alleen gekiemd zaad groenten en fruit te geven.
              In de pellets zit waarschijnlijk een soort vet wat hij niet goed kan verteren en dat kan veer problemen geven.
              Vitamine D tekort los je alleen op als hij minimaal een half uur per dag in de zon kan zitten.

              Er is een goed boek over edels. http://eclectusbook.com/

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X