Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vraagje

    wij hebben nu ongeveer 3 weken onze edelpapegaai (een popje ) angel. Zij is nu net een jaar oud en moet hier natuurlijk nog wennen
    Zo stapt zij nog niet bij ons op de hand als zij op de kooi zit, maar als ze de grond loopt dan komt ze direct naar mij toe en zit bij mij op het schouder.
    Mij bijt ze dan ook niet , ze leunt heerlijk tegen me aan en kan hier de hele avond lekker zitten .
    Dan nu mijn vraag zodra ze bij mijn man of zoon op het schouder zit bijt ze hen per direct in het oor ,wat kunnen wij hier aan doen om haar dit af te leren ?? want niet reageren is eigenlijk geen optie aangezien ze echt wel doorbijt . Wij zeggen nu direct uh uuh of nee ze stopt dan even en gaat vervolgens gewoon weer door .
    Dan zetten we haar terug op de kooi en krijgt ze even geen aandacht ,iemand mischien nog andere oplossingen ???
    groeten Hennie

  • #2
    Ik zou adviseren om haar niet meer op de schouder te laten zitten.
    Op de schouder heb je geen overzicht over haar, kan je dus ook niks voorkomen of aan zien komen.
    Terugzetten naar de kooi lijkt mij geen oplossing, je loopt dan nl het risico dat je haar aanleert om te bijten als ze naar haar kooi wil. Misschien kan je haar beter even op de grond zetten en haar negeren? Tenzij ze de mogelijkheid om te vliegen of via de bank, been oid weer omhoog te klauteren, dan werkt dat ook niet.
    Succes!

    Comment


    • #3
      Inderdaad niet op de schouder zetten.
      waarom ze dit doen is zelfs bij de gedragskundigen niet bekend
      ik had vroeger ook een papegaai als die dit deed riep ik heel overdreven hard auw.
      Hij schrok daar zo van en heb het zo kunnen afleren

      Comment


      • #4
        Mijn kippie mag alleen op de bank bij me op de schouder chillen...
        Alleen zit ze weleens met haar tong in mijn oor (ook niet lekker) oh en in mijn neus...pffff
        Ze knabbelt hier weleens aan het randje van mijn oor en ik duw haar snavel dan weg. Heb hier dan meer het idee dat ze zit te klieren omdat ik moet knuffelen.

        Marie-Louise en Kippie
        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

        Comment


        • #5
          Ik denk dat je ook zodra ze dat doet( eender wat je niet leuk vind) ze even wegzetten en zeker geen aandacht meer geven voor even want elke aandacht die je op dat ogenblik geeft stimuleert het gedrag het is hetzelfde als bij een kind negatieve aandacht is nog beter dan geen aandacht.

          Comment


          • #6
            Ik denk dat je ook zodra ze dat doet( eender wat je niet leuk vind) ze even wegzetten en zeker geen aandacht meer geven voor even want elke aandacht die je op dat ogenblik geeft stimuleert het gedrag het is hetzelfde als bij een kind negatieve aandacht is nog beter dan geen aandacht.

            Comment


            • #7
              iedereen bedankt voor de reacties .
              Het zal nog wel een hele toer worden om haar dit af te leren ,want als ze bij je komt wil ze direct op het schouder zitten ,bij mij dus geen probleem maar voor de rest hier in het gezin toch maar proberen om haar op de hand te houden . Ik denk dat we extra pleisters kunnen gaan halen

              Comment


              • #8
                Hahahaha veel succes...
                Hier stapt ze sowieso alleen bij mij op, voor de rest hier is ze bang.

                Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
                Groetjes Marie-Louise en Kippie.

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X