Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje...... Edelman schreeuwen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vraagje...... Edelman schreeuwen?

    Hallo,

    Ik ben mij aan het verdiepen in de edelpapegaai en dan met name de man omdat ik al gehoord heb dat zij makkelijker zijn. Maar nu vroeg ik mij af wanneer ik een edelman aanschaf van 13 weken om hem echt lekker tam te krijgen; hoe groot is de kans dan dat hij ook gaat schreeuwen? Ik heb een schreeuwende edelpop mee gemaakt en dat was niet fijn :-( Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Nathalie

  • #2
    Iedere papegaai kan schreeuwen ook de edel man, dit heeft ondermeer te maken met persoonlijkheid opvoeding ed.
    Het is heel normaal dat een papegaai 2 keer per dag een half uur tot een uur scheeuwt.
    Ook het volume kan behoorlijk zijn.

    Dit geld echter voor elke papegaai en een edel man zal kwa volume niet onderdoen voor een edel pop.

    Een edelman van een jaar krijg je net zo tam als 1 van 13 weken, je moet gaan voor een edel man die volledig zelfstandig is, en na mijn mening ook voor 1 die zo lang mogelijk bij de ouders heeft gezeten.

    Je hoort wel eens verhalen dat de edel jong voor hun eerste veertjes er uitgehaald moeten worden om dat anders de moeder de pennen plukt. Ik zou me dan zelfs afvragen of het wel een geschikte kweek koppel is.

    Succes

    Comment


    • #3
      ik denk dat een edel man geen slechte keuze is
      mijn edels geven af en toe eens een krijs maar verder hoor je ze nooit
      eigenlijk heb ik geen gaaien die schreeuwen en heb er toch aardig wat
      de enigste die wel schreeuw momenten hebben zijn mijn rose kaketoes,maar dat duurt zeker geen half uur per dag
      je moet misschien ook een beetje geluk hebben

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
        ik denk dat een edel man geen slechte keuze is
        mijn edels geven af en toe eens een krijs maar verder hoor je ze nooit
        eigenlijk heb ik geen gaaien die schreeuwen en heb er toch aardig wat
        de enigste die wel schreeuw momenten hebben zijn mijn rose kaketoes,maar dat duurt zeker geen half uur per dag
        je moet misschien ook een beetje geluk hebben
        dank je voor je reactie. Ik hoor echt hele wisselende verhalen en weet het nu echt even niet :-(

        Comment


        • #5
          Wij hebben geen edelman maar een pop. Schreeuwen doet ze zelden tot nooit. Maar als ze gezellig zit te kletsen kan dat toch aardig hard gaan met name tijdens telefoongesprekken en stofzuigen wil ze er graag bovenuit komen met haar gebrabbel.

          Ik denk dat vele papegaaien graag mee kletsen tijdens telefoongesprekken. Dus mijn advies zou zijn om in andere ruimte thuis te werken en dan kiezen voor het soort papegaai dat bij jullie past. Succes!

          Comment


          • #6
            Wat ik uit alle verhalen lees kan elke papegaai een schreeuwer worden. Dat heeft te maken met je opvoeding.
            Zelf hebben we een grijze en die kletst en fluit...schreeuwen doet ze als ze ruzie heeft met haar speelgoed, en dan ook tegen haar speelgoed. Ze is wel echt mijn vriendin, van mijn man en oudste zoon(17) moet ze niets weten. Mijn jongste zoon van 12 is ze wisselend mee. Maar die houd ook vol met haar.
            Ga eens in gesprek met dirkjan van hareco, hij kan jullie misschien helpen in het maken van een goede keuze.
            Verder raad ik een vogel via marktplaats af....je weet nooit de ware reden dat de vogel wegmoet. Ga of voor een tweedekansvogel bij een opvang of een zelfstandig jonkie bij een goede kweker.
            Hareco of lorreco zijn 2 zeer goede winkels voor je vogel.

            Heel veel succes in het maken van je keuze....

            Marie-Louise en Kippie
            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X